1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی تکنولوژی جدید چراغ های خودرو توسط مرسدس بنز

معرفی تکنولوژی جدید چراغ های خودرو توسط مرسدس بنز

15 آذر 1395
  • 0

فناوری جدید مرسدس بنز موسوم به نور دیجیتال این امکان را به چراغ های جلو می‌دهد که تصاویری را روی سطح جاده منعکس کنند و فناوری مذکور به زودی در اتومبیل های تولید انبوه بکار گرفته خواهد شد.

مرسدس بنز نمونه اولیه از چراغ های جلوی پیشرفته ای را معرفی کرده که به زودی آنها را در محصولاتش بکار خواهد گرفت. این چراغ ها با تشخیص موقعیت دیگر افراد در خیابان اعم از ماشین یا عابرپیاده می‌تواند تصاویری را روی سطح جاده منعکس کند. مشابه این فناوری که نور دیجیتال نام گرفته در کانسپت F015 در سال ۲۰۱۵ نیز استفاده شده بود.

 فناوری جدید چراغ های مرسدس بنز

نسل جدید چراغ های جلو با ترکیب میلیون ها میکروآینه با دوربین ها و سنسورهای راداری می‌تواند برای هر پیکسل از جاده مقدار مشخصی از روشنایی را فراهم کند و بدین ترتیب بهترین نورپردازی را در شب ایجاد خواهد کرد.

این چراغ ها با تشخیص عابرین پیاده و خودروها جهت و میزان نور را طوری تنظیم می‌کنند که چشم آنها بر اثر شدت تابش نور خیره نگردد. گونتر فیسچر، رییس توسعه طراحی خارجی خودروهای دایملر در این باره توضیح می‌دهد : «ما فقط دنبال پرتوهای پرنور نیستیم، بلکه می‌خواهیم یک نورپردازی بهینه بدون خیره کردن چشم سایرین را تجربه کنیم. اشکال و توابع خلاقانه برای پشتیبانی راننده و ارتباط بین وی و عابرین پیاده یا سایر راننده ها بخش حائز اهمیت دیگر این طرح است.» در واقع جذاب ترین جای ماجرا اینجاست که این چراغ ها می‌توانند در نقش ویدئو پروژکتورهای HD نیز ایفای نقش کنند. بدین منظور این میکروآینه ها برای خلق تصاویر شفاف روی سطح جاده استفاده می‌شود. سیستم نور دیجیتال در ارتباط با هدایت ماهواره ای خودرو می‌تواند علائمی مانند هشدار خطر یا گردش به راست را روی سطح جاده منعکس کند. لذا این فناوری می‌تواند از جنبه ایمنی نیز برخوردار باشد.

با نزدیک شدن اتومبیل به سایر خودروها چراغ ها علائم هشدار دهنده روی سطح جاده منعکس می‌کنند. وقتی خودرو وارد گذرگاه باریک می‌شود چراغ ها با انعکاس دو نوار نوری به اندازه پهنای خودرو راننده را در هدایت اتومبیل کمک می‌کنند و زمانی که اتومبیل برای عبور عابرین پیاده متوقف شود با استفاده از نور، خط کشی عابرپیاده برای آنها نمایش داده می‌شود و چندین و چند علامت و کاربرد دیگر.

منبع:دنیای خودرو



نظرات