1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مخترع ایرانی امکان شست و شوی خودرو بدون آب را فراهم کرد

مخترع ایرانی امکان شست و شوی خودرو بدون آب را فراهم کرد

20 اسفند 1393
  • 2

با تولید نخستین نانو شوینده غیر الکلی جهان در کشور، امکان شست و شوی کامل خودرو ها بدون نیاز به آب فراهم شد.

مهرتاش هدایتی منش، مدیرعامل شرکت دانش بنیان تولیدکننده این محصول و از مخترعان شوینده غیر الکلی خودرو اظهار داشت: این ترکیب شوینده جدید که فاقد هر گونه نمونه مشابه بوده و با فرمولاسیون و شیوه های ابتکاری تولید شده دارای گواهی ثبت اختراع و گواهی اندازه ذرات از پژوهشگاه صنعت نفت را دارد و قادر است بدون نیاز به آب بخش های مختلف خودرو از جمله بدنه، موتور، رینگ و لاستیک ها را کاملا تمیز کند.

این پژوهشگر شیمی با اشاره به قدرت پاک کنندگی بسیار بالای این محصول که توان زدودن انواع آلودگی از سطوح مختلف را دارد اظهار داشت: برای استفاده از این شوینده کافی است مقدار کمی از محلول داخل بطری روی خودو اسپری شده و سپس با پارچه تمیز روی آن کشیده شود. بدین ترتیب نه تنها خودرو به طور کامل تمیز میشود که جلایی مشابه پولیش پیدا می کند.

هدایتی منش تصریح کرد: هر بطری نیم لیتری حاوی محلول نانو شوینده که با قیمتی بسیار ارزان عرضه می شود امکان شست و شوی خودرو به دفعات متعدد را فراهم می کند.

دکتر حسین خاتمی از دیگر مخترعان نانوشوینده خودرو اظهار داشت: با استفاده از این شوینده جدید که منشا گیاهی داشته و خاصیت آنتی باکتریال قوی آن به تایید از آزمایشگاه انستیتو پاستور ایران هم رسیده است ضمن صرفه جویی فوق العاده در مصرف آب از مخاطرات ناشی از مصرف شوینده های موجود در بازار از جمله شوینده های چینی لاستیک خودرو که به دلیل خاصیت قلیایی بالا به شدت از استحکام لاستیک می کاهند، پیشگیری می کند.

وی با اشاره به صادرات انبوه این محصول به کشورهای امارات و عراق و ترکیه اظهار داشت : پایه اصلی نانوشوینده تولیدی کیمیا شیمی سهند یک ترکیب نانو شوینده طبیعی غیر الکلی است که برای شست و شوی شیشه و سطوح صیقلی مختلف نیز قابل استفاده است و قدرت شویندگی بالای آن در مقایسه با نمونه های موجود در بازار توسط بررسی زاویه تماس و کشش سطحی در آزمایشگاه دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف گواهی شده است.

خاتمی تصریح کرد: با توجه به بحران خشکسالی و میزان آب فراوانی که برای شست و شوی هر خودرو مصرف می شود استفاده از نانوشوینده ابداعی که قادر است بدون آب به بهترین نحو خودرو را تمیز کند قدم مهمی در صرفه جویی مصرف آب و حفاظت از محیط زیست به شمار رود.

گفتنی است، نانوامولسیون غیرالکلی پایه نانوشوینده طبیعی خودرو ضمن ثبت اختراع و دریافت گواهی استاندارد به عنوان یک محصول نانو مقیاس به تایید ستاد ویژه توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم رسیده است.



نظرات

  • جنرال جنرال (20 اسفند 1393 ساعت 08:46)

    اگر این همه صادرات داشتین چرا ما تا حالا تو مغازه ها ندیدم
    ولی دستتون درد نکنه واقعا گل کاشتین
    انشاالله پیشرفت تو همه ی زمینه ها داشته باشیم برای آبادای کشور

  • آفرین آفرین (20 اسفند 1393 ساعت 06:36)

    ایرانی اگر حمایت شود چه ها که نمی کند ؟ پس چرا وارد بازار نمی شود