1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان را بشناسید

معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان را بشناسید

26 آذر 1395
  • 0

امنیت و حفظ جان افراد سرشناس باعث شده است تا خودروسازان محصولاتی را برای ضدگلوله شدن طراحی کنند یا شرایط را برای این کار فراهم کنند. خودروهایی که ضدگلوله می‌شوند بر‌اساس دستورالعمل‌های خاصی به‌صورت کاملا حرفه‌ای تغییر داده می‌شوند و مواد و آلیاژهای مستحکمی به درون اسکلت این خودروها تزریق می‌شود تا بتوانند در برابر انفجارها و مین‌های ضد‌خودرو مقاومت کرده و حفاظت لازم را از سرنشینان خودرو به‌جا آورند.

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

تمام بخش‌های خودرو مخصوصا بخش‌هایی که حیاتی هستند بازنگری می‌شوند و تغییراتی در آنها داده می‌شود تا بتوانند در برابر حملات شهری و حتی در برخی موارد سنگین از جان سرنشینان حفاظت کنند. افزایش ناآرامی‌ها در بسیاری از کشورها باعث شده است تا بازار این خودروها داغ باشد و افراد زیادی تمایل به خرید خودروی ضدگلوله داشته باشند. هر خودرویی برای تبدیل شدن به یک خودروی ضد‌گلوله مناسب نیست. صرف داشتن موتور قوی یا سایز بدنه بزرگ نمی‌تواند نتیجه مطلوبی در تبدیل کردن یک خودرو به خودروی ضد‌گلوله ایجاد کند. هر چند اکثر بخش‌های بدنه و فنی خودرو تقویت می‌شوند اما داشتن شاسی مناسب و همچنین فضای کافی در داخل جداره بدنه نیز شرط مهمی است. در ادامه با 10 خودروی برتر این حوزه آشنا خواهیم شد.

مرسدس بنز S600 استیت پولمن

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

شرکت بنز یکی از خودروسازانی است که خودروهای ضدگلوله‌اش طرفداران زیادی در میان سران و دولتمردان کشورهای جنگ‌زده یا کشورهایی که تهدیدات تروریستی در آنها زیاد است دارد. در مدل S600 استیت پولمن خودرو بسیار کشیده و بزرگ است و در ظاهر اصلا به نظر نمی‌رسد که این خودرو در برابر گلوله‌های مختلف می‌تواند از سرنشینانش حفاظت کند. چهره‌ها و مقامات مطرح زیادی از جمله فیدل کاسترو، الیزابت تیلور و الویس پریسلی از این مدل برای رفت‌و‌آمد خود استفاده کرده‌اند و آن را ترجیح می‌دادند. عموما خودروهایی که زره‌پوش می‌شوند در بخش پیشرانه و سایر مشخصات خودرو تغییراتی ایجاد می‌شود تا خودرو بتواند افزایش وزن را تحمل کند و عملکرد بالایی داشته باشد. این خودرو اما در حالت عادی 12 سیلندر است و می‌تواند 523 اسب بخار قدرت تولید کند که معمولا این قدرت با روش‌های مختلفی افزایش می‌یابد و قادر است ظرف 7 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد.

فولکس واگن فائتون

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

فائتون را بخشی از فولکس واگن تولید می‌کند که پروژه‌های خاص این شرکت را نیز تولید می‌کند. این خودرو که در حالت عادی به‌عنوان یک محصول با عملکرد مناسب به فروش می‌رسد با هدف ضدگلوله شدن تغییراتی در آن ایجاد شده است. مشتریان می‌توانند داخل و خارج خودرو را بر‌اساس میل و علاقه خود تغییر دهند. خودروهای ضدگلوله عموما از نظر امکانات داخلی کاملا لوکس است. فائتون از نظر لوکس بودن در حد بنتلی و رولز رویس است و فولکس برای این خودرو دامنه وسیعی از موتورها را در لیستش قرار داده است که بین 2/ 3 تا 6 لیتر حجم دارند و تعداد سیلندرها هم بین 6 تا 12 عدد متغیر است و بر اساس نیاز مشتری آنها می‌توانند موتورهای قدرتمند‌تری را در زیر کاپوت این ماشین داشته باشند. مشتریانی که در خطر ترور قرار دارند می‌توانند با در اختیار داشتن این خودروی چهار چرخ متحرک سواری با ایجاد تغییرات در جهت ضدگلوله شدن از جان خود در برابر خطرات محافظت کنند.

مازراتی کواتروپورته

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

در این خودرو به سختی می‌توان مدل معمولی را نسبت به مدل ضدگلوله شده تشخیص داد و ضدگلوله شدن خودرو با مهارت زیادی انجام شده است. این نامحسوس بودن باعث می‌شود افراد مهاجم برای شرایط این خودرو آماده نباشند، چرا که در این صورت ممکن است از روش‌های دیگری استفاده شود. مازراتی کواتروپورته در شش نسل پی در پی تولید شده است و در آخرین نسل خودرو در دو حالت چهار چرخ محرک و دو چرخ محرک تولید می‌شود. در مدل ضدگلوله بالاترین استانداردهای امنیتی رعایت شده است و خودرو از نظر لوکس بودن در بهترین وضعیت ممکن قرار دارد. در بخش پیشرانه مازراتی از سه نوع موتور استفاده کرده است که در مدل 3 لیتری با داشتن دو توربوشارژر قدرت مورد نیاز را تولید می‌کند و در موتور 3.8 لیتری قدرتی معادل 523 اسب بخار تولید می‌شود که برای خودرویی با زره مخفی کاملا مناسب است. این مازراتی قطعا در نسخه‌های ضدگلوله با دریافت تغییرات در موتور قدرت بیشتری را تولید می‌کند.

