1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تخته موج‌سواری هاوربرد

تخته موج‌سواری هاوربرد

11 شهریور 1393
  • 5

ورزش موج‌سواری در کرانه‌های اقیانوسی و در فصل گرم تابستان می‌تواند بسیار مفرح باشد. البته برای کسانی که به خوبی از مهارت لازم برای چنین ورزشی برخوردار باشند. حالا یک وسیله مدرن می‌تواند این کار را لذت بخش تر و هیجان‌انگیزتر کند. تخته موج‌سواری هاوربرد در واقع با یک پمپ جت آب همراه شده که می‌تواند تخته سوار خود را تا 16 فوت یا 4.88 متر بالاتر از سطح آب به پرواز دربیاورد. بعلاوه امکان حرکت با سرعت 26 کیلومتر بر ساعت را نیز فراهم می‌سازد.

تخته هاوربرد توسط فرانکی زاپاتا قهرمان مسابقات جت اسکی ساخته شده که پیش از این نوعی کفش با پمپ واترجت را ساخته بود. به نظر می‌رسد که هاوربرد نسبت به فلای برد، امکان کنترل بیشتر و بهتری داشته باشد و عملی‌تر باشد. هر دو وسیله از یک مکانیزم مشابه برخوردارند و توسط یک شیلنگ بلند به یک پمپ آب متحرک متصل به جت اسکی در انتهای آن متصل می‌شوند و توسط یک دسته کنترل سیمی که در دستان تخته سوار قرار دارد، کنترل می‌شوند. بدین ترتیب می‌توان حرکات زیبا و مارپیچ و آکروباتیکی را بر روی سطح آب با این تخته موشکی تجربه کرد.

 موج سواری با هاور برد

 پرش با هاور برد

 پرش با با هاور برد- نمای زیر تخته

 موج سواری با هاور برد



نظرات

  • یوونتوس یوونتوس (5 مهر 1393 ساعت 19:09)

    ای کاش قیمتش رو میگفت.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (13 شهریور 1393 ساعت 23:43)

    تــخــــتــه مـــــــوج‌ســـــواری هـــــــاوربـــــــرد خـــــــواهـــــم خــــــریــــــد//خـــــــــواهــــم انـــــــداخـــــــــت به آب// دور خــــــــواهم شـــــد ازین گرونی ها. {{{ســـــــازنـــــــده : فـــــــــــــرانــــــــــکی زاپــــــــاتـــــــــــا}}}

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (12 شهریور 1393 ساعت 07:37)

    خیلی باحاله. اگه بشه یکیشو بگیرم عالیه. باهاش میرم بوشهر با سرعت 26 کیلومترش دل به دریا میزنم دریا - صفااااااااااااااا . جای هرکی نیست خالی .

  • تنبور تنبور (11 شهریور 1393 ساعت 18:59)

    ایده خیلی جالبیه همه چیز تو دست خودته، مطمئنا بازار خوبی خواهد داشت

  • امیدپ امیدپ (11 شهریور 1393 ساعت 12:31)

    شاهکاره این . خیلی دلم خواست یه امتحانی بکنم این دستگاه توپو