1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بررسی لکسس GS350 F Sport مدل ۲۰۱۴

بررسی لکسس GS350 F Sport مدل ۲۰۱۴

25 شهریور 1393
  • 8

لکسس GS350 F Sport خودرویی است که برای علاقه‌مندان به رانندگی، به‌ویژه آن‌هایی که به دنبال دینامیکی در ورای خودروهای معمولی هستند، ساخته شده است. اگر فکر می‌کنید که رانندگی با این کلاس خودرو هیجان لازم را ندارد، حتماً باید لکسس GS350 F Sport را یک سدان اسپورت لوکس است، امتحان کنید. این خودرو اگرچه به اندازه لکسس IS F مدل ۲۰۱۴ عملکردش تهاجمی نیست، ولی در همین حال، عنوان «اسپورت» برای آن کاملاً درست و به‌جا به کار رفته است. خودرویی که در ادامه تست شده، یک لکسس GS350 با دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک با قیمت ۴۹۹۵۰ دلار است که پکیچ‌های F Sport)۵۶۹۵) دلار و سیستم راهبری (۱۷۳۵ دلار) به آن اضافه شده‌اند.

لکسس-نمای کلی GS350

تازه‌های مدل ۲۰۱۴

لکسس GS350 F Sport مدل ۲۰۱۴ از لحاظ طراحی بیرونی تغییر چندانی نداشته است و تنها یک جلوبندی جدید با ظاهری تهاجمی‌تر شاهد هستید. آپشن‌های تجهیزاتی که برای مدل جدید اضافه شده‌اند شامل مواردی مانند یک نمایشگر سربالا با رنگ‌های کامل و خوانا، هشدار ترافیک پشت‌سر برای سیستم مونیتورینگ نقطه کور و بازکننده صندوق‌عقب خودکار هستند. سیستم Siri Eyes Free نیز کنترل صوتی مناسبی را برای کاربران اپل فراهم می‌کند. در همین حال، سیستم دید در شب مدل قبلی، دیگر در مدل کنونی استفاده نشده است. از دیگر تغییرات مهم برای مدل ۲۰۱۴ می‌توان به پکیج «لاکچری» اشاره کرده که در آن صندلی‌های جلو با بهترین‌های این کلاس خودرو می‌توانند رقابت داشته باشند و همچنین فضای صندلی‌های عقب رشد قابل‌توجهی داشته است.

لکسس-نمای کلی GS350

درون GS350 F Sport

همان‌طور که انتظار می‌رود، کابین لکسس GS350 F Sport مدل ۲۰۱۴ بسیار راحت و دلپذیر است و جایی است که می‌توان زمان زیادی را در آن سپری کرد. این کابین، همان حسی را منتقل می‌کند که از برند لکسس به‌عنوان تولیدکننده خودروهای لوکس سراغ داریم. کابین GS350 F Sport تکنولوژی‌های زیادی در خود دارد تا شما را به دنیای پیرامون متصل کند. خودروی تست‌شده دارای پکیج آپشن «راهبری» بوده که شامل یک صفحه نمایش ۱۲/۳ اینچی، سیستم Enform لکسس با دستیار مقصد (ترافیک و آب‌وهوای مقصد) و رادیوی Sirius XM می‌شود.

لکسس-نمای داخل GS350

پکیج F Sport نمونه‌های بیشتری از امکانات راحتی را به GS350 اضافه می‌کند. البته در این تست، چون در فصل تابستان قرار داریم، موارد مخصوص آب‌وهوای سرد مانند گرم‌کن صندلی‌های جلو و فرمان و شستن یخ از شیشه جلو امتحان نشده است. در همین حال، امکاناتی مانند خنک‌کننده صندلی جلو و سایه اتوماتیک شیشه عقب از مواردی بودند که برای مقابله با گرمای تابستان مورد استفاده قرار گرفتند. همچنین صندلی راننده با تنظیم در ۱۶ جهت و فرمان مورب تلسکوپی به راننده این امکان را می‌دهد که بهترین وضعیت را برای رانندگی در پشت فرمان استفاده کند و قدرت کامل F Sport را به کار گیرد.

لکسس-نمای دنده GS350

لکسس-نمای صندلی عقب GS350

لکسس-نمای صندلی جلو GS350

لکسس GS350-نمای سمت راست

F Sport صندلی‌های اسپورتی را اضافه کرده که کاملاً برای یک سدان اسپورت متناسب هستند. چرم صندلی‌ها، راحتی فوق‌العاده‌ای دارد و چوب به کار رفته در داشبورد، درها و کنسول، حس لوکس بیشتری را در داخل کابین منتقل می‌کند. همچنین چرم فاکس در نقاطی مانند پنل درها، بالای پنل ابزارها و کناره‌های کنسول به این حس بیشتر کمک می‌کند. در همین حال، صندلی‌های عقب استفاده لازم را از بزرگ‌تر شدن کابین برده‌اند و در حال حاضر اشخاص قدبلند در آن‌ها احساس راحتی می‌کنند. در پکیج F Sport با قیمت ۵۶۹۰ دلار امکانات دیگری همچون چرخ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی با تایرهای «تمام‌فصل»، سیستم تعلیق منحصربه‌فرد با دامپینگ انطباقی، ترمزهای بزرگ‌تر در جلو، اسپویلر عقب، تریم آلومینیوم در داخل کابین، خط سقف مشکی، پنل‌های جلو و عقب منحصربه‌فرد در بدنه و جلوپنجره شبکه‌ای و شیشه در جلو با قابلیت جذب آب اضافه می‌شود.

لکسس-نمای جلو GS350

GS350 در جاده

دید راننده در GS350 F Sport برای یک سدان اسپورت بسیار خوب است؛ نقاط کور در کمترین حالت خود قرار دارند و در همین حال، آپشن مونیتورینگ نقطه کور با قیمت ۷۰۰ دلار در ترافیک شدید کارآیی زیادی خواهد داشت. همچنین دوربین‌های نمای عقب استاندارد و دوربین‌های زنون رانندگی در شب و پارک دوبل در یک شرایط سخت را بسیار راحت‌تر می‌کنند.

لکسس-نما موتور GS350

GS350 F Sport برای پیشرانه از یک موتور ۳/۵ لیتری V6 استفاده می‌کند که قدرت مناسبی برای یک سدان اسپورت به همراه دارد (۳۰۶ اسب‌بخار قدرت و ۳۷۵/۵ نیوتن‌متر گشتاور). این موتور همراه با یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته آرام و مطمئن عرضه شده که می‌توان با پدل‌شیفترهای روی فرمان نیز آن را به صورت دستی کنترل کرد.

لکسس-نمای جلو GS350

عملکرد مناسب گیربکس

این خودرو، از چیزی که به عنوان یک لکسس انتظار می‌رود، چابک‌تر است. گیربکس ۶ دنده نسبت به مدل پارسال ارتقا پیدا کرده و نسبت به فشردن پدال گاز، واکنش بهتری را از خود نشان می‌دهد. پدل‌شیفترها بر روی فرمان که امکان تغییر دستی دنده‌ها را فراهم می‌کنند، عملکرد بسیار خوبی دارند. سیستم گیربکس به کار رفته در این لکسس شاید اندکی نسبت به سدان‌های اسپورت دیگر قدیمی باشد، ولی شیفت دنده بسیار با آرامش و به موقع انجام می‌گیرد و هیچ مشکلی از بابت گیربکس مشاهده نمی‌شود. در همین حال، استفاده از دیفرانسیل تمام‌چرخ متحرک در جاهایی که جاده‌ها و خیابان‌های ناهموار زیادی دارند، یک مزیت محسوب می‌شود.

لکسس-نمای سمت راست GS350

جمع‌بندی

کسس GS350 F Sport مدل ۲۰۱۴ خودرویی است که می‌تواند برای رانندگانی که نیاز به شرایط اسپورت بیشتری احساس می‌کنند، بسیار مفید باشد. این مدل، یک سدان لوکس اسپورت به معنای واقعی است و تمام امکانات راحتی لازم را در اختیار شما خواهد گذاشت. البته این مدل نسبت به مدل پایه GS350 پایداری کمتری دارد و سطحی از رانندگی دینامیک را به صاحبش ارائه می‌کند. سیستم تعلیق اسپورت به‌خوبی پرداخته شده، ولی در همین حال، بر کیفیت سواری تأثیر منفی نگذاشته است. در هر صورت، GS350 F Sport کنونی نوعی از اسپورت است که می‌خواهد در عین اسپورت بودن، تعادل بین راحتی و اسپورت را نیز رعایت کند.

لکسس-نمای کیلومترشمار GS350

لکسس-نمای پدال گاز و ترمز GS350

لکسس-نمای فرمان GS350

لکسس-نمای چرخ GS350

لکسس-نمای سمت چپ GS350

منبع پدال


نظرات

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (17 مهر 1393 ساعت 19:55)

    سایز پدالاش استاندارده

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (15 مهر 1393 ساعت 21:02)

    LEXUS ENFORM OVERVIEW :
    Lexus Enform*, our branded connected services, consists of four products, each of which offers unique ways to enhance the driving experience. Including live, 24-hour navigation assistance. Integration of popular mobile apps. Emergency services at the press of a button. And now, with the all-new Lexus Enform Remote mobile app*, you can start the engine, check fuel levels and more.

  • عبدالرضا رضا عبدالرضا رضا (14 مهر 1393 ساعت 20:15)

    طراحی کابین این لکسس بسیار زیباست مخصوصا رنگ و نوع چرمی که در طراحی استفاده شده است را دل هر انسانی را میرباید.

  • سایوکان سایوکان (31 شهریور 1393 ساعت 13:16)

    مثل اینکه اشتباه گفتم..................................................

  • سایوکان سایوکان (25 شهریور 1393 ساعت 11:58)

    لکسس ماشین لکس افراد میان رده جامعه است...

    اسکالید اسکالید (30 شهریور 1393 ساعت 23:05)

    ماشین افراد میان رده !!!!!!!!!؟؟؟

  • یوونتوس یوونتوس (25 شهریور 1393 ساعت 11:01)

    مبهوت فرمونش شدم!

  • ادزیو ادزیو (25 شهریور 1393 ساعت 00:22)

    ژاپن با این تنوع بود که سال 2008 و 2009 پدر امریکا را در اورد هموز ول کن نیست!