1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. اقتصادی‌ترین خودروهای دنیا در سال 2014

اقتصادی‌ترین خودروهای دنیا در سال 2014

6 اردیبهشت 1393
  • 0

پایین بودن قیمت خودرو ، تنها عامل اقتصادی بودن و مناسب بودن یک خودرو نیست و فاکتور های دیگری در دراز مدت موثر خواهند بود .

هرگاه حرف از صرفه جویی در مورد خرید خودرو در میان باشد افراد به دنبال اتومبیل هایی می گردند که با بهترین کارایی ممکن قیمت مناسب و اقتصادی نیز داشته باشند . نکته ای که باید در نظر داشت این است که پایین بودن قیمت اولیه خودرو دلیل بر مناسب بودن خودرو نیست . شاید در نگاه اول ارزانترین خودروی موجود در کوتاه مدت به نفع شما باشد اما قیمت همه چیز نیست .

کیلی بلو بوک (KBB) شرکتی فعال در زمینه برسی خودروها و ارزش گذاری آنها به نسبت قیمت اولیه است . این شرکت باجمع آوری اطلاعات وسیع از شرکت های بزرگ خودروسازی و مقایسه مدل های مختلف موجود در بازار لیستی از بهترین خودرو های تولیدی در سال 2014 که به نسبت قیمت اقتصادی و مناسبی دارند را ارائه کرده است.

فاکتورهایی که این شرکت در انتخاب های خود در نظر گرفته است شامل قیمت پایه ، میزان مصرف سوخت ، هزینه های جانبی مانند هزینه های بیمه و قطعات یدکی است .

1 . هیوندای اکسنت

از آغاز عرضه هیوندای اکسنت در اوایل دهه 90 میلادی این خودرو همچنان قیمت اقتصادی خود را حفظ کرده است و در همین راستا تغییرات زیادی را چه در طراحی و چه در بهینه سازی عملکرد و کیفیت سواری خودرو اعمال کرده است .

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

هیوندای اکسنت

2 . تویوتا پریوس C

پیریوس با قیمت 19000 دلار یکی از ارزان ترین خودروهای هیبریدی موجود در بازار است . مصرف این خودرو بسیار کم بوده و با هر لیتر بنزین 23 کیلومتر مسافت را می پماید . با وجود اینکه از لحاظ فضا و جادار بودن به اندازه مدل لیفت بک این خودرو نیست اما از لحاظ مصرف سوخت و هزینه های جانبی بسیار با صرفه و اقتصادی ظاهر شده است .

تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C

تویوتا پریوس C

3 . تویوتا کرولا

خودروی کرولا از خانواده تویوتا را می توان یکی از بهترین گزینه ها در نظر گرفت . این مدل یکی از پر فروش ترین اعضای خانواده تویوتا نیز می باشد ، مدل 2014 این خودرو جادارترین و راحت ترین خودروی موجود در این لیست است . قیمت پایه آن 16000 دلار بوده و به ازای هر لیتر سوخت 12 کیلومتر مسیر را خواهد رفت . علاوه بر این هزینه های جانبی و قطعات یدکی این خودرو نیز پایین است .

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

تویوتا کرولا

4 . سایون XD

سایون را می توان دنبال رو مسیر تویوتا کرولا در نظر گرفت ، از لحاظ فنی تقریبا با تویوتا کرولا یکسان بوده و مصرف سوخت آن نیز مشابه است ، با قیمت 15500 دلاری ( کمتر از قیمت پایه کرولا ) خودرویی با صرفه و با اعتبار تویوتا خواهید داشت.

سایون XD

سایون XD

سایون XD

سایون XD

5 . فورد فیستا

طبق گزارش KBB فورد فیستا لذت بخش ترین سواری ممکن در بین خودروهای موجود در این لیست را دارد . سیستم سرگرمی و اطلاع رسانی فورد موجود در این مدل ، این لذت را دوچندان خواهد کرد . این خودرو با هر لیتر بنزین 12 کیلومتر مسافت را طی می کند و قیمت پایه آن 14100 دلار است .

فورد فیستا

فورد فیستا

فورد فیستا

فورد فیستا

6 . نیسان ورسا سدان

نیسان ورسا سدان را می توان بدون شک یکی از کم مصرف ترین خودروهای غیر هیبریدی موجود در بازار در نظر گرفت . با هر لیتر بنزین میتوانید 15 کیلومتر مسیر را می پیمایید. جالب است بدانید که مدل هاچ بک این خودرو در این لیست قرار ندارد . قیمت پایه آن تنها 11000 دلار است.

نیسان ورسا سدان

نیسان ورسا سدان

نیسان ورسا سدان

نیسان ورسا سدان

7 . تویوتا یاریس

یاریس یکی کوچکترین و ارزانتریتن خودروی تویوتا بوده و مانند برادر بزرگتر خود کرولا از فروش خوبی نیز برخوردار است . قیمت پایه آن 14400 دلار بوده و مصرف سوخت و هزینه های جانبی تعمییر و نگهداری آن بسیار پایین است.

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

تویوتا یاریس

8 . سایون IQ

IQ در حال حاضر کوچکترین خودروی خط تولید سایون بوده و در بازارهای امریکا رقیب جدی برای اسمارت فورتو است . قیمت اقتصادی 16000 دلاری و مصرف پایین سوخت در کنار هزینه های کم نگهداری خلا کم بودن فضای خودرو را از یاد کاربران این خودرو خواهد برد.

سایون IQ

سایون IQ

سایون IQ

سایون IQ

9 . شورلت اسپارک

این اتومبیل مینی از شورلت با وجود کوچک بودن ابعاد اتاق جاداری دارد . مصرف کم سوخت این خودرو آن را برای مصارف شهری بسیار ایده آل می کند . قیمت پایه این خودرو تنها 12100 دلار است .

شورلت اسپارک

شورلت اسپارک

شورلت اسپارک

شورلت اسپارک

10 . شورلت اسپارک EV

طبق اطلاعات آماری KBB این خودرو مناسب ترین و اقتصادی ترین خودروی موجود برای خرید است . با وجود اینکه 20000 دلار قیمت پایه این خودرو تععین شده و از دیگر خودرو های لیست بیشتر است اما با جدا شدن هزینه سوخت در این خودرو و هزینه های پایین این خودرو را بسیار برای خرید مناسب کرده است.

شورلت اسپارک EV

شورلت اسپارک EV

شورلت اسپارک EV

شورلت اسپارک EV



نظرات