1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. نسل جدید هیوندای توسان با سوخت هیدروژن

نسل جدید هیوندای توسان با سوخت هیدروژن

18 دی 1395
  • 0

هیوندای در حال توسعه و بهبود توسان هیدروژنی جدیدی است که محدوده‌ی حرکتی بیشتری خواهد داشت. نشریه آسیایی Nikkei می‌گوید نسل دوم توسان نسبت به نسل فعلی محدوده‌ی حرکتی بهتر به میزان ۳۰ درصد خواهد داشت. با این تفاسیر توسان سلول سوختی جدید با یک باک سوخت می‌تواند ۵۶۰ کیلومتر را بپیماید. این میزان در نسل فعلی برابر با ۴۲۶ کیلومتر است.

 نسل جدید هیوندای توسانن هیدروژنی در راه است

نسل جدید این خودرو در ژانویه‌ی سال ۲۰۱۸ عرضه خواهد شد و تا زمانی که تویوتا برنامه‌ای برای به‌روزرسانی میرای نداشته باشد، توسان هیدروژنی، بیشترین میزان محدوده‌ی حرکتی را در میان خودروهای سلول سوختی کنونی خواهد داشت.

طبق گفته‌های یکی از مهندسان ارشد هیوندای، عرضه‌ی توسان هیدروژنی جدید با میزبانی بازی‌های المپیک زمستانی کره‌ی جنوبی در سال ۲۰۱۸ همزمان خواهد بود و همین امر فرصتی عالی برای معرفی تکنولوژی سلول سوختی پیشرفته را در اختیار هیوندای قرار خواهد داد.

اگرچه که تولید نسل دوم توسان هیدروژنی بر مبنای مدل کنونی کار ساده‌ای است اما این احتمال وجود دارد که مدل جدید از پلتفرم جدیدی بهره ببرد. هرچه هست باید منتظر ماند و دید که این خودرو با استقبال خوبی مواجه می‌شود یا خیر.

 نسل جدید هیوندای توسانن هیدروژنی در راه است

منبع:دنیای خودرو



نظرات