لندروور رنجروور

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

از خودروهای لندروور رنجروور به‌عنوان خودرویی مقاوم یاد می‌شود اما در مدلی که پیشرانه 5 لیتری و 8 سیلندر تجهیزات ضدگلوله را دریافت کرده باشد این مقاومت به بالاترین حد خود می‌رسد. ضدگلوله کردن خودروهایی با مشخصات لندروور رنجروور که در دسته شاسی‌بلندها قرار می‌گیرد و البته در مدل‌های قدیمی از این خودرو جنبه لوکس بودن مطرح نبوده است اما در خودروهای ضدگلوله این موضوع در کنار تغییراتی که در شیشه‌ها، درها، شاسی خودرو و سایر بخش‌ها صورت می‌گیرد بخش داخلی هم باید دستخوش تغییرات زیادی شود. تایرهای ضد پنچری از جمله مواردی است که تقریبا تمام خودروهای ضدگلوله از آن بهره می‌برند و این خودرو هم قادر است در صورت پنچر شدن تایرهایش همچنان با قدرت و شتاب زیاد به مسیر خود ادامه دهد. این خودروی ضدگلوله می‌تواند در برابر انفجارها مقاومت داشته باشد و باک سوخت آن هم به‌صورت خودکار در صورت سوراخ شدن ترمیم می‌شود و در هر شرایطی می‌تواند سرنشین‌های خود را از کمین‌های تروریستی فراری دهد.

رولز رویس فانتوم شش

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

وقتی نام خودروهای لوکس به میان می‌آید یکی از خوش‌نام‌ترین برند‌ها در این میان رولز رویس است و اگر به سراغ خودروهای ضدگلوله هم برویم رولز رویس از مدعیان سرسختی است که برای دهه‌ها از روسای جمهور بسیاری از کشورها حفاظت کرده است. فانتوم شش در لیست رولز رویس اما توانسته است نظر بسیاری از چهره‌های معروف دنیا را برای ضدگلوله شدن به خود جلب کند. رولز رویس در مدل فانتوم شش از پیشرانه قدرتمند 2/ 6 لیتری و 8 سیلندر استفاده کرده است که نیروی موتور به وسیله جعبه دنده 4 سرعته خودکار به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. در حالت عادی این خودرو وزنی معادل 2500 کیلوگرم دارد که در صورت اضافه شدن تجهیزات ایمنی در برابر انفجار و گلوله وزن بیشتری خواهد داشت. این خودرو در سال 1968 معرفی شده است و تا سال 1990 در خط تولید حضور داشته و در مجموع بیش از 370 دستگاه از آن ساخته شده است که برخی نیز مخصوص چهره‌های معروف و سرشناس ضدگلوله شدند.

آئودی A8 L

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

این سدان که به سیستم‌ها و سامانه‌های امنیتی مجهز شده است می‌تواند در برابر گلوله‌های مختلف و ضرباتی که ممکن است از سوی خودروهای تروریست‌ها بر آن وارد شود مقاومت کرده و با سرعت از محل درگیری فرار کند، چرا‌که آئودی موتور قدرتمند 8 سیلندر با 435 اسب بخار را برای آن در نظر گرفته است که به توربوشارژر مجهز است و البته در مدل ضدگلوله با تیونینگ‌هایی که بر روی موتور انجام می‌شود این قدرت به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا می‌کند که عموما اعلام نمی‌شود. البته موتور 12 سیلندر 500 اسب بخاری هم در مدل‌های معمولی قابل سفارش است که شرایط برای افزایش قدرت فراهم‌تر است. این خودرو سرعتش به‌صورت الکترونیکی روی 210 کیلومتر در ساعت محدود شده است و به‌عنوان خودرویی ضدگلوله و تشریفاتی استفاده می‌شود. مواد و فلزات استفاده شده در این خودرو از سخت‌ترین مواد ممکن هستند که مقاومت خودرو را بسیار افزایش داده است و حفاظت از سرنشینان در آن را در برابر سخت‌ترین حملات تضمین می‌کنند.

