1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. کواداسکی، سواری روی آب و خاک

کواداسکی، سواری روی آب و خاک

13 شهریور 1393
  • 12

اگر یک جت اسکی را به چهار چرخ مجهز کنیم، به سادگی می‌توانیم روی قابلیت‌های روی جاده و خارج از آب آن هم حساب باز کنیم. البته شاید در عمل همه چیز به این سادگی هم نباشد. کواداسکی، این ایده را پیاده کرده است. یک جت اسکی دو نفره که می‌تواند لحظات مفرحی را روی آب برای شما فراهم سازد و در پایان کار نیز، سوار بر آن می‌توانید از آب خارج شوید و تا ویلای ساحلی خود برانید.

برای اینکه این وسیله در آب بدون مشکل حرکت کند و تعادل مناسبی داشته باشد، چرخ‌ها با زاویه مناسبی جمع شده و از آب خارج می‌شوند. بدنه بزرگ این وسیله که 652 کیلوگرم وزن دارد، به آن امکان حرکت همانند یک قایق را خواهد داد و البته بدیهی است که این امکان با قربانی کردن ویژگی‌های دینامیکی یک جت اسکی کوچک و چالاک صورت می‌گیرد.

در خارج از آب چرخ‌ها به محل خود بازگشته و امکان حرکت روی زمین را مهیا می‌کنند. برای تأمین نیرو از یک موتور چهار سیلندر BMW با حجم 1300 سی‌سی استفاده شده است که 140 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. درون آب سرعت Quadski به 72 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. روی خشکی نیز همین سرعت قابل دستیابی است. نیروی موتور به چرخهای عقب این وسیله منتقل می‌شود.

برای خرید یک Quadski مدل XL باید لااقل 40 هزار دلار پول پرداخت کنید.

کواد اسکی-نمای کلی

کواد اسکی -نمای کلی

کواد اسکی - نمای جلو

کواد اسکی -روی آب

کواد اسکی - روی خاک

کواد اسکی - روی آب

کواد اسکی -نمای کلی

کواد اسکی -نمای دکمه استارت

کواد اسکی -نمای پدال



نظرات

  • سعید سعید (22 شهریور 1401 ساعت 16:08)

    موتور های دریایی و جت اسکی با آب خنک میشه اون آبی که از جت اسکی دومتر به هوا میپاشه خنک کننده موتور هست در خشکی قابلیت کار نداره ونیاز به رادیاتور با پنکه هست چرخ هم به تنهایی کافی نیست گیربکس کلاچ فرمان ترمزها کمک فنرها شاستی و سایر موارد فنی تبدیل جت اسکی به کواداسکی رو بسیار دشوار میکنه طراحی یک سیستم از پایه دوکاربرده ساده تر هست.

  • امین  ع امین ع (15 شهریور 1393 ساعت 09:54)

    اینو از کجا میشه خرید . قیمتش چنده عایا ؟؟

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (15 شهریور 1393 ساعت 06:57)

    سرعتش تو آب به 72 کیلومتر بر ساعت هم می‌رسه. طرح چرخ هاش هم زیباست.

  • مونک مونک (13 شهریور 1393 ساعت 12:45)

    ولی نمیارزه بخوای پول برای این بدی!!

  • دومینیک تورتو دومینیک تورتو (13 شهریور 1393 ساعت 12:05)

    اگه سری جدید top gear رو دیده باشین این موتورم توش می بینین که جرمی امتحانش میکنه. هم تو خشکی هم رو آب.این موتور محصول مشترک آلمان - انگلیس و آمریکاست . خیلی هم با دوام و با کیفیته. در ضمن بر خلاف نوشته صفحه ی بالا قدرتش تو خشکی کمتره (قابل توجه مدیران سایت).

    تنبور تنبور (13 شهریور 1393 ساعت 12:35)

    البته سری جدید که نه فصل 21 بود که تموم شد

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (13 شهریور 1393 ساعت 11:09)

    اگه یچیزی ساختن از تو خزر بیای تو ساحل بعد بری جاده بعد بری جنگل بعد بری دماوند بعد از اونجا بیای پایین اون خوبه خخخخخخخخخخ

    الیسا الیسا (13 شهریور 1393 ساعت 18:07)

    اینکا کار اونا نیست.اون دیگه دست خود ایرانیایه عزیز و میبوسه که اینو با یه خودرو ملی ، با یه ماشین کوه پیما ترکیب کنن و کلا ملیش کنن بدن بیرون.که این کار فقط از دست ایرنیا یا چینیا بر میاد.

  • نفیسه یوسفی نفیسه یوسفی (13 شهریور 1393 ساعت 10:26)

    خیلی قشنگه من میخوام :(

  • هایپر هایپر (13 شهریور 1393 ساعت 10:14)

    چهره خاکیش که خوب نیست ولی باز تو آب که میره چهرش بهتر میشه ولی این که یه موتور آبی خاکیه خیلی خوبه

  • الیسا الیسا (13 شهریور 1393 ساعت 01:12)

    عجب چیزیه.و اینک یک مشکل دیگر پولدارها حل شد .لازم نیست از جت اسکی پیاده شی و تا ویلا پیاده بری.یا بالعکس.........

    سعید سعید (22 شهریور 1401 ساعت 17:05)

    عزیزان این دیدگاه منصفانه نیست ممکنه یک پزشک قلب بخواد اینطور زندگی کنه و یک مهندس مکانیک با کمک پول اون امکانات جدیدی رو ایجاد کنه نه همه پولدار انگل دزد هستند نه کسی دنبال حل مشکلات جنایتکارها است افراد پر تلاشی هستند که بهترین خدمات را با تلاش ارایه میدهند و هزینه بهترین خدمات را هم پرداخت میکنند مستمندان را هم رایگان وزیت میکنند ایا اسایش انها گناه است.