1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. توقف آزمایش اتومبیل های خودران اوبر به دلیل بروز یک حادثه

توقف آزمایش اتومبیل های خودران اوبر به دلیل بروز یک حادثه

8 فروردین 1396
  • 0

سانحه برای اتومبیل خودران شرکت اوبر در شهر تمپ ایالت آریزونا خبرساز شد

در پی این حادثه شرکت تست های خود در آریزونا و پنسیلوانیا را به حالت تعلیق درآورد تا تحقیقات در خصوص علت این حادثه تکمیل شود. البته شرکت مذکور در گفتگو با سایت انگجت بیان داشته این تصادف هیچگونه خسارت جانی جدی برای طرفین در بر نداشته و هیچ سرنشینی در صندلی عقب ولووی خودران اوبر سوار نبوده است.

 اوبر آزمایش اتومبیل های خودران را متوقف کرد

سخنگوی شرکت اوبر صرفا به این جمله که «بررسی ها در خصوص این تصادف ادامه خواهد داشت» بسنده کرده است. البته پی بردن به علت حادثه چندان نیز دشوار نیست. چرا که ثابت شده خودروی اوبر در این تصادف مقصر نبوده و راننده مقابل هنگام حرکت ولووی خودران بطور ناگهانی در مسیر آن پیچیده است. این موضوع جواب تعدادی از سوالات را مشخص خواهد کرد.

اما سوال اصلی اینجاست که اگر به جای سیستم خودران یک انسان هدایت خودرو را بر عهده داشت آیا می‍توانست از این حادثه پیشگیری کند‌؟‌ و آیا یک سیستم نرم افزاری بطور مستقل قادر است در مقابل حوادثی از این دست واکنش درستی نشان دهد؟

اگرچه به سادگی می‍توان عامل انسانی در طرف مقابل را علت این حادثه عنوان کرد اما اوبر به دنبال قوانین و آموزش هایی است که بر اساس آن بتوان بروز چنین حوادثی را کاهش داد.

منبع:دنیای خودرو



نظرات