1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. روش جدید برای سرقت خودروهای Keyless دار

روش جدید برای سرقت خودروهای Keyless دار

10 دی 1395
  • 0

بسیار ترسناک به نظر می آید که در هنگام رانندگی کسی بتواند ترمز های ماشین شما را از کار بیندازد، کنترل فرمان را بر عهده بگیرد و یا موتور ماشین را خاموش و روشن کند، اما این هک کردن می تواند هنگامی که ماشینتان پارک و در حال استراحت است صورت بگیرد.

 روشی جدید برای سرقت خودروهای Keyless

ظاهرا دستگاهی به اروپا وارد شده است که قادر به هک کردن ماشین های بدون کلید (Keyless)، روشن کردن موتور و دزدیدن آن هاست.

به گفته روزنامه لس آنجلس تایمز، هنوز اطلاعات زیادی درباره این دستگاه در دسترس نیست. به گزارش این روزنامه، اداره ملی بیمه جرایم، این وسیله را توسط یک متخصص امنیت شخص ثالث از یکی از کمپانی های غیر اروپایی دریافت کرده است.

این دستگاه به وسیله دو مجموعه از تجهیزات کار می کند. سارق یکی از دستگاه ها زمانی استفاده می کند که شخص بعد از پارک کردن، ماشین را قفل می کند. این دستگاه سیگنالی که از کلید فابریک خودرو فرستاده می شود را ردیابی می کند. اکنون این سیگنال به دستگاه دوم فرستاده می شود و با استفاده از آن خودرو گمان می کند که این دستگاه همان کلید فابریک خودرو است.

اداره ملی بیمه جرایم این دستگاه را بر روی 35 خودرو مختلف امتحان کرده است و بر روی 19 خودرو جواب مثبت گرفته است. از این 19 خودرو، موتور 18 تای آن ها استارت خورده و شروع به حرکت کرده است! این خودرو های آسیب پذیر شامل مدل های فورد Edge 2015، شورولت ایمپالا 2016، تویوتا کمری 2017 و فولکس واگن جتا 2013 هیبریدی است.

با این که هنوز اطلاعات کاملی درباره این دستگاه ارائه نشده است، برای دارندگان این قبیل ماشین ها نگرانی های بسیاری ایجاد شده است. بر اساس شنیده های این سازمان، این دستگاه از اروپا به آمریکا نیز رسیده است، اما به نقل از لس آنجلس تایمز هنوز گزارشی مبنی بر سرقت حتی یک ماشین به این شیوه اعلام نشده است.

منبع:خودروکار



نظرات