1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مرسدس نقشه های گوگل را لو داد

مرسدس نقشه های گوگل را لو داد

13 اسفند 1392
  • 0

تبلیغات شرکت‌های مختلف شاید منبع قابل اعتمادی برای آگاهی از تکنولوژی‌های جدید نباشد اما بعضا در این محصولات بازرگانی، شاهد نکات و خبرهای جالبی هستیم. در جدیدترین آگهی Daimler، کمپانی مادر مرسدس بنز، از سرویس‌ها و نرم‌افزاری سخن گفته شده که به این شرکت خودروسازی آلمانی این امکان را خواهد داد تا سیستم‌ درون‌خودرویی گوگل را به بهترین نحو ممکن در خودروهایش به کار ببندد.

این سیستم که “Google Projected Mode” نامیده می‌شود، به عنوان روشی برای ادغام به کارگیری گوشی‌های هوشمند و دستگاه نصب شده بر روی داشبورد لحاظ شده است. دستگاه قرار گرفته بر روی داشبورد از صفحه نمایشی بزرگ بهره می‌برد که می‌تواند نسخه ساده شده از رابط کاربری سیستم‌عامل اندروید را بر روی خود منعکس کند. البته شاید با استفاده از واژه Projected، در نگاه اول، معنایی فراتر از توضیح ذکرشده به ذهن انسان خطور کند.

در این تبلیغ، هیچ اشاره‌ای نشده که رابط بین گوشی و داشبورد به چه طریقی ( به عنوان مثال از طریق کابل، بی‌سیم و یا ترکیبی از هردو روش) انجام می‌پذیرد، اما به واسطه استفاده از این روش می‌توان به پخش محتویات صوتی-تصویری، مشاهده پیامک، برقراری تماس و استفاده از سیستم مسیریابی اقدام نمود. کلیه کارهای یادشده از طریق سیستم کنترلی خودرو که درواقع جایگزینی برای سیستم درون خودرویی اپل است، انجام خواهد گرفت. شاید مهمترین مسئله مرتبط با این تکنولوژی، به کارگیری آن در کلیه خودروهای ساخت مرسدس در سراسر دنیا باشد. موضوعی که مطمئنا برای خریداران خودروهای این شرکت آلمانی خبرخوشی خواهد بود.


منبع فارنت


نظرات