1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سیستم ایمنی جلوگیری از برخورد در جگوار

سیستم ایمنی جلوگیری از برخورد در جگوار

7 بهمن 1393
  • 2

جگوار-لندروور-رنجروور، یک سیستم ایمنی جدید برای حفاظت از دوچرخه‌سواران و موتورسیکلت‌ها معرفی کرده است.

اغلب سیستم‌های ایمنی خودروها در جهان واقعی، کمبودها و نواقصی دارند. گاهی هشدارهای بیش از حد و آزاردهنده‌ای دارند و گاهی در برابر شرایط تعریف‌نشده، عکس‌العملی نشان نمی‌دهند. با این وجود تلاش شرکت‌ها برای تکمیل ایمنی این سیستم‌ها ستودنی است. در این برنامه از هشدارهای صوتی، لرزاننده و نور LED استفاده شده است.

جگوار-لندروور اخیراً فناوری‌های پیشرفته‌ای را در بخش الکترونیکی معرفی نموده است. در آخرین برنامه این شرکت، سعی شده تا جلوی برخورد سوارکاران و راکبین با خودرو گرفته شود.. سیستم Bike Sense بر مبنای هشدار نزدیک شدن یک راکب به خودرو عمل می‌کند. این سیستم در زمانی که راکبی به خودرو نزدیک می‌شود، با به صدا درآوردن یک زنگ دوچرخه توجه راننده را به همان سمت جلب می‌نماید. بدین ترتیب از حرکات ناگهانی و خطرآفرین توسط راننده پیشگیری خواهد شد.

دومین سیستم برای حفاظت از برخورد از جلو می‌باشد. در این حالت، اگر سنسورهای جلوی خودرو، تشخیص امکان برخورد را بدهند، از طریق ویبره در پدال گاز، راننده مطلع گشته و از فشردن گاز و ایجاد خطر جلوگیری خواهد شد. این سیستم در هنگام شروع حرکت و زمانی که خطر برخورد با عابران وجود دارد، کمک‌کننده خواهد بود.

آخرین سیستم ایمنی جدید گروه JLR برای اجتناب از برخورد با دوچرخه‌سواران در هنگام پیاده شدن از خودرو است. در این حالت از طریق چراغ هشدار دهنده LED و همچنین مکانیسم ویبره یا لرزاننده دستگیره درب، به راننده اعلام خطر می‌شود.

 سیستم ایمنی جلوگیری از برخورد در جگوار

 سیستم ایمنی جلوگیری از برخورد در جگوار

 سیستم ایمنی جلوگیری از برخورد در جگوار

منبع پدال


نظرات

  • پوریا ایرانی پوریا ایرانی (7 بهمن 1393 ساعت 21:26)

    دمشون گرم

  • محمدماجد محمدماجد (7 بهمن 1393 ساعت 09:54)

    ای بابا نمیشه با موتور خودمونو بزنیم بهش دیعه هم بگیریم