1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. 10 کوپه برتر حال حاضر جهان

10 کوپه برتر حال حاضر جهان

2 مهر 1395
  • 0

کوپه، انتخابی خوب اگر بتوانید کمی فضا را قربانی استایل ظاهری بکنید. این خودروهای شیک دو درب نیازی ندارند که کاربردی باشند اما برخی از مدل‌ها دارای چهار صندلی و حتی پیشرانه‌های کم‌مصرف دیزلی هستند. ما نگاهی به 10 نمونه از بهترین خودروهای کوپه‌ی حال حاضر در بازار انداخته‌ایم تا لذت دیدن آن‌ها را با شما شریک شویم! با ما همراه باشید.

مرسدس بنز C کلاس کوپه

 کوپه های برتر


این خودرو دارای شکلی صیقلی و زیباست. مطابق با ذات و سنت مرسدس،C کلاس کوپه بیشتر مناسب راه‌های مستقیم و سرعت‌های کروز است تا بیراهه‌ها. البته اگر موشک بالستیک AMG C43 را انتخاب کنید اوضاع فرق خواهد کرد.
به لطف دو صندلی پشتی قابل‌استفاده، فضای کافی برای دیگران نیز وجود دارد تا از سواری این خودرو لذت ببرند. سرنشینان بالغ قدبلند فضای سر تنگی در عقب خواهند داشت اما در کل کابین خودرو فضای راحتی دارد.

آئودی A5

 کوپه های برتر


خریداران آئودی حتماً بدنه‌ی کوپه‌ی شیک این خودرو را دوست دارند. زیر پوست این خودرو اشتراکات فراوانی با مدل A4 وجود دارد و البته A5 نیز از همان میزان رفاه، راحتی و طراحی زیبای کابین سود می‌برد.
فضای بیش‌ازحد کافی در کابین برای 4 نفر وجود داشته و صندوق 465 لیتری نیز برای حمل اشیا مناسب است. مصرف سوخت و کارایی این خودرو نیز احساس‌برانگیز است و به دلیل شکل آئرودینامیک خودرو، حداقل صدای باد به گوش می‌رسد.

ب‌ام‌و سری 2

 کوپه های برتر


علیرغم اندازه‌ی جمع‌وجور این خودرو، هنوز هم فضای کافی در کابین برای 4 نفر وجود دارد. کیفیت ساخت کابین بالا بوده و سیستم اطلاعات سرگرمی iDrive ب‌ام‌و یکی از بهترین‌ها است و البته حجم صندوق بار نیز با یک هاچبک خانوادگی برابری می‌کند.
این خودرو از نظر جذابیت نیز در سطح خوبی قرار دارد. به لطف شاسی هماهنگ شده با طراحی دیفرانسیل عقب، سری 2 راننده را خیلی خوب درگیر می‌کند. فرمان دقیق با ذات اسپورت خودرو همخوانی داشته و پیشرانه‌های زیادی نیز در دسترس هستند و مخصوصاً نسخه‌ی 6 سیلندر این خودرو عملکردی قوی از خود بروز می‌دهد.

آئودی TT

 کوپه های برتر


این خودرو به خاطر ظاهر تیز خود همیشه در بین خریداران محبوب بوده و البته جدیدترین نسل آن در بین طرفداران دوآتشه نیز محبوب شده است. به لطف ابعاد جمع‌وجور و وزن کم در مقایسه با رقبا،TT فرز و چابک است.
کابین این خودرو نیز به زیبایی ساخته شده و در برابر راننده صفحه‌نمایش برجسته‌ی کاکپیت مجازی قرار دارد که جایگزین نشان دهنده‌های آنالوگ مرسوم شده است. اگرچه این خودرو از نظر فنی 4 سرنشینه است اما حتی کودکان نیز در بخش پشتی راحت نخواهند بود و بهتر است که بجای سوار کردن افراد، صندلی‌ها را بخوابانید و از فضای بیشتری لذت ببرید.
تویوتا GT86

 کوپه های برتر


شاید این خودرو شیک‌ترین گزینه‌ی حاضر در این لیست نباشد اما به آسانی یکی از لذت‌بخش‌ترین کوپه‌ها است. برای طرفداران رانندگی موقعیت قرارگیری راننده در این خودرو عالی است. یک راه پرپیچ‌وخم مناسب بیابید و آنجاست که بالانس هندلینگ این خودرو ذات دقیق و لذت‌بخش خود را نشان می‌دهد.
درحالی‌که سواری خودرو سفت و محکم است اما هیچ‌گاه احساس ناراحتی به شما دست نخواهد داد.

