1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه

پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه

29 مرداد 1393
  • 4

پیست حلقه ای شکل ناردو (Nardo) متعلق به پورشه در 50 کیلومتری شرق تارانتوی و 20 کیلومتری شهر ناردوی ایتالیا واقع شده است. این پیست با طول 12.4 کیلومتری در سال 1975 توسط فیات و برای تست نمونه‌های اولیه و فعالیت ای مشابه، افتتاح شده بود. در سال 2012 این پیست توسط پورشه از صاحبان قبلی آن خریداری شد.

طراحی دایره ای شکل و زاویه پیست باعث می‌شود که بدون در دست گرفتن فرمان بتوان در آن رانندگی نمود. در واقع با کمک از قابلیت گریز از مرکز، بدون چرخش فرمان و چرخ‌ها و با حرکت در مسیر مستقیم، در این پیست حرکت خواهید کرد. چهار خط یا باند این مسیر با عرض کلی 16 متر را می‌توان با سرعت‌های مختلفی بدون کمک از فرمان پیمود. خط یک با عرض 9 متر و برای تست کامیون‌ها با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، خط 2 با سرعت 140 کیلومتر بر ساعت، لاین 3 با سرعت 190 کیلومتر بر ساعت و لاین 4 با سرعت 240 کیلومتر بر ساعت.

البته در شروع حرکت یا در سرعتهای دیگر باید راننده فرمان را حتماً در اختیار داشته باشد. مثلاً خودروی کونیگزگ برای کسب رکورد سرعت در این پیست نیاز به حفظ زاویه 30 درجه فرمان در کل طول پیست داشت. با این وجود، یک خودروی سریع مانند کونیگ زگ یا بوگاتی ویرون در یک پیست مستقیم می‌تواند به سرعتهای بالاتری نسبت به رکورد خود در ناردو دست یابد.

در فضای داخلی این پیست بزرگ، فعالیت‌های کشاورزی جریان دارد. البته چون پیست در تمام مدت هفته مورد استفاده است، یک زیرگذر برای عبور کشاورزان مهیا گردیده است.

این پیست تنها پیست دایره ای شکل جهان نیست اما قطعاً بزرگ‌ترین آن‌ها محسوب می‌شود. در ادامه می‌توانید عکس‌های ماهواره ای پیست ناردو را مشاهده نمایید.

 پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه

 پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه

 پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه

 پیست سرعت ناردو در خدمت پورشه



نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (16 شهریور 1393 ساعت 04:08)

    سال 1975!!!!!!!!!!

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 شهریور 1393 ساعت 05:48)

    آفــــــریــــن بـــه مهنــــــــــدســـــــانی که همچین پیست زیبا و دقیقیو طراحی و ســـــــاختن. یه موقعی یه مهندس آورده بودن و میخواستن در یجایی تو ایران تونل بزنن. از دو طرف که رفته بدون به هم نرسیده بودن البته مهندسه چینی بود بد جور ضایع شده بود. خخخخخخخخخخخخخخ

  • طراح صنعتی نوجوان طراح صنعتی نوجوان (29 مرداد 1393 ساعت 15:47)

    اینو اگه تو ایران بسازن حتما چند تا سرعت گیر با ارتفاع 1 متری میذارن که مبادا از سرعت مجاز بیشتر برن
    خخخخخخخخخخخخ

  • نادرتیونینگ نادرتیونینگ (29 مرداد 1393 ساعت 14:28)

    چقدر بزرگه! چقد گرده! با پرگار کشیدنش مگه!