1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. احمقانه ترین آپشن خودرو ها !!!

احمقانه ترین آپشن خودرو ها !!!

16 شهریور 1395
  • 1

ما بروشور و تجهیزات خودروها را ورق زده‌ایم تا عجیب‌وغریب‌ترین آپشن های در دسترس در خودروهای جدید را بیابیم. البته نیم‌نگاهی هم به گذشته داشته‌ایم.

آپشن های اخمقانه !!

خرید خودروی جدید معمولاً به معنی انتخاب رنگ، سطح تریم و پیشرانه و گیربکس ترجیحی شما است. وقتی این کار را انجام دادید، شاید بخواهید آپشن های دیگری را نیز به خودرو اضافه کنید. اینجاست که کار شروع به پیچیده شدن می‌کند.

آپشن های یک خودروی متوسط دارای موارد کاربردی و مفید است. البته برخی مواقع نیز موارد عجیب‌وغریبی به چشم می‌خورد که ما به دنبال آن‌ها بوده‌ایم.

برخی آپشن ها بی‌شک مفید هستند و باعث می‌شوند خودروی شما ظاهر بهتر پیدا کند و یا از نظر کاربردی بودن بهبود یابد. با دیدن برخی از آپشن ها هم شاید با خود بگویید که مدیر این طرح در موقع ارائه‌ی آن چه چیزی نوشیده بود!

پس از بررسی بروشورهای بسیار ما لیستی از دیوانه‌وار‌ترین آپشن ها را برای شما گرداوری کرده‌ایم. بسیاری از این آپشن ها هم‌اکنون در دسترس هستند اما برخی نیز از گذشته ذکر شده‌اند.

دیوانه‌وار‌ترین آپشن های در حال ارائه

واکسهال آدام: سقف تابان ستاره‌ای قیمت: 325 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

آیا دنبال خودرویی کوچک و بامزه هستید؟ آیا می‌خواهید این فرصت را داشته باشید که زیر آسمانی پرستاره بنشینید؟ اگر پاسخ شما به هر دو سؤال آری است باید گفت که واکسهال با ایده‌ای تقریباً مشابه به پیشواز شما می‌آید. واکسهال آدام سقفی تابان با LED های زیبا دارد که شبی پرستاره را تداعی می‌کند. این آپشن کاملاً منحصربه‌فرد بوده و معمولاً در خودروهای لوکس مانند رولزرویس فانتوم ارائه می‌گردد.

فیات 500L: Lavazza 500 Espresso Machine قیمت: 196/350 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

در مد کلاسیک ایتالیایی، شما می‌توانید دستگاه قابل‌حمل را در فیات خودتان داشته باشید. این دستگاه شبیه دیگر دستگاه‌ها نیست و بیشتر شبیه فلاکس مجلل است.

این دستگاه در نگه‌دارنده فنجان برقی جای می‌گیرد و تمام چیزی که نیاز دارید یک فنجان قهوه و 50 میلی‌لیتر آب است. این دستگاه به‌صورت جداگانه نیز می‌تواند با قیمت 196 پوند خریداری شود اما برای کار نیاز به سوکت 12 ولتی دارد. هر دو آیتم به عنوان بخشی از پکیجی مرکب با قیمت 350 پوند عرضه می‌شوند.

بنتلی بنتایگا: ساعت Breitling قیمت: حدود 117 هزار پوند

آپشن های اخمقانه !!

بله درست دیده‌اید. ساعت Breitling که می‌تواند در شاسی‌بلند بنتایگا سفارش داده شود از بسیاری خودروها گران‌تر است. در حقیقت شما باید بهای دومین بنتایگا را برای این ساعت بپردازید. در این ساعت 8 الماس بکار رفته و جواهرات گران‌بهایی نیز در آن به چشم می‌خورند.

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

بنتلی بنتایگا: ابزار ماهیگیری قیمت: 80 هزار پوند

آپشن های اخمقانه !!

بنتلی کیت ماهیگیری ویژه‌ای را برای دارندگان بنتایگا ارائه کرده است. این مجموعه دربردارنده‌ی میله‌های ماهیگیری، چکمه، کول باکس و کیفی مخصوص برای جای دادن وسایل شماست. بهتر از همه اینکه این مجموعه ارزان‌تر از ساعت 117 هزار دلاری‌ای است که پیش‌ازاین ذکر کردیم!