ب‌ام‌و سری 4

 کوپه های برتر


سری 4 هیجان بیشتری را نسبت به رقبای خود ایجاد می‌کند. درحالی‌که تنظیمات سیستم تعلیق خودرو بسیار سفت نیست، اما سواری این خودرو در مقایسه با رقبایی از بنز و آئودی تیزتر احساس می‌شود. ازنظر فضا نیز این خودرو عملکردی یکسان با رقبایش داشته و صندوق 445 لیتری آن فضای زیادی را برای حمل اشیا فراهم می کند.
طیف وسیعی از پیشرانه‌ها نیز در دسترس بوده و از 418d دیزلی تا سوپر کوپه‌ی M4 را می‌توان انتخاب نمود. به جز نسخه‌ی M4، ما دیگر نسخه‌های سری 4 را با گیربکس اتوماتیک توصیه می‌کنیم.
مرسدس بنز E کلاس کوپه

 کوپه های برتر


این خودرو ظاهری جذاب را بدون جلب‌توجه زیاد ارائه کرده است. کابین خودرو خوش‌ساخت بوده و البته همانند اکثر خودروهای حاضر در این لیست، سرنشینان عقبی احساس خواهند کرد که سرشان با سقف در تماس است.
شاسی خودرو به خوبی با پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزل هماهنگ بوده و شاهد سواری نرم و روان هستیم و البته گشتاور زیادی نیز برای مانور دادن بدون استرس وجود دارد.

فورد موستانگ

 کوپه های برتر


موستانگ پرسروصدا و جلب‌توجه کننده است و هرجایی که بروید مطمئناً نگاه‌ها به سمت شما خواهد بود. راندن این خودرو همانند یک واقعه‌ی خاص است. اگرچه که برخی رقبای اروپایی در زمان رانندگی تیزتر حس می‌شوند اما موستانگ نیز پیچ‌ها را با آسودگی خاطر و پیش‌بینی مناسب طی می‌کند.
پیشرانه‌ی 8 سیلندر 5 لیتری موجود در موستانگ GT سرعت و صدای زیادی را در خط مستقیم ایجاد می‌کند و البته نسخه‌ی کم‌مصرف‌تر 4 سیلندر توربو نیز وجود دارد.

مرسدس بنز S کلاس کوپه

 کوپه های برتر


اگر مسافرت با بالاترین حد راحتی مدنظر شماست، خودروهای بهتر معدودی وجود دارند که می‌توانند به پای S کلاس کوپه برسند. راننده و سرنشین جلویی به لطف وجود صندلی‌های راحت مجهز به بالشتک‌های جانبی از حمایت فوق‌العاده‌ای برخوردار خواهند بود. اگرچه که هندلینگ S کلاس کوپه برای خودروی 2 تنی برجسته نیست اما حس توانایی و ایمنی بالایی وجود دارد.
نسخه‌ی AMG S65 قدرت عظیم 621 اسب بخاری را در اختیار شما می‌گذارد اگرچه که S500 نیز قدرت کافی را تولید می‌کند. پیشرانه‌ی بزرگ 8 سیلندر خودرو کارایی بالا به همراه غرشی دلپذیر را هنگام شتاب گیری‌ها نشان می‌دهد.

ب‌ام‌و سری 6

 کوپه های برتر


حس می‌شود که سری 6 برای اتوبان ساخته شده و هر مدلی را سفارش دهید حداکثر سرعت محدوده شده‌ی 250 کیلومتر در ساعت را خواهد داشت. البته به لطف اندازه‌ی مناسب در سرعت‌های بالا حس اعتمادبه‌نفس و راحتی را به دست خواهید آورد. نسخه‌ی دیزل این خودرو جدای از کارایی بالا مصرف سوخت مناسبی نیز دارد. اگر می‌خواهید کمی بیشتر بر پدال گاز فشار وارد کنید پس هیولای M6 با پیشرانه 8 سیلندر توئین توربوی 552 اسب بخاری را انتخاب کنید.
کیفیت ساخت کابین و عملکرد آن طبق سنت ب‌ام‌و در سطح بالایی است اگرچه که صندلی‌های عقبی فضای مورد انتظار از کوپه‌ای به این بزرگی را برآورده نمی‌کنند.

منبع: پدال



نظرات