1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

21 اردیبهشت 1396
  • 1

روند استفاده از فناوری‌های روز جهان به ویژه فناوری‌های دیجیتال در صنعت خودرو روز به روز افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل در چند سال اخیر خودروها از نظر سطح استفاده از فناوری نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند. امسال نیز تیم مجله اتوکار اقدام به انتخاب خودروهایی کرده است که از نظر استفاده از فناوری در رده بالایی قرار داشته‌اند. البته باید این نکته را در نظر بگیرید که زمانی که صحبت از استفاده از فناوری در خودروهای تولید انبوه به میان می‌آید، الزاما از فناوری‌های پیشرو مانند سیستم‌های خودران و از این دست صحبت به میان نمی‌آید. بلکه این فناوری می‌تواند یک ارتقا در سیستم پایداری الکترونیک خودرو هم باشد. یا ایمنی دنیای ماشین‌ها را یک گام به جلو برده باشد. به‌طور کلی توسعه صنعت دیجیتال فرصت‌های جدیدی را پیش روی خودروسازان گذاشته تا از آن برای بهبود عملکرد خودروهایشان استفاده کنند.

کرایسلر پاسیفیکا

 فناورانه‌ترین خودروهای تولید انبوه 2017

در میان خودروها با فناوری بالا کرایسلر پاسیفیکا مدل 2017 قرار دارد که در کنار قیمت مناسب از فناوری‌های بالایی در آن استفاده شده است. این مینی ون زیبا با قیمت پایه 28 هزار دلار خودرویی خانوادگی و جا دار است که تا 7 نفر می‌توانند در آن به راحتی از سفر خانوادگی و دوستانه لذت ببرند. پیشرانه در این مینی‌ون خوش ساخت از نوع 6 سیلندر خورجینی با حجم 6/ 3 لیتر با قدرت 287 اسب بخار است که جعبه دنده‌ای 9 سرعته و خودکار نیروی موتور را به محور جلو منتقل می‌کند. در‌باره فناوری‌هایی که در این مدل استفاده شده می‌توان به سامانه‌های ارتباط داخلی و تعاملی با تلفن همراه اشاره کرد که در 5 سال اول استفاده از این سامانه‌ها رایگان است و باعث می‌شود بسیاری از اتفاق‌ها و امکانات خودرو از طریق تلفن همراه و اپلیکیشن رابط انجام شود. در بخش ایمنی هم کرایسلر با استفاده از فناوری‌های جدید در تشخیص موانع تا حد زیادی از بروز تصادفات جلوگیری می‌کند.

مزدا MX5 میاتا جی‌تی

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شرکت مزدا در مدل MX-5 میاتا جی‌تی توانسته است خودروی مدرن از نوع کانورتیبل معرفی کند که در لیست خودروهای مبتنی بر فناوری بالا در سال 2017 هم قرار بگیرد. این خودروی 2 نفره به موتور بنزینی 2 لیتری و 4 سیلندر مجهز است که قدرتی معادل 155 اسب بخار تولید می‌کند. قیمتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است 24 هزار دلار است که با توجه به آپشن‌هایی که می‌تواند داشته باشد تا 31 هزار دلار هم افزایش پیدا می‌کند. در بخش ارتباطی این خودرو به سامانه مزدا کانکت مجهز است که در مدل‌های دیگری از مزدا هم پیش از این استفاده شده است. در کنار این سامانه ارتباطی بین خودرو و تلفن همراه مزدا در سایر بخش‌های خودرو هم به فناوری‌های پیشرفته‌ای مجهز شده است و باعث شده تا این خودرو در لیست برترین خودروهای سال 2017 از نظر فناوری قرار بگیرد. در بخش کمک راننده هم مزدا در نسخه 2017 بروزرسانی‌هایی داشته است تا دقت عمل این بخش مهم و حیاتی افزایش پیدا کند.

تسلا مدل S P85D

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شرکت تسلا موتورز با معرفی خودرو تسلا مدل S تحولی در دنیای خودروهای سوپر اسپورت ایجاد کرده است. این خودرو که می‌تواند در کمتر از 5/ 2 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد در بخش فناوری حرف‌های زیادی برای زدن دارد. با این خودرو می‌توان در آلوده‌ترین شهرهای دنیا رانندگی کرد چرا که می‌تواند در برابر حملات شیمیایی و میکروبی هم مقابله کند و هیچ آلودگی نمی‌تواند وارد آن شود. در بخش کمک راننده هم سامانه‌های خودران و بروز‌‌رسانی شده تسلا وجود دارد که می‌توان هدایت خودرو را به آن سپرد و با خیال راحت به تماشای مناظر اطراف نشست و البته نباید فراموش کرد که دست‌ها باید نزدیک فرمان قرار داشته باشند تا در صورت اعلام هشدار دخالت راننده وارد عمل شد. این مدل خودرو به دو موتور برقی مجهز است که با استفاده از باتری‌های 85 یا 100 کیلو واتی تغذیه می‌شود و می‌توان تا 450 کیلومتر با ظرفیت 5 نفر با آن در حالت رانندگی معمولی حرکت کرد.

