1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. نخستین فراری الکتریکی

نخستین فراری الکتریکی

27 اردیبهشت 1395
  • 0

قبل از اینکه ناراحت بشوید و دلتان برای صدای معروف اگزوز فراری تنگ شود باید بگویم که اولین فراری الکتریکی توسط شرکت فراری الکتریکی نشده و از آخرین مدل های فراری نیز نیست.

نخستین فراری الکتریکی

یک فرد عادی یکی فراری 308 مدل 1978 را که آتش گرفته بوده و کاغذ خرید آن به Salvaged تبدیل شده بوده (در امریکا هنگامیکه ماشین شما در تصادف، آتش سوزی و یا سیل خسارت عمده می بیند و بیمه پول کامل ماشین را به بیمه شده می دهد در مقابل آن ماشین را برمی دارد ولی کاغذ خرید آن تبدیل به Salvaged می شود که به معنای اسقاطی می باشد. این چنین ماشین هایی قابل تعمیر و خرید و فروش و رانندگی هستند ولی قیمت کمتری در بازار دارند و کاغذ خرید آنها نشان می دهد که در گذشته بلائی بر سرشان آمده).

حالا یک فردی یک فراری 308GTS که Salvage شده را به ده هزار دلار می خرد (بجای 50000 دلار). این ماشین در آتش سوزی موتور خود را از دست داده بود که آنرا کاندید خوبی برای تبدیل شدن به ماشین الکتریکی می نمود.

باتریهای لیتیومی این فراری 31.5 کیلووات در ساعت برق تولید می کنند که حدود یک سوم یک تسلای مدل S می باشد. در واقع باتری ها شامل 48 باتری 3.3 ولتی می باشند که در سراسر اتومبیل پخش شده اند. 24 باتری در صندوق جلو و 24 تا هم در دو قسمت در عقب اتومبیل نصب هستند. این فراری 1550 کیلوگرم وزن دارد که 70 کیلوگرم بیشتر از مدل بنزینی است ولی با قدرت دو برابر. شتاب این ماشین از سلفش خیلی بیشتر است و آنرا خیلی بیصدا انجام می دهد که ممکن است باعث ناامیدی طرفداران فراری بشود.

در واقع این فراری چون دیگر استهلاک زیاد موتورهای فراری را ندارد هر روز میتواند رانده بشود و قیافه اش فراری است، کیفیت آن مثل تویوتا است و بیصداییش شبیه رولز رویس است. اصلاً چرا راه دور برویم این یک تسلا با قیافه فراری است و برد ١٦٠ کیلومتر. من اگر بتوانم با ٥٠٠٠٠ دلار چنین ماشینی را بسازم حتماً این کار را خواهم کرد و در عوض هر روز آنرا سوار میشوم. و سعی میکنم صدای موتور را هم خودم در صورت لزوم با دهان در بیاورم. با نصب یک میکروفن و بلند گو حتی میتوانم صدا را به بیرون از ماشین هم منتقل کنم.

آقای مارچیونه رئیس کل فیات/فراری/کرایسلر که می گوید فراری هیچگاه ماشین الکتریکی نخواهد ساخت زیرا فراری است و صدایش.نخستین فراری الکتریکیاز این حرفها مردم زیاد زده اند. قرار بود پورشه هم هیچگاه ماشین رادیاتوری نسازد ولی ساخت قرار بود ماشین موتور جلو نسازد ولی ساخت.نخستین فراری الکتریکیبنز هم روزی ب ام و را برای موتورهای ١٢ سیلندرش مسخره میکرد و موتور هشت سیلندر را کاملاً کافی میدانست ولی دست آخر ١٢ سیلندر هم ساخت و زیاد هم ساخت. یک ضرب المثل امریکایی میگوید هرگز نگو هرگز! Never say never again حالا آقای مارچیونه یا جانشینانش یا باید در سال ٢٠٥٠ یا فقط لباس و ادوکلن فراری بفروشند ویا ماشین برقی فراری.

حالا چرا ٢٠٤٠ نه و ٢٠٥٠؟ چون یک دوست هنگ کنگی با محاسبه دقیق(!) طول عمر مرا ٩٤ سال محاسبه کرده که میشود ٢٠٤٧. در نتیجه سال ٢٠٥٠ من نخواهم بود که کسی بمن بگوید دیدی اشتباه کردی؟

نخستین فراری الکتریکی

نخستین فراری الکتریکی

نخستین فراری الکتریکی

منبع: وب سایت شخصی مهندس فرهاد کاشانی



نظرات