1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. افزایش شعاع حرکتی تسلا مدل S

افزایش شعاع حرکتی تسلا مدل S

5 بهمن 1395
  • 0

تسلا یک مدل خاص از سدان تمام الکتریکی S خود را با نام 100D در سبد محصولات خود قرار داده که شعاع حرکتی آن افزایش یافته است.

 افزایش شعاع حرکتی تسلا

تسلا مدل اس در حال حاضر دارای بیشترین شعاع حرکتی و برد مسافت در بین خودروهای الکتریکی تولید انبوه حاضر در بازار است. مدل P100D پیش از این به عنوان پرشتاب‌ترین خودرو و قدرتمندترین خودروی الکتریکی از طولانی‌ترین شعاع حرکتی نیز سود می‌برد. حالا با حذف حرف P این خودرو به شعاع حرکتی 539 کیلومتر رسیده است. در حالی که ویژگی‌های پرفورمنس آن نادیده گرفته شده و قربانی برد مسافت آن شده‌اند.

 افزایش شعاع حرکتی تسلا

مجموعه باتری‌های 100 کیلووات ساعتی اکنون 11 تا 14 درصد عملکرد بهتری را نشان می‌دهند. در واقع بدون تغییری در مجموعه باتری‌ها، تنها با ویژگی‌های اسپرتی کمتر، محدوده حرکتی خودرو به میزان 48 کیلومتر افزایش یافته است و این برای کسانی که ترجیح می‌دهند خودروی آن‌ها شارژ بیشتری داشته باشد تا اینکه شتاب برق‌آسایی ارائه کند، می‌تواند گزینه‌ای معقول‌تر باشد.

 افزایش شعاع حرکتی تسلا

قیمت تسلا مدل اس 100D از 95 هزار دلار شروع می‌شود. این در حالی است که قیمت پایه مدل‌های پرفورمنس p 100D از 138 هزار دلار به بالا خواهد بود. بنابراین حدود 40 هزار دلار نیز برای مشتریان این خودرو، صرفه‌جویی بیشتری خواهد شد.

 افزایش شعاع حرکتی تسلا

در عین حال مدل کراس اوور مدل X هم در نسخه X 100D با قیمت شروع 98 هزار دلاری ارائه می‌شود که نسبت به نسخه پرفورمنس آن 37 هزار دلار ارزان‌تر بوده و شعاع حرکتی بیشتری نیز دارد. این یعنی اینکه با پرداخت تنها 3 هزار دلار بیشتر، مشتریان به جای مدل ضعیف‌تر 90 D می‌توانند از مدل 100D بهره بگیرند و شاید این باعث تضعیف فروش مدل پایین‌تر شود. تسلا ظاهراً ظرفیت باتری‌های مورد استفاده را به همین 100 کیلووات ساعت محدود خواهد نمود و در عوض روی تکنولوژی بهبود عملکرد و کارایی تمرکز خواهد نمود. تسلا با مشارکت پاناسونیک در حال توسعه باتری‌ها است. سال 2016 تسلا اندکی کمتر از انتظارات خود فروش داشت اما با ورود مدل ارزان قیمت 3 به بازار با شعاع حرکتی 346 کیلومتری و قیمت پایه 35 هزار دلاری، تسلا انتظار یک جهش بزرگ در بازار خود را می‌کشد.

 افزایش شعاع حرکتی تسلا

منبع:motor1



نظرات