1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. هیوندای IX35 رکورد دار شد

هیوندای IX35 رکورد دار شد

24 تیر 1393
  • 0

هیوندای IX35 رکورد دار شد

نسخه هیدروژنی با پیل سلول سوختی هیوندای توسان IX35 توانست رکورد طولانی‌ترین سفر با یک مخزن سوخت را به میزان 700 کیلومتر به دست آورد. این مسافت، طولانی‌ترین مسیری است که یک خودروی هیدروژنی تاکنون با یک مخزن سوخت توانسته طی نماید.

برخی عقیده دارند که هیدروژن به عنوان منبع آینده انرژی در خودروها خواهد بود. زیرا با آلودگی صفر تنها آب است که از اگزوز آن خارج می‌شود.

هیوندای IX35 هیدروژنی اولین خودروی تولید انبوه هیدروژنی جهان نیز محسوب می‌شود. این خودرو برای رکوردشکنی یک سفر 10 ساعته بین اسلو در نروژ به مالمو در سوئد داشت. سرعت متوسط خودرو در این مسیر 76 کیلومتر بر ساعت بود. حتی بعد از پایان سفر باقیمانده مخزن سوخت برای طی 10 کیلومتر دیگر هم کافی بود.

این توسان با تنظیمات استاندارد هیوندای مورد آزمون قرار گرفت. در حالی که هیوندای در تبلیغات آن مسافت 594 کیلومتر را به عنوان مسافت حداقلی قابل طی با یک باک سوخت بیان کرده است. شتاب صفر تا صد این خودرو 12.5 ثانیه و نهایت سرعت آن نیز 160 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

یکی دیگر از خودروهای هیدروژنی تولید انبوه، تویوتا FCV می‌باشد که هنوز نام آن قطعی نیست و قرار است سال آینده در ماه آوریل 2015 روانه بازار شود. برد مسافت تویوتا 482 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است.

هیوندای IX35 رکورد دار شد



نظرات