1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. تولید چتر با استفاده از تکنولوژی سیستم تعلیق خودرو

تولید چتر با استفاده از تکنولوژی سیستم تعلیق خودرو

23 مهر 1394
  • 0

محققان توانستند با الهام گرفتن از سیستم تعلیق خودرو، نوعی چتر تولید کنند که به دلیل مقاومت زیاد در شرایط آب و هوایی سخت از کارایی بالایی برخوردار است.

محصولات کیفی به طور کلی کارها را ساده‌تر از همتایان ارزانتر خود انجام داده و نسبت به آن‌ها دوام بیشتری دارند. اما زمانی که پای خشک ماندن آن‌ها در آب‌وهوای طوفانی به میان می‌آید، تقریبا همه چترها از این نقص مشابه رنج می‌برند.

چتر Cypress دارای یک سیستم تعلیق تلسکوپی است که برای محکمتر، با دوام‌تر و همچنین مقاومتر کردن آن برای زیر و رو نشدن در شرایط شدید آب‌وهوایی طراحی شده است.

طی سال‌های اخیر، ساختار چتر‌ها تغییر زیادی نکرده و راه را برای چندین پروژه‌های برای رسیدگی به موارد خاص باز گذاشته است. برای مثال چتر خودخشک‌کننده Kjaro بر جلوگیری از نشت آب در همه جا تمرکز کرده است. همچنین چتر Sa که از بازی کاغذی اوریگامی الهام گرفته، طوری طراحی شده که بعد از اینکه توسط باد به بیرون برمی‌گردد، مجددا شکل سابق خود را باز می‌یابد. چتر Kazbrella با سیستم فروپاشی مرکزی‌اش، میزان چکه کردن را به حداقل رسانده و می‌تواند خود را تغییر شکل دهد.

اما این طرح‌ها نیز مانند بیشتر چترهای دیگر، هر یک مستعد تسلیم شدن در برابر آب و هوای طوفانی هستند.

کاهای هو و کوین ترونگ، سازندگان Cypress، این چتر را برای مقابله با باد شدید طراحی کرده‌اند. چتر مذکور به جای برخورداری از یک قاب نازک که بوسیله لولا متصل شده باشد، از بخشهای لوله تلسکوپی و قطعات دقیق ماشین‌کاری شده برای ایجاد یک ساختار استفاده می‌کند که بر اساس گزارش‌ها، 10 برابر قویتر از یک چتر سنتی است. Cypress از وزن بالاتری نسبت به چترها دیگر برخوردار است و مانند دیگران، استحکام را فدای وزن سبکتر نکرده است.

بر خلاف چتر‌های استانداردی که دارای قاب‌های نسبتا ساده و مرتبط هستند، Cypress از یک سیستم تعلیق الهام‌گرفته از خودرو برخوردار است. هر دنده چتر مذکور مشابه عملکرد شوک‌ها برای ارائه رانندگی نرمتر برای خودروها است به طور مستقل تنظیم شده و می‌چرخد. این حرکت به Cypress اجازه می‌دهد تا تغییر و جریان هوا را در پارچه کرباسی چتر کنترل کرده و آن را به لحاظ ایرودینامیکی، با ثبات کند.

چتر Cypress وقتی که به طور کامل بسته می‌شود به راحتی درداخل محفظه ساخته شده آن قرار می‌گیرد. این چتر همچنین دارای قابلیت تعویض پارچه است وبه کاربران اجازه می دهد تا از میان رنگ‌ها و طرح‌های متنوع، چیزی را که مطابق با خلق و خو و لباس‌شان است، انتخاب و تعویض کنند.

این چتر اکنون بر روی سایت منبع‌یابی میم‌استارتر قرار گرفته و افراد می‌تواند در ازای 65 دلار، یک چتر Cypress و دو پارچه کرباسی چتر را دریافت کنند. قیمت هر پارچه‌ اضافی 11 دلار است.

اگر تولیدات طبق برنامه‌ریزی پیش بروند، متقاضیان می‌توانند اواسط سال 2016 این چترها را دریافت کنند.

 تولید چتر با استفاده از تکنولوژی سیستم تعلیق خودرو

 تولید چتر با استفاده از تکنولوژی سیستم تعلیق خودرو



نظرات