رنجروور SV اتوبیوگرافی: صندلی‌ها قیمت: 5900 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

این مورد را تصور کنید: پس از یک روز طولانی نشستن در رنجروور اتوبیوگرافی شاید احساس کنید که باید کمی به استراحت بپردازید. خب در این حالت از راننده می‌خواهید که پس از بر پا کردن چادر و وسایل صندلی‌های منحصربه‌فرد سفارشی خودرو را نیز از جای خود بیرون بیاورد تا کمی روی آن‌ها لم دهید! این صندلی‌های تا شدنی زیر کف خودرو پنهان می‌شوند.

مرسدس بنز E و S کلاس: استراحتگاه‌های دست گرم شونده قیمت: 530 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

صبح یک روز زمستانی اکثر راننده‌ها بخاری را روشن می‌کنند تا هوای داخل خودرو گرم شود. پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی خودرو باعث شده تا شما بتوانید از صندلی‌ها و غربیلک فرمان گرم شونده برای آسایش هرچه بیشتر سود ببرید اما نظرتان درباره‌ی استراحتگاه‌های دست گرم شونده به عنوان آپشن سدان های لوکس مرسدس چیست؟

پورشه 911: ورودی‌های هوا با تریم چرمی قیمت: 563/806 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

دپارتمان لوکس پورشه به شما اجازه می‌دهد تا تقریباً همه‌ی جزئیات داخل کابین خودرویتان را با تریم دلخواهتان سفارش دهید. علاوه بر امکان سفارش دریچه‌های ورودی هوای چرمی می‌توانید جعبه فیوز، کمربند ایمنی، غربیلک فرمان و آفتاب‌گیرها را نیز از نوع چرمی سفارش دهید. البته توصیه ما این است که از چرم زیاد بهره نگیرید چراکه شاید 911 شما بویی شبیه کباب‌پز پیدا کند.

نیسان لیف: اسپویلر با پانل خورشیدی قیمت: 300 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

در میان این همه آپشن عجیب و بعضاً به‌دردنخور، اسپویلر خورشیدی نیسان لیف هوشمندانه به نظر می‌رسد. ایده این است که باتری اصلی را در زمانی که خودرو خاموش است اما دستگاه‌هایی نظیر تهویه مطبوع یا چراغ‌ها روشن می‌مانند حفظ کند. شاید این اسپویلر به طی کردن چند کیلومتر بیشتر با خودرو کمک کند و بی‌شک در لیست آپشن ها باید تیک مربوط به آن را زد.

مینی کانورتیبل: هشداردهنده باران قیمت: 1620 پوند (به عنوان بخشی از پکیج سیستم ناوبری مینی)

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

آیا می‌خواهید سفری با مینی روباز خود به کنار دریا داشته باشید؟ اصلاً نترسید. هشداردهنده باران مینی هرگونه دگرگونی آب‌وهوا را به شما اطلاع خواهد داد بنابراین شما می‌توانید پیش از آنکه خیس شوید سقف خودرو را ببندید. باید گفت که قیمت ذکرشده تنها به خاطر این سیستم نیست و سیستم ناوبری XL نیز جزوی از پکیج است. هرچند شما می‌تواند پول خود را ذخیره کرده و بجای آن به آسمان نگاه کنید!

تسلا مدل S و X: حالت دفاعی با سلاح زیستی قیمت: 2600 پوند (به عنوان بخشی از پکیج ممتاز)

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

خود را از گردوغبار ذرات اتمی، بیماری‌های انتقال یافته توسط هوا و گردوغبار جهان بیرونی جدا ببینید! تسلا ادعا می‌کند که حالت دفاعی ذکر شده اولین سیستم فیلتراسیون هوای واقعی در جهان است که 100 برابر مؤثرتر از فیلترهای صنایع خودرویی ممتاز می‌باشد. این سیستم حداکثر محافظت در برابر شرایط نامساعد بیرونی را فراهم می‌کند. برای کمپانی که حالت Ludicrous و درب‌های فالکن را عرضه کرده این ایده باز هم جالب‌توجه به نظر می‌رسد.

جگوار اف پیس: کلید فعالیت قیمت: 300 پوند

آپشن های اخمقانه !!

آپشن های اخمقانه !!

آیا از آن دسته افراد هستید که حرف S (اسپورت) را در خودروهای SUV جدی گرفته‌اید؟ آیا صبح‌ها به پیاده‌روی، کوه‌پیمایی و… می‌روید؟ اگر این‌گونه هستید پس باید گفت که از جمله هدف‌های جگوار برای خرید آپشن کلید فعالیت اف پیس می‌باشید. این دستبند همانند یک فرستنده RFID برای باز و بسته کردن درب خودرو در نزدیکی آن عمل می‌کند. وقتی فعالیت زیادی در زندگی خود داشته و ورزش می‌کنید این کلید به کار شما می‌آید و شما را از حمل کلید واقعی بی‌نیاز می‌کند.

دیوانه‌وار‌ترین آپشن های زمان گذشته مینی کانورتیبل نسل دوم: Openometer

آپشن های اخمقانه !!

دومین نسل مینی کانورتیبل سیستم Openometer را داشت که از نظر عجیب بودن ایده نمره‌ی بالایی را دریافت می‌کند. مینی می‌گوید که این وسیله زمان‌هایی را که خودرو سقف باز حرکت می‌کند را ثبت کرده و سرنشینان می‌توانند مدت‌زمان هیجان خود را مشاهده کنند.

پونتیاک آزتک: چادر قابل اتصال

آپشن های اخمقانه !!

آزتک اساساً خودرویی برای مردم فعالی بود که به فعالیت‌هایی چون اسنوبرد، قایق‌سواری و … مشغول بودند. این آپشن به همراه برخی موارد دیگر به این معنی هستند که از نظر فنی آزتک می‌تواند یک ون باشد. آپشن چادر منحصربه‌فرد البته برای جلوگیری از تمسخر ظاهر این خودرو کافی نبود.

رنو Modus: مجرای صندوق‌عقب

آپشن های اخمقانه !!

موفقیت رنو در ساخت خودروهای کاربردی برای مشتریان بوده و این شرکت با عرضه‌ی مینی MPV دیگری به نام Modus این ایده را گسترش داد. قابل‌توجه‌ترین ویژگی این خودرو آپشن مجرای صندوق‌عقب بود که 250 پوند قیمت داشته و به لبه صندوق وصل می‌شد. هدف حمل آسان‌تر چیزهای کوچک بود و شما می‌توانستید اشیای کوچک را به راحتی از طریق این مجرا و بدون آنکه صندوق را به‌طور کامل باز کنید داخل محفظه قرار دهید.

ولوو S80: حسگر ضربان قلب

آپشن های اخمقانه !!

در سال 2007 ولوو سیستم امنیتی جالبی را برای مدل‌های S80،V70 و XC70 معرفی نمود. این سیستم داخل کلید خودرو هم وجود داشت و حالت امنیتی خودرو را برای مالک نشان می‌داد. چراغ سبز به معنی قفل بودن درب‌ها و چراغ زرد به معنی باز بودن آن‌ها بود. چراغ‌قرمز نیز فعال بودن آلارم را به راننده اطلاع می‌داد.

اگر چراغ مربوطه قرمز می‌شد به این معنی بود که کسی به علت “حسگر ضربان قلب بسیار حساس” داخل خودرو است. این تکنولوژی جدید حتی برنده‌ی جایزه‌ی اختراع برتر در جوایز امنیت خودروی بیمه‌ای انگلستان در همان سال گردید.

هوندا CR-V: حمام برقی

آپشن های اخمقانه !!

وقتی که اولین نسل هوندا CR-V عرضه شد موردی عجیب در لیست آپشن های آن به چشم می‌خورد. جدای از مواردی عادی چون کف‌پوش‌های مخصوص و محافظ سگ، شما می‌توانستید یک دوش قابل‌نصب را نیز سفارش دهید که با سوکت 12 ولت موجود در صندوق‌عقب کار می‌کرد. در بروشور نوشته شده که این وسیله برای پاک‌سازی صندوق از گل‌ولای می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد اما ما حدس می‌زنیم که برخی افراد تلاش داشته‌اند تا عملکردی بیش از این را از دوش برقی ببینند!

منبع: autoexpress




نظرات

  • وحید وحید (17 شهریور 1395 ساعت 11:49)

    آپشن خودروهای ما
    1.فرمان هیدرولیک
    2.برقی بودن آینه ها
    3. ABS بودن ترمز
    4. کیسه هوااا
    دستشان درد نکند با این همه آپشن. درود بر خودروی ملی