بی‌ام‌و 760Li

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

این محصول بی‌ام‌و به گونه‌ای مجهز شده است که می‌تواند در برابر حملات شیمیایی نیز از سرنشینان خود محافظت کند. دراین خودرو حسگرهایی وجود دارد که در صورت بروز حملات شیمیایی به‌صورت خودکار تمام محفظه‌های ورود هوا بسته و شیشه‌ها بالا کشیده می‌شوند و اگر شدت آلودگی زیاد باشد هوا را تصفیه و بدون آلودگی وارد خودرو می‌کند. تمام تمهیدات در این خودرو برای شرایط سخت فراهم شده است و افراد درون خودرو بدون اینکه مجبور شوند شیشه‌های آن را پایین بکشند می‌توانند از طریق سیستم صوتی با بیرون از خودرو مکالمه داشته باشند. این مدل خودرو از همان ابتدا برای ضدگلوله شدن طراحی شده است و نسبت به سایر مدل‌ها برتری‌های شگفت‌انگیزی دارد که کمتر رسانه‌ای می‌شود. در این مدل برای مهار آتش هم آتش خاموش‌کن‌های خودکار در نظر گرفته شده است و به عقیده بی‌ام‌و تنها ماشین ریاست‌جمهوری آمریکا از این خودرو ایمن‌تر است. بی‌ام‌و از جمله خودروسازانی است که با معرفی این مدل توانسته بازار ضدگلوله‌ها را شگفت‌زده کند.

پورشه پانامرا

 معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

پورشه از جمله برندهای لوکس‌سازی است که توانسته است در بازار خودروهای اسپرت جایگاه خاصی برای خود دست و پا کند. در مدل ضدگلوله پانامرا سرنشین‌ها همان احساس لوکس بودن خودروی عادی را تجربه خواهند کرد و البته همه چیز در این خودرو در باطن تغییر کرده و محکم تر شده است. در بخش بیرونی خودرو به قدری مقاوم شده است که می‌تواند در برابر قوی‌ترین گلوله‌های موجود مقاومت کند. برای تضمین مقاومت بیشتر استیلی بالستیک با ضخامت 3 میلی متر در سقف و کف خودرو قرار داده شده است. شیشه‌ها همانند تمام خودروهای ضدگلوله در برابر انواع گلوله‌ها مقاوم هستند و تایر‌ها هم در صورت پنچری می‌توانند تا مسافت زیادی مقاومت کنند و باعث دور شدن خودرو از شرایط خطرناک شوند. تمام اجزای مهم و حیاتی خودرو با فناوری بالایی محافظت می‌شود تا در برابر حملات آسیب جدی نبینند و کارآیی خود را از دست ندهند و تمام اینها بدون تغییردر زیبایی خودرو اتفاق افتاده است.

بنتلی مولسان

 
معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

مولسان محصول فوق لوکس بنتلی است که از سوی شرکتی که خودروهای ملکه الیزابت را ضدگلوله می‌کند تجهیز شده تا در برابر حملات تروریستی مقاومت کند. بنتلی در زیر کاپوت این غول زیبا از موتوری 6.5 لیتری با توان 505 اسب بخار استفاده کرده که به دو توربو شارژر مجهز است که با داشتن 8 سیلندر قدرت عظیم تولید می‌کند. این خودرو توانسته است با داشتن زرهی مخفی در زیر پوست زیبایش حفاظتی رویایی را در برابر شدید ترین حملات ممکن داشته باشد. این خودرو از همان ابتدا شرایط لازم برای دریافت این تجهیزات را دارد. در لوکس بودن بنتلی کم رقیب است و به‌عنوان یکی از بهترین خودروهایی است که از سوی مقامات درجه یک کشورها برای حفظ جان از حملات احتمالی انتخاب می‌شود تا در جابه‌جا‌یی‌های درون شهری استفاده شوند. اعداد و ارقامی که وجود دارد عموما مربوط به خودروها قبل از تجهیز شدن است و معمولا به دلیل افزایش وزن افزایش قدرت نیز اتفاق خواهد افتاد تا خودرو به دلیل وزن بیشتر عملکرد خود را حفظ کند.

باراک اوباما خودروی لیموزین کادیلاک

معروف‌ترین خودروهای ضد‌گلوله‌ جهان

بیست یا همان هیولا نام خودروی ریاست جمهوری آمریکا است که به‌عنوان مستحکم ترین خودروی دنیا شناخته می‌شود که لیموزینی زیبا با بدنه‌ای محکم است که توان مقابله با تمام گلوله‌های موجود و سنگین را دارد. درهای این خودرو با وزن درهای بوئینگ 747 برابری می‌کند. سامانه‌های متعدد ارتباطی و تایرهای ضد پنچری در کنار موتور قدرتمند که می‌تواند این خودروی بسیار سنگین را با سرعتی زیاد در هر شرایطی از محل حمله دور کرده و به منطقه امن برساند. این خودرو توان مقابله با حملات شیمیایی و میکروبی را دارد و شیشه‌های آن مقاومت بسیار زیادی در برابر انواع انفجارها دارد. در خودرو کیسه‌هایی از خون خود رئیس‌جمهور نگهداری می‌شود که در مواقع لازم استفاده شود. فناوری‌هایی که در این خودرو استفاده شده است بسیار پیچیده و عموما اطلاع‌رسانی نشده اما ویژگی‌های کلی آن اعلام شده است. این کادیلاک قدرتمند به‌عنوان امن ترین خودروی جهان شناخته می‌شود که به‌صورت دست ساز ساخته شده است.

منبع: ایران جیب



نظرات