درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
عزیزم تفاوت شتاب این 2 ماشین 1.3 ثانیه هست! یه ذره فکر کن بعد نظر بده. از پستی که اول زدم کاملا مشخصه فهمیدم کی سبکتره (منظورم این بود که وقتی اختلاف وزن 230 کیلو هست و بازم تویوتا با 16 اسب بیشتر کم آورده پس نمیشه با گیربکس توجیهش کرد). اصلا گیربکس اتومات رو بیخیال! شتاب تویوتا با گیربکس 6 دنده دستی 7.6 ثانیه و شتاب Z4 20i با گیربکس 6 دنده دستی 6.9 ثانیه است! پس با گیربکس و کلاچ یکسان (هر دو 6 دنده دستی) بازم شتاب Z4 بهتره. در نتیجه مشکل از موتور تویوتاست. حتی اگه بدترین گیربکس هم روش بود بازم با 230 کیلو وزن کمتر باید بهتر عمل میکرد! دیگه بحثی ندارم و نیازی به لشگرکشی به صفحه فیس بوک کسی هم ندارم! موفق باشید.
شما بحثت این بود که شتاب بی ام و فقط به خاطر گیربکسه و موتور نقش چغندر رو بازی میکنه! که من به شما گفتم خیر اینطور نیست شتاب Z4 حتی با گیربکس 6 دنده بازم از GT86 بهتره. بعد شما تلاوت فرمودید که موتور فقط قدرت خروجیش مهمه! یعنی هر موتوری که فقط توان بیشتری داشته باشه بهتره! که من به شما گفتم همیشه اینطور نیست و توان اعلامی موتور یک عدده روی کاغذه و تست عملی نشون میده که آیا اون توان واقعا شتاب خوبی به ماشین میده یا نه (مثال MVM و پارس).
البته غیر اون 3 عامل آیرودینامیک، اتلاف نیرو در سیستم انتقال قدرت، سایز تایرها و ... هم اهمیت ویژه ای دارند.
حالا این وسط من نمی دونم بحث تایید از کجا آوردید؟
در واقع من جواب شمارو دادم بعد شما جواب منو به منزله تایید حرفی که نزدید در نظر میگیرید!!
شما اگه به تاثیر وزن تو شتاب ایمان داشتی نمی یومدی بگی شتاب Z4 فقط به خاطر گیربکسشه چون اون اختلاف وزن بیش از 200 کیلویی بین این ماشین خیلی به ضرر Z4 هست ولی باز هم از خجالت تویوتا در اومده!!
پست ها حذف نشده این شما بودی که با لحن بد به من گفتید: فکر کردی فقط گیربکسه؟ اون اختلاف وزن 200 کیلویی بین این 2 تارو ندیدی؟
درصورتی که شما حتی متوجه نشده بودید که کدوم ماشین 200 کیلو سبک تره. درضمن من نگفتم موتور ... گفتم اگر کلاچ و گیربکس تویوتا هم (به هم توجه داشته باش برادر) مثل بی ام و بود با توجه به وزن کمتر و قدرت بیشتر حتما بی ام و رو تو شتاب جا میگذاشت.
دیگه علاقه ایی به ادامه بحث با شمارو ندارم چون خیلی علاقه دارید با لحن بد با افراد دیگه صحبت کنید. احتمالا دفعه بعد به صفحه فیسبوکم با دوستاتون حمله میکنید.
سلام
وقتی میگم پروفسور هستی ناراحت میشی! خب هستی دیگه! حالا بگو چرا؟!
این قاعده کلی روی کاغذ و تئوری درسته که موتور با خروجی بیشتر عملکرد بهتری داره ولی تئوری که مهم نیست! مهم اینکه در عمل فلان ماشین با فلان موتور چه عملکردی از خودش بروز میده. بله درسته روی کاغذ GT86 از Z4 شانزده اسب قویتره وزنشم کمتره! 200 اسب در برابر 184 اسب! (1265 کیلو در برابر 1495 کیلو!!) ولی اون 200 اسبی که در عمل شتاب بهتری به ارمغان نیاره به چه درد میخوره؟!
مهم اینکه ماشین چقدر راه میره نه اینکه چقدر قدرت داره! حکایت ماشینهای چینیه! MVM میگه مدل 530 مثلا 140 اسب قدرت داره. پارس ELX هم 110 اسب قدرت داره!! 30 اسب اختلاف!! ولی جفتشونو ببر تست مقایسه شتاب بذار ببین MVM با اختلاف فاحشی از ELX کم میاره!
قدرتی که فقط روی کاغذ باشه به درد لای جرزم نیمخوره! 184 اسب BMW اندازه 220 اسب Toyota در عمل بازدهی داره!
شتاب 400 متر BMW M4 با 425 اسب با Dodge Challenger Hellcat که 707 اسب قدرت داره تقریبا یکیه! (12.0 ، 11.9) پس همه چی قدرت نیست!
خوب عزیز دل انگیز شما به من بگو جز قدرت موتور چه عواملی ماثره؟
اگه بگی وزن و گیربکس و کلاچ یعنی حرف منو تایید کردی. باید دلیل دیگه ایی بیاری.
جناب پروفسور! لازم نیست شما شرط ببندی! شتاب بی ام و به خاطر موتورش و بازدهی خیلی خوبشه! فکر کردی فقط گیربکسه؟ اون اختلاف وزن 200 کیلویی بین این 2 تارو ندیدی؟
اگر فکر میکنی به خاطر گیربکس 8 دنده شتاب بی ام و بهتره خدمتت عرض کنم که شتاب Z4 حتی با گیربکس 6 دنده بازم 6.9 ثانیه هست. پس این تویوتاست که ضعیف عمل کرده ربطی به BMW نداره:
http://www.bmw.com/com/en/newvehicles/z4/roadster/2013/showroom/technical_data/index.html
عزیز علاقه مند به خودرو بد نیست بدونی موتوری عملکرد بهتر داره که توان خروجی بیشتری داره همینطور کلاچ وگیربکسی عملکرد بهتری داره که گشتاور بهتری رو به چرخ ها برسونه. اینو به اطلاعات عمومیت اضافه کن و سعی نکن کسی رو با عنوان های پروفسور یا چیزای دیگه مسخره کنی.
یک نکته خیلی قابل توجه هست اونم تاثیر گیربکس تو شتابه. من شرط میبندم اگه گیربکس و کلاچ تویوتا هم مشابه مدل بی ام و بود از نظر شتاب بی ام و به گرد پاشم نمیرسید ( صبر کنید منفی ندید) چون قطعا از نظر گشتاوری هم از بی ام و جلو میزد. 13 اسب بخار بیشتر و 230 کیلوگرم وزن کمتر هم بهش اضافه کنید. لوازم جانبی هم که پولشو میدی. درنهایت امیدوارم خودروسازای وطنی هم یاد بگیرنو یه دستی به گیربکس های 40 سال پیششون بکشن.
معلومه که از Z4 که قیمت بیشتری داره باید چیزهایی از قبیل تکنلوِژی بالاتر و کیفیت بالاتر ببینیم
GT86 به عنوان یه کوپه اسپورت ارزون قیمت برای عاشقای کوپه های اسپورت ماشین خوبیه که بیشتر با جنسیس قابل مقایست و مزایا ومعایب زیادی هم داره و در کل ماشین تو دل بروییه...Z4 هم که معلومه چیه..بعد از باکستر بهترین رودستر دنیاست وسرسخت ترین رقیباش همین باکستر وSLK هستن
این دیگه چ وعضیه این دوتا کوجاشون بهم میخوره اخه
به قول جرمی کلارکسون تویوتا gt86 نه شتاب خوبی داره و نه سرعت خوبی ولی لذت رانندگی بالایی داره ولی هر چی هم خوب باشه جلو z4 خیلی نمی تونه قد علم کنه چون سلطان هندلینگ و پایداری بدون شک تو ماشین های دنیا BMW هست