1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر خریداران خودرو چقدر است؟

تاثیرات شبکه‌های اجتماعی بر خریداران خودرو چقدر است؟

24 آذر 1395
  • 1

براساس پژوهش صورت گرفته شبکه‌های اجتماعی نقش تعیین کننده‌ای در گرایش و انتخاب مصرف‌کنندگان در خرید خودرو در جهان دارند.

مطالعات اخیر نشان می‌دهد که برای مصرف‌کنندگان خودرو، شبکه‌های اجتماعی تاثیر بسیار بیشتری در مقایسه با سایت‌ شرکت‌های خودروساز و یا ارائه دهندگان خدمات خودرو دارند. این یافته‌ها که براساس پژوهشی از نمونه آماری از دو هزار نفر از خریداران خودرو و نمایندگی‌های خدمات خودرو صورت گرفته است نشان می‌دهد که ۷۵ درصد از خریداران خودرو و ۶۸ درصد از مشتریان خدمات پس از فروش خودرو معتقدند که جستجوهای اینترنتی، از جمله در شبکه اجتماعی و سایت‌های اینترنتی، در انتخاب یک نمایندگی خودرو موثر بوده است.

همچنین ۸۳ درصد از مشتریان خدمات پاسخ داده‌اند که بررسی سایت‌های آنلاین کمک قابل ملاحظه‌ای در فرآیند انتخاب نمایندگی برای آنها داشته و ۶۶ درصد از مالکان یا خریداران خودرو که در فیس‌بوک آگهی تبلیغاتی دیده‌اند چنین پاسخ گفته‌اند که آنها مطالب آن آگهی را بازدید کرده‌اند در حالی که این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۳۳ درصد بوده است.

مصرف‌کنندگانی که به دنبال خرید خودرو یا استفاده از بخش خدمات پس از فروش بوده‌اند کار خود را در وهله اول با جستجوهای آنلاین آغاز کرده‌اند. بر این اساس ۵۰ درصد از خریداران فعلی خودرو و ۶۰ درصد از استفاده‌کنندگان بخش خدمات گفته‌اند که تنها یک نمایندگی را قبل از خرید خودرو و یا استفاده از خدمات پس از فروش بازدید کرده‌اند.

همچنین ۲۳ درصد یعنی نزدیک به یک چهارم خریداران خودرو تجربه‌های خود را از طریق شبکه‌های اجتماعی به بحث گذاشته‌اند و ۸۳ درصد پاسخ دهندگان گفته‌اند که تصمیم آنها برای خرید خودروی بعدی‌شان متاثر از مشورت‌هایی بوده که از طریق شبکه‌های اجتماعی به دست آورده‌اند.

و در نهایت اینکه ۸۴ درصد از خریداران خودرو در شبکه‌های اجتماعی (فیس‌بوک) عضو هستند و ۲۴ درصد از آنان اظهار کرده‌اند که فیس‌بوک برای آنها تنها منبع خرید خودرو بوده است.

این روزها به سادگی می‌توان تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر فرآیند خرید خودرو را مشاهده کرد. متخصصان بازاریابی معتقدند که شبکه‌های اجتماعی یک راه نفوذ بازاریابی یکپارچه است. این شبکه‌ها که برای برخی بیشتر جنبه سرگرمی دارند برای بسیاری از شرکت‌ها به وسیله‌ای موثر برای بازاریابی تبدیل شده‌اند.

منبع:ایسنا



نظرات

  • آ میرزا آ میرزا (24 آذر 1395 ساعت 12:25)

    شبکه های اجتماعی نقش پررنگی در این زمینه دارد