1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پلاک خوان دقیق خودرو در ایران ساخته شد

پلاک خوان دقیق خودرو در ایران ساخته شد

26 مهر 1394
  • 0

محققان ایرانی موفق به طراحی و ساخت سیستم جامع و هوشمند کنترل تردد خودروها و پلاک‌خوان به منظور شناسایی و ثبت اتوماتیک تردد خودروها شدند.

مهدی کشمیری، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان با بیان اینکه سیستم جامع و هوشمند کنترل تردد خودروها و پلاک‌خوان به منظور شناسایی و ثبت اتوماتیک تردد خودروها در درب‌های ورودی و خروجی پارکینگ‌ها، سازمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی توسط شرکت دانش‌بنیان «مبتکران نام آور آریا» ساخته شده است، گفت: پکیج پلاک ویژن دارای دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار است که دوربین و پردازش‌گر مربوط به سخت افزار می شود.

وی با بیان اینکه پکیج پلاک ویژن قادر است با تمام دوربین‌های آنالوگ و تحت شبکه موجود در ایران به راحتی کار کند، افزود: همچنین این سیستم بر اساس عرض معبر و مکان نصب دوربین‌، لنز و دوربین با رزولوشن مناسب به همراه پکیج ارائه می‌شود.

کشمیری با بیان اینکه تاکنون این سیستم در پارکینگ شرکت اتوبوسرانی اصفهان و چند پارکینگ خصوصی نصب شده است، بیان کرد: سیستم پلاک ویژن با اخذ تصاویر از دوربین‌های منصوب در هر درب با الگوریتم‌های پیشرفته متن مربوط به پلاک را استخراج کرده و با دقت بسیار بالا قرائت و ثبت می‌ کند تا در قسمت‌های دیگر نرم‌افزار به منظور مشاهده سوابق و احراز هویت خودرو مورد استفاده قرار گیرد.

سید علی اکبر حسینی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به اینکه هسته نرم‌افزار پلاک ویژن مبتنی بر الگوریتم‌های پیشرفته پردازش تصویر است، اظهار کرد: این دستگاه قابلیت استخراج پلاک و«OCR» اعداد و حروف پلاک را با دقت بسیار بالایی در روز و شب دارد.

وی ادامه داد: همچنین دوربین‌های در نظر گرفته شده تحت شبکه «IP» و با توجه به عرض معبر از ۳/۱ تا ۳ مگاپیکسل یا آنال« Bullet IR »و دارای قابلیت کارکرد در شب و روز بوده و با بهره‌گیری از این دوربین‌ها از لحظه ورود و خروج هر خودرو عکسی در سیستم ثبت می‌شود که تا دو سال قابل بازیابی خواهد بود.

وی با بیان اینکه در صورت تایید صلاحیت، همزمان گیت ورود برای خودرو به صورت اتوماتیک باز خواهد شد، اضافه کرد: امکان مشاهده تعداد ورود و خروج‌های یک پلاک مشخص ثبت شده در یک بازه زمانی و مشاهده لیست ترددهای مهمان و مجاز روزانه صورت گرفته از هر درب از ویژگی‌های دیگر این دستگاه است.



نظرات