1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

26 اسفند 1395
  • 0

نمایشگاه ژنو 2017 نشان داد با وجودی که کراس‌اوورها در حال سلطهٔ کامل بر بازار خودروی جهان هستند اما هنوز هم جا برای استیشن‌ها وجود دارد و بسیاری از خریداران آن‌ها را بر کراس‌اوورها ترجیح می‌دهند؛ بنابراین علاقه‌مندان به استیشن‌ها در نمایشگاه ژنو امسال بسیار هیجان‌زده شدند چراکه در این دوره از نمایشگاه ژنو خودروهای استیشن بسیار جذابی به نمایش درآمدند. به همین دلیل تصمیم داریم در این مطلب پنج استیشن جذاب نمایشگاه ژنو 2017 را معرفی کنیم.

هیوندای i30 استیشن

 پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

هیوندای نسخهٔ استیشن مدل i30 خود را امسال به ژنو آورده است که البته احتمالاً در بازار ایالات‌متحده عرضه نخواهد شد. مزیت اصلی i30 استیشن نسبت به نسخهٔ هاچ‌بک فضای صندوق بار بسیار بزرگ آن است به‌گونه‌ای که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب 1650 لیتر فضای بار را ارائه می‌کند. در بخش پیشرانه‌ها نیز خریداران می‌توانند از بین موتورهای 1 لیتری سه سیلندر توربو، 1.4 لیتری چهار سیلندر توربو و 1.6 لیتری چهار سیلندر توربو دیزل یکی را انتخاب کنند.

اوپل اینسیگنیا اسپرت تورر

 پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

نسل جدید اوپل اینسیگنیا طراحی بسیار زیبایی دارد اما نسخهٔ استیشن آن‌که اسپرت تورر نام دارد از ظاهری حتی بهتر از مدل سدان برخوردار است درحالی‌که فضای بار بسیار زیادی را هم ارائه می‌کند. در این استیشن آلمانی در صورت خواباندن صندلی‌های عقب 1638 لیتر فضای بار وجود خواهد داشت. اینسیگنیا اسپرت تورر جدید با طیف گسترده‌ای از پیشرانه‌ها و آپشن‌های فراوان برای اروپاییان ارائه می‌شود درحالی‌که نمونه‌های مجهز به پیشرانه‌های قوی‌تر نیز به‌صورت استاندارد با سامانهٔ چهارچرخ محرک عرضه می‌گردند.

پورشه پانامرا اسپرت توریزمو

 پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

در وهلهٔ اول ساخت یک استیشن با میراث اسپرت پورشه همخوانی ندارد اما هنگام نگاه به پانامرا اسپرت توریزمو این تصور رنگ می‌بازد. شیب شیشهٔ عقب در این خودرو ظاهری کوپه مانند برای آن پدید آورده و سخت می‌توان تصور کرد که با وجود این نسخهٔ جادارتر و البته جذاب کسی سراغ مدل سدان پانامرا برود. همچنین برای اسپرت توریزمو مدل‌ها و پیشرانه‌های مختلفی ارائه شده است که قدرت آن‌ها از 326 اسب بخار در مدل پایه آغاز شده و نهایتاً به 542 اسب بخار در مدل توربو می‌رسد درحالی‌که بین این‌ها نیز مدل‌های مختلف دیگری وجود دارد.

آلپینا B5 استیشن

 پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

آلپینا در نمایشگاه ژنو نسل جدید مدل B5 خود را که بر اساس نسل جدید ب‌ام‌و سری 5 ساخته شده است رونمایی کرد. B5 که به‌نوعی برادر ناتنی ب‌ام‌و M5 محسوب می‌شود، در دو نسخهٔ سدان و استیشن عرضه خواهد شد درحالی‌که M5 تنها به‌صورت سدان تولید می‌شود و B5 استیشن می‌تواند جای خالی M5 استیشن را پر کند. این خودرو مجهز به یک پیشرانهٔ 4.4 لیتری V8 بای‌توربو است که 610 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. این نیرو توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال میابد. آلپینا B5 استیشن با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند ظرف تنها 3.6 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 325 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند.

مرسدس بنز E63 AMG S استیشن

 پنج استیشن هیجان‌انگیز نمایشگاه ژنو 2017

اگر شما می‌خواهید خانوادهٔ خود را با سرعتی سرسام‌آور جابجا کنید قطعاً مرسدس بنز E63 AMG S استیشن یکی از مناسب‌ترین خودروها برای انجام این کار خواهد بود. در زیر کاپوت این استیشن وحشی یک نیروگاه 4 لیتری V8 بای‌توربو قرار دارد که 610 اسب بخار قدرت و 850 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به هر چهارچرخ انتقال پیدا کرده و این سوپراستیشن را قادر می‌سازد ظرف تنها 3.4 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. بدین ترتیب E63 S از لحاظ قدرت دقیقاً با آلپینا B5 یکسان است درحالی‌که در شتاب آن‌را مغلوب می‌کند اما حداکثر سرعت E63 S به‌صورت الکترونیکی روی 290 کیلومتر در ساعت محدود شده است. بااین‌حال آلپینا B5 و مرسدس بنز E63 AMG S رقیب مستقیم یکدیگر محسوب می‌شود.

منبع:پدال



نظرات