1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. ایران بزرگترین تولیدکننده مخازن CNG در جهان

ایران بزرگترین تولیدکننده مخازن CNG در جهان

6 مهر 1394
  • 0

جشن خودکفایی تولید انبوه مخازن CNG ورق ساخت داخل صبح امروز دوشنبه در قزوین برگزار شد.

در این مراسم که استاندار قزوین، مدیرعامل بانک سپه، مدیران دستگاه های اجرایی استان قزوین و مدیران صنعت خودروسازی کشور حضور داشتند کیومرث ناصری مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت تولید کننده مخازن CNG گفت: با توجه به اینکه نزدیک به ۴ میلیون خودروی دوگانه سوز با کاهش نیاز به واردات بنزین و تاثیر مستقیم در تقلیل آلودگی هوای شهرهای بزرگ و همچنین با بهره مندی از محرک های اقتصادی دولت برای ترغیب مصرف کنندگان به استفاده از cng فضای گسترده فعالیت در عرصه تولید و عرضه سامانه سوخت دوم را ایجاد کرد که این سامانه از اجزای مختلف مورد استفاده برای سوخت رسانی گاز طبیعی تا جایگاه های سوخت گیری را شامل می شود.

وی افزود: از این رو تولید مخازن تحت فشار منطبق بر استانداردهای سخت گیرانه و الزامی از سالها قبل در دستور کار متولیان صنعت کشور قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیاناما گفت: ۷۰ درصد از مخازن CNG را مواد اولیه تشکیل می دهد که توانستیم ورقه های فولاد مخازن را در کشور بومی سازی کرده و مانع از واردات مواد اولیه این مخازن شویم.

ناصری با اشاره به اینکه ایران بزرگترین مصرف کننده مخازن CNG در دنیا است، گفت: تا همین سال گذشته بخش عمده ای از این مخازن از کشورهای مختلف به ویژه چین وارد می شد.

وی با بیان این مطلب که با سرمایه گذاری صورت گرفته در مدت زمان پنج سال گذشته توسط بانک سپه بزرگترین کارخانه تولید مخزن CNG را با سرمایه ای ۲۰۰ میلیاردتومان در شهر صنعتی قزوین راه اندازی کردیم، افزود: بخشی از مخازن مورد استفاده در صنعت CNG در کشور تولید می شود که به دنبال تولید ۱۰۰ درصدی آن در داخل کشور هستیم.

وی در ادامه تصریح کرد: میزان تخمینی ارز بری سالهای اخیر برای واردات مخزن CNG و در ادامه برای واردات مواد اولیه از کشورهای مختلف ارزشی معادل ۶۰۰ میلیون دلار را نشان می دهد که چند برابر هزینه مورد نیاز برای احداث کارخانجات تولید مخزن و تامین مواد اولیه از فولاد ساخت داخل است.

ناصری تاکید کرد: این در حالی است که آن سوی خودکفایی علاوه بر رفع نیاز داخلی امکان تولید و صدور انواع مخازن تحت فشار هم خانواده و مخازن CNG برای کشور میسر می شود.

وی در ادامه عنوان کرد: حذف احتمال نشتی از مزایای این مخزن است که امید داریم با حمایت وزارت نفت و سایر نهادهای مرتبط این اقدام که در راستای اجرای قانون رفع موانع تولید صورت گرفته به نتیجه نهایی برسد.

در ادامه این مراسم افتتاح رسمی خطوط تولید این مخازن با حضور استاندار قزوین، مدیرعامل بانک سپه و مدیرعامل شرکت آسیا ناما انجام شد.



نظرات