1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

2 دی 1395
  • 0

بولت جدیدترین خودروی تمام الکتریکی جنرال موتورز، آینده درخشانی را پیش روی خود می‌بیند. حال که خودروهای تمام الکتریکی موفق تسلا با سیستم‌های راننده خودکار موسوم به سیستم اتوپایلوت مورد استقبال خریداران قرار گرفته‌اند، شورولت نیز همین رویه را برای بولت در نظر گرفته است.

 شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

جنرال موتورز اعلام کرده که آزمایش خودروهای خودران خود در ایالت میشیگان را آغاز می‌کند. بعد از تصویب قانونی در این ایالت مبنی بر اجازه به خودروهای بدون راننده، اکنون این فرصت برای شرکت‌ها برای آزمون چنین تکنولوژی در شرایط واقعی فراهم گردیده است.

 شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

یک ناوگان از خودروهای بولت با رادار، دوربین، سنسور و سخت‌افزار و نرم‌افزارهای لازم برای رانندگی خودکار برای این منظور تجهیز می‌شوند. جنرال موتورز سرمایه‌گذاری زیادی روی توسعه فناوری‌هایی چون رانندگی خودکار و بهبود ایمنی صرف نموده است. در عین حال بسیاری از شرکت‌های پیشرو قصد جدی خود از به‌کارگیری این فناوری‌ها را اعلام نموده‌اند به گونه‌ای که انتظار می‌رود تا سال 2020 شاهد طیف گسترده‌ای از خودروهای خودران با امکان رانندگی کاملاً خودکار باشیم. در حال حاضر نیز سیستم‌های نیمه خودکار نظیر اتوپایلوت تسلا یا سیستم رانندگی خودکار مرسدس یا BMW می‌توانند تا حدودی چشم‌انداز آینده این صنعت را به نمایش بگذارند. سیستم‌هایی چون نگه داشتن خودرو در لاین جاده و ترمز خودکار اضطراری و کروز کنترل تطبیقی در بسیاری از خودروهای متداول بازار نیز دیده می‌شوند اما هنوز سیستم‌های پیشرفته‌تر تشخیص عابر پیاده یا سبقت‌گیری خودکار خودرو تنها در خودروهای گران‌تر دیده می‌شوند.

 شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

 شورولت بولت با تکنولوژی راننده خودکار

منبع:carscoops



نظرات