1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. یک توئیت از ایلان ماسک و ناپدید شدن 580 میلیون دلار!

یک توئیت از ایلان ماسک و ناپدید شدن 580 میلیون دلار!

26 خرداد 1395
  • 0

توئیت‌ها چیزهای مرموزی هستند. توئیت ها گاهی شوخی‌اند، معمولاً پیش‌پاافتاده هستند و اغلب به‌دردنخورند. اما اگر شما ایلان ماسک باشید، توئیت‌هایتان می‌تواند تأثیری بسیار واقعی بر ارزش کمپانی‌ها داشته باشد. برای نمونه، یک توئیت از جانب ماسک باعث شد تا ارزش سهام سامسونگ SDI با کاهشی 580 میلیون دلاری مواجه شود!

تسلا باتری پاناسونیک

شایعات این‌گونه می‌گفتند که سامسونگ SDI، کمپانی‌ای که وابسته به سامسونگ است و به تولید صفحه‌نمایش و باتری می‌پردازد، در حال کار با کمپانی تسلا برای تولید خودروی الکتریکی مدل 3 است؛ اما تسلا در توئیتر خود اعلام کرد که این کمپانی به‌طور انحصاری با پاناسونیک کار می‌کند.

توئیت ماسک این‌گونه بود:

مایلم توضیح دهم که تسلا به‌طور انحصاری با پاناسونیک برای تولید باتری‌های مدل 3 کار می‌کند. خبرهایی که ادعای دیگری دارند نادرست هستند.

باور بر این است که اگر پاناسونیک نتواند به اندازه‌ی کافی باتری برای مدل 3 جدید تولید کند، شاید بخش SDI سامسونگ وارد گود شود.

یک توئیت ساده و روشن‌کننده از جانب ایلان ماسک باعث کاهش 8 درصدی سهام سامسونگ SDI شد و حدود 580 میلیون دلار را بر باد داد! در همین زمان نیز پاناسونیک شاهد افزایش 800 میلیون دلاری سهام خود بود.

سرمایه‌گذاران نیز همانند اکثر خریداران غرق در پتانسیل‌های تسلا مدل 3 شده‌اند. گفته شده که این خودرو با معیارهای خودروهای لوکس نسبتاً قابل‌ابتیاع خواهد بود. تاکنون، خودروهای الکتریکی تسلا ویژه‌ی اقشار بسیار ثروتمند بوده‌اند اما اگر تسلا بتواند خودرویی بسازد که طبقه‌ی متوسط نیز بتوانند از عهده‌ی خرید آن برآیند، سرمایه‌گذاران بسیاری پولدارتر خواهند شد.

اما اگر توئیت ماسک چنین قدرتی دارد ما امیدواریم که اولاً ماسک پسوردی قوی برای اکانت خود انتخاب کرده و ثانیاً فاکتور احراز هویت را نیز روشن کرده باشد! اگر اکانت ماسک هک شود، بازارها می‌توانند با سقوط‌های کوچکی مواجه شوند. این مورد قبلاً اتفاق افتاده است. زمانی که اکانت توئیتر اسوشیتدپرس هک شد و اخبار اشتباهی از اوباما در سال 2013 منتشر گردید و بازار سرمایه به آن واکنش نشان داد.

تسلا باتری پاناسونیک

تسلا باتری پاناسونیک

تسلا باتری پاناسونیک

منبع: پدال



نظرات