درباره سایت خودرو
وب سایت خودرو با هدف اطلاع رسانی در حوزه خودرو در آذر 92 فعالیت خود را آغاز نموده است. سعی بر آن بوده که مرجعی برای اطلاعات و مشخصات فنی خودروهای داخل ایران باشیم و بتوانیم به صورت تخصصی مقایسه، قیمت، تست و بررسی خودروها را انجام بدهیم. همواره پذیرای انتقادات و پیشنهادات شما خواهیم بود.
با سلام اگر الکترولیز هیدروژن صرفه اقتصادی داشت دنیا از آب هیدروژن تولید می کرد و به جای سوخت از آن استفاده می کرد و با آن انرژی برای گرم کردن و حمل و نقل و تولید اوره استفاده می کرد
بزرگواران . از نظر علمی کارهایی وجود دارد که امکان پذیر است . ولی انجام آنها بسیار مشکل است .مانند سفر انسان به خارج از منظومه خورشیدی .ولی باز از نظر علمی چیز هایی وجود دارد که انجام آن غیر ممکن است . طرح های بظاهر ساده ای وجود دارد که حتی انرژی مجانی بتواند تولید کند مانند این طرح که شفت یک موتور الکتریکی و یک ژنراتور را به همدیگر کوپل کنیم و سپس سیم های خروجی برق ژنراتور را به موتور وصل کنیم . حال اگر ژنراتور دا با دست بچرخانیم ، برق تولید می کند و با برق تولیدی موتور نیز می چرخد . چرخش موتور باعث چر خیدن ژنراتور شده و ژنراتور باز برق تولید می کند و موتور را می چر خاند . پس این سیستم باید تا ابد بتو اند بچرخد بدون اینکه انرژی مصرف کند . حال اگر ژنراتور را کمی بزرگتر در نظر بگیریممی تواند برق بیشتری تولید کند تا بتوانیم مقداری برق نیز برای مثلا روشن کردن یک لامپ از آن بگیریم .پس لامپ نیز بدون اینکه جیزی مصرف کنیم مجانی روشنمی شود !!! ولی عملا چنین سیستمی کار نخواهد کرد . چون طبق قانون بقای انرژی میزان بر قی که ژنراتور تولید می کند مقداری صرف غلبه بر اصطکاک ها می شود و بقیه به موتور می رسد و موتور نیز مقداری را تلف کرده و در نتیجه انرژی کمتری به شفت