شورولت مالیبو پریمیر

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شورولت در این سدان خوش ساخت تلاش کرده است تا هر آنچه برای یک خودرو با برچسب قیمت متوسط به بالا نیاز است را در کنار هم جمع آوری کند. مالیبو بیش از 41 هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه 2 لیتری و 4 سیلندر و توربو شارژر استفاده می‌کند که قدرت موتور آن به 250 اسب بخار هم می‌رسد که نسبت به نسخه‌های مختلف این خودرو قدرت بیشتری دارد. در بخش فناوری شورولت از سیستم ناوبری داخلی استفاده می‌کند و پکیج ایمنی در رانندگی باعث می‌شود تا حسگرها و رادارهای این خودرو باعث شوند راننده بتواند چشم و گوش اضافه پیدا کند و کاهش احتمالا تصادف در خودروهای مجهز به چنین سیستم‌های پیشگیری از تصادف ملموس است. فناوری‌ها در خودروهای امروزی در بخش ایمنی و ارتباط تمرکز پیدا کرده‌اند که در رابطه با مالیبو نسخه پریمیوم این امکانات به خوبی در خودرو قرار داده شده‌اند و باعث شده است در لیست خودروهای با فناوری بالا قرار بگیرد.

فورد فیوژن هیبرید

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شرکت فورد به‌عنوان یکی از بزرگترین خودرو‌سازان آمریکایی دامنه وسیعی از خودروها را در خطوط تولید خود دارد که در میان سدان ها، فورد فیوژن با پیشرانه هیبرید موفقیت قابل توجهی داشته است و از نظر فناوری هم امکانات قابل‌توجهی نسبت به قیمتش که برابر با 38 هزار دلار است، دارد. فورد از سال 2008 تا به امروز در نسل‌های مختلفی این خودرو را تولید کرده است و در مدل سال 2017 به خودرویی به‌روز از نظر فناوری رسیده است که امکانات متعددی در بخش سامانه‌های دیجیتال و ارتباطی دارد. سیستم Sync 3 و فورد تاچ از جمله سیستم‌هایی است که مخصوص برند فورد است. در بخش پیشرانه هم موتور 4 سیلندر 2 لیتری با قدرت 141 اسب بخار و موتور برقی با 118 اسب بخار نیروی لازم را در اختیار این سدان پیشرفته قرار می‌دهد. پک باتری‌های 4/ 1 کیلو واتی هم برق لازم برای موتور الکترونیکی را در اختیارش قرار می‌دهد که توسط موتور اصلی و نیروی حاصل از ترمز گرفتن شارژ می‌شود.

تویوتا پریوس فور تورینگ

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

یکی از معروف‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای هیبرید بدون شک تویوتا پریوس است که توسط ژاپنی‌ها تولید و عرضه می‌شود. این خودرو با توجه به فناوری پیشرفته‌ای که در بخش پیشرانه دارد موفق شده است برای سال‌ها به‌عنوان خودرویی موفق به‌فروش برسد. پریوس فور تورینگ به موتور بنزینی 8/ 1 لیتری و 4 سیلندر با 95 اسب بخار قدرت مجهز است و همچنین موتور الکترونیکی این خودرو می‌تواند 71 اسب بخار نیرو تولید کند که در مجموع نیروی مناسبی برای یک سدان 33 هزار دلاری با مصرف پایین به حساب می‌آید. سیستم‌های هیبرید از نظر فناوری بسیار پیشرفته هستند اما چیزی که باعث شده این مدل از تویوتا در لیست برترین خودروهای مبتنی بر فناوری قرار بگیرد به سایر سامانه‌های آن مربوط می‌شود. حالت‌های مختلف تنظیم برقی صندلی‌ها، صفحات لمسی و هوشمند، آینه‌های مجهز به گرم کن برقی و سیستم ناوبری دقیق و ارتباطی پیشرفته از جمله گزینه‌هایی است که در این سدان محبوب قرار گرفته است.

آئودی A4

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شرکت آئودی همواره در ساخت خودرو با عملکرد بالا شهرت داشته است و محصولاتش این روزها پا را از هوشمند بودن هم فراتر گذاشته‌اند و شکل تعاملی به خود گرفته‌اند که در برخی مدل‌ها می‌توان این خصوصیات را به خوبی دید. مدل A4 به پیشرانه توربو شارژر 4 سیلندر با حجم 2 لیتر مجهز است و نیرویی برابر با 252 اسب بخار تولید می‌کند که توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته خودکار به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود تا خودرویی زیبا با عملکرد بالا و البته با قیمت 49 هزار دلار به دست مشتریانش در سراسر دنیا برسد. سیستم آئودی کانکت وظیفه اتصالات داخلی و بین دستگاه‌های قابل حمل را بر عهده می‌گیرد که مجموعه‌ای امکانات گوناگون را در اختیار راننده قرار می‌دهد تا تجربه و لذت سواری با این خودرو دو چندان شود. سیستم ناوبری در این خودرو در بهترین شکل ممکن در معرض دید قرار دارد و صفحه نمایش‌های لمسی و هوشمند این خودرو نشان از فناوری بالا در آن دارد.

کرایسلر 300 limited

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

کرایسلر 300 نسخه limited خودرویی آمریکایی است که با بدنه‌ای محکم و خوش ساخت خود را در میان خودروهای سال 2017 با فناوری بالا جای داده است. کرایسلر در نسخه 300 از پیشرانه 6/ 3 لیتری و 6 سیلندر وی شکل استفاده کرده است که قدرتی معادل 292 اسب بخار دارد و توسط جعبه دنده‌ای 8 سرعته و خودکار به چرخ‌ها منتقل می‌شود. در کنار امکانات متعدد رفاهی که در خودروهای روز موجود است این کرایسلر به طراحی داخلی زیبایی رسیده است که صفحات لمسی و هوشمند را به زیبایی در خود جای داده است. یکی از سامانه‌های معروفی که در کرایسلر استفاده شده است Uconnect است که دامنه وسیعی از ارتباطات و امکانات را برای سرنشینان فراهم می‌کند. فناوری بالا در پیشرانه کرایسلر باعث شده این خودرو نسبت به ابعادی که دارد مصرف سوخت بسیار بهینه‌ای داشته باشد. کرایسلر 300 نسخه‌های متعددی دارد که در نسخه limited برچسب قیمت عدد 33 هزار دلار را نشان می‌دهد.

هیوندای توسان Limited AWD

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

شرکت هیوندای با ساخت مدل توسان خودرویی را معرفی کرده است که ابعاد خاصی دارد و کمی بزرگ‌تر از یک کراس‌اوور کمپکت و البته کوچک‌تر از کراس‌اوور هوندا CRV طراحی شده است. این خودرو به پیشرانه 6/ 1 لیتری توربو شارژر 4 سیلندر مجهز شده است و 175 اسب بخار نیرو تولید می‌کند که این نیرو توسط جعبه دنده‌ای 7 سرعته به تمام چرخ‌ها منتقل می‌شود. امکانات این خودرو که مبتنی بر فناوری هستند شامل هشدار دهنده خروج از خط، پوشش راداری نقطه کور، دوربین دنده عقب، ورود به خودرو بدون کلید، سیستم کمک‌کننده شروع به حرکت در سربالایی و بسیاری از امکانات دیگر است که همه آنها نشان از فناوری این خودرو دارد و از نظر قیمت هم در محدوده قیمت 35 هزار دلار قرار می‌گیرد. سیستم هیوندا بلو لینک هم در این خودرو استفاده شده است که وظیفه ایجاد ارتباط بین دستگاهی را فراهم می‌کند و باعث می‌شود مجموعه وسیعی از امکانات در اختیار کاربران قرار بگیرد.

اینفینیتی Q60

 فناورانه‌ ترین خودروهای تولید انبوه 2017

اینفینیتی برند لوکس ساز نیسان است که در مدل Q60 کوپه‌ای زیبا با طراحی خاص و رادیکال اینفینیتی را به نمایش گذاشته است. این خودروی 27 هزار دلاری با توجه به ویژگی‌ها و امکاناتی که دارد توانسته است درلیست خودروهای با فناوری بالا قرار بگیرد. در مدل 2017 همه چیز از ابتدا باز طراحی شده است و پیشرانه قدرتمند 3 لیتر توربو شارژر دار 6 سیلندر در این خودرو خودنمایی می‌کند که می‌تواند تا 300 اسب بخار قدرت تولید کند. سامانه‌های کمک راننده در این خودرو استفاده شده‌اند که کمک می‌کنند تا راننده با تمرکز و راحتی و البته دقت بیشتر خودرو را هدایت کند. این سامانه‌ها موانع را شناسایی و در صورت نیاز به‌طور خودکار خودرو را متوقف می‌کنند و نقش مهمی در پیشگیری از تصادفات بر عهده دارند. Q60 نسخه‌های متعددی دارد که ممکن است تا 50 هزار دلار هم قیمت داشته باشند و هر چه آپشن‌های این خودرو بیشتر می‌شوند افزایش قیمت در آن محسوس‌تر می‌شود.

منبع : دنیای اقتصاد



نظرات

  • reza reza (21 اردیبهشت 1396 ساعت 18:18)

    سلام
    ارزوی داشتن بدترینش