1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. برترین دستگاه های شبیه‌سازی رانندگی در خانه

برترین دستگاه های شبیه‌سازی رانندگی در خانه

26 تیر 1395
  • 3


اگر نگوییم همه، اکثر راننده‌ها یا حتی آن‌هایی که یک‌بار هم فرمان خودرو را در دست نگرفته‌اند سریع راندن را دوست دارند. اما چند درصد اوقات وضع ستاره‌ها و چرخ گردون بر وفق مراد عاشقان مسابقه و سرعت است؟ در کشور عزیزمان که امکانات مناسبی را نمی‌توان یافت و تخت گاز رفتن در خیابان‌ها هم بازی با جان خود و دیگر هم‌وطنان است و اصلاً و ابداً پیشنهاد نمی‌شود. در آن‌ور آب‌ها هم که پیستی در کار است؛ روزها زمان لازم است تا بتوان آن پیست را برای اندکی رانندگی پر هیجان در اختیار گرفت. به همه این‌ها هزینه خرید یک خودروی پیست را هم اضافه کنید (که البته باز هم باید در ایران دور آن را خط کشید.) حتی اگر همه این موارد هم حاضر و آماده بودند، اگر خدای‌نکرده بلایی بر سر ماشین آمد چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

 شبیه ساز رانندگی در خانه



قبل از اینکه دوچرخه‌های ثابت برای شبیه سازی حس دوچرخه سواری در داخل خانه ابداع شوند، شبیه سازی های رانندگی‌ای برای ارضای راننده‌های علاقه‌مند وجود داشت. این شبیه سازها طراحی شده‌اند تا حداکثر لذت را از بازی‌هایی چون گرن توریسمو یا Need For Speed ببرید؛ در واقع می‌توان گفت که دومین چیز لذت بخش پس از نشستن پشت فرمان یک خودروی مسابقه‌ای واقعی، در دست گرفتن فرمان این شبیه سازهاست. همچنین شاید آن خودرویی که با هر زحمتی اجاره کرده‌اید فاقد جعبه دنده دستی باشد اما این به آن معنا نیست که شما در یک بازی ویدئویی نیز از آن محروم هستید.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



احتمالاً الآن در این فکرید که من یک آدم بالغ هستم و شخصی با انبوهی محاسن بر چهره باید به فکر یک خودروی واقعی باشد و نه مجازی. شاید این‌طور باشد ولی انصاف نیست که ندیده این اسباب را رد نکنید، حتی اگر برخی از آن‌ها قیمتی معادل یک خودروی واقعی داشته باشند. پس اگر به تازگی پولی به دست شما رسیده و نمی‌دانید آن را چگونه خرج کنید و اگر قصد افزودن یک ابزار دیجیتالی دیگر را به اتاق نشیمن منزل را دارید، گوشه چشمی هم به این شش شبیه ساز داشته باشید:

1. شبیه سازی برای علاقه‌مندان با بودجه کم:
اکثر افراد در این گروه قرار می‌گیرند؛ اشخاصی که می‌خواهند یک شبیه ساز رانندگی را تجربه کنند ولی پولشان از پارو بالا نرفته و نمی‌خواهند مبلغ زیادی را به آن اختصاص دهند. فرمان مسابقه‌ای Logitech G27 که با سه پدال و یک دسته دنده همراه شده، پیشنهاد نخست ما به این دوستان است. پشت فرمان پوشیده از چرم G27، پدل شیفتر هایی تعبیه شده تا اگر هنوز رانندگی با یک جعبه دنده شش سرعتِ در دنیای مجازی بلد نیستید از آن‌ها بهره ببرید. پس اگر نمی‌توانید چندین میلیون تومان را صرف یک شبیه ساز کنید، به این معنی نیست که از لذت تجربه آن‌ها محروم خواهید بود. صندلی و کمربند و صد البته سیستم کامپیوتری خود را آماده کنید. این ست شبیه ساز در بازار کشورمان با قیمتی حدود 880 هزار تومان به فروش می‌رسد.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



2. برای آن‌ها که هم پول و هم وقتی برای سوزاندن دارند:
قابل تنظیم‌ترین گزینه برای دوستداران رانندگی در منزل گران است ولی هنوز به گرد پای گران‌ترین گزینه موجود در بازار فاصله دارد. با CXC Motion Pro II آشنا شوید، شبیه سازی که در ابتدایی‌ترین مدل موجود تمامی الزامات اولیه از جمله صفحه نمایش، فرمان و محتوای مجازی را به همراه دارد. اما این همه ماجرا نیست چرا که این شبیه ساز می‌تواند به هر صورتی که شما بخواهید آماده شود. یک شیفتر ترتیبی را بیشتر از یک دنده دستی دوست دارید؟ مشکلی نیست. می‌خواهید حس در دست گرفتن یک فرمان چوبی را تجربه کنید؟ در انبار موجود است. اصلاً همه این‌ها به کنار، دوست دارید که در قامت یک خلبان آسمان‌های را درنوردید؟ فقط لب‌تر کنید. تنها عامل محدود کننده CXC Motion Pro II بودجه شماست و دیگر هیچ.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



3. شبیه سازی بر پایه گوشی‌های هوشمند:
با اینکه تنها در ابتدای راه تجهیزات واقعیت مجازی هستیم، اما سامسونگ با Gear VR Innovator Edition خود که تنها با تلفن‌های هوشمند رده بالا و جدید این کمپانی هماهنگ است، تجربه جالب و هیجان انگیزی را به ارمغان می‌آورد. این عینک سامسونگ با قیمتی کمتر از جای پارک ماهانه (در آنور آب) برای خودروی‌تان، از تکنولوژی‌های شرکت فعال در عرصه واقعیت مجازی Oculus و یک گوشی Galaxy سامسونگ برای ارائه یک تجربه پانارومیک استفاده می‌کند. درحالی که هزینه‌ای که برای لمس این تجربه می‌پردازید حتی معادل کسری از قیمت یک سخت افزار شبیه سازی رانندگی نمی‌شود.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



4. برای عشق نسکار ها:

این دستگاه تنها دوستداران مسابقات نسکار و stock car racing را هدف گرفته است. Hammacher Schlemmer با شبیه ساز خود که آن را Stock Car Racing Simulator نامیده تجربه همه جانبه ای از پیچ و خم و پستی بلندی‌های پیست به کاربران خود تقدیم می‌کند و این تجربه با پدال‌های آلومینیمی و پدل شیفتر ها به اوج خود می‌رسند. اجازه ندهید ظاهر نه چندان زیبایش شمارا دلسرد کند چرا که این ظاهر اندک تأثیری بر تجربه کاربری 60,000 دلاری شما نخواهد گذاشت.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



5. تلفیق دنیای واقعی و مجازی:
FMCG International Racing Car Simulator وسیله‌ای غیر عادی است، چیزی شبیه به تخت خواب‌های شکل اتومبیلی که اینبار نه برای بچه‌های بلکه برای بزرگ‌تر های آنان ساخته شده. این شبیه ساز که تنها به صورت سفارشی موجود است از صفحه نمایش فراگیر (surround)، فرمانی به فرم اتومبیل‌های فرمول 1، پدال‌های “رده بالا” و یک سیستم صوتی که دور تا دور کابین را احاطه کرده‌اند، بهره می‌برد. مطمئناً اکنون در این فکرید که چرا این شبیه ساز این‌قدر به یک خودروی واقعی شبیه است؟ راستش این وسیله اصولاً و اساساً یک پوسته اتومبیل فرمول 1 است که درونش سیستم انتقال قدرت و ترمزهای Brembo واقعی کار گذاشته‌اند و در آن از فیبر کربن نیز کمال استفاده را برده‌اند – می‌پرسید چرا؟ شاید برای این که برچسب قیمت این وسیله سرگرمی به حدود 144 هزار دلار برسد. با این همه این شبیه ساز نزدیک‌ترین نمونه واقعی به اتومبیل‌های فرمول یکی است که در بازی‌های ویدئویی با آن‌ها مسابقه می‌دهید.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



6. این یا 9 عدد مزدا میاتا:
اگر فکر کردید که Stock Car Racing Simulator تنها ساخته Hammacher Schlemmer است، سخت در اشتباهید. دست‌پخت دیگر این کمپانی Most Realistic Racing Simulator نام دارد که در همه فاکتورهای یک شبیه ساز خوب نه تنها سنگ تمام گذاشته بلکه زیاده روی هم کرده است – و قبول داریم که این کمپانی عزیز باید فکری به حال نام گذاری محصولات خود بکند. این شبیه ساز قادر به القای فشار ناشی از سرعت‌های بالاست و بدنه یکپارچه و تقویت شده با الیاف آن به بهترین نحو ممکن به نا همواری‌های جاده و تکان‌های ناشی از حرکت خودرو واکنش نشان می‌دهد. جالب اینکه به ادعای شرکت سازنده، این شبیه ساز از همان‌هایی است که فورد برای “نشان دادن تجربه‌های رانندگی” از آن استفاده می‌کند. نظر ما را بخواهید اگر شما مهندسی نیستید که شغل شریفتان آزمایش کیفیت رانندگی اتومبیل‌هاست، با کمی جستجو راه‌های بسیار بیشتری برای مصرف این 185 هزار دلار پیدا خواهید کرد – بله، چشمتان درست می‌بیند و اشتباه تایپی هم در کار نیست، 185,000 دلار.

 شبیه ساز رانندگی در خانه



منبع:
پدال



نظرات

  • مصلح عبدالهادی مصلح عبدالهادی (18 بهمن 1398 ساعت 15:47)

    لطفا در صورت ممکن عکس از محصولات داخلی هم داخل این متن قرار بدهید.
    تشکر

  • محمدعلی غفرانی محمدعلی غفرانی (23 آذر 1397 ساعت 21:50)

    سلام
    من یک دستگاه شبیه‌ساز فرمول۱ و یک دستگاه شبیه‌ساز gt برای فروش دارم ، به نظرتان از چه طریقی میتونم به فروش برسونمشون ؟؟

    Hamid reza Hamid reza (31 فروردین 1398 ساعت 01:42)

    توی اینستا معمولا پست هایی که از واقعیت مجازی استفاده میکنن زیاد هست در کامنت پست افرادی وجود دارن که واقعا طلبه اینطور چیز هان میتونید اونجا به فروش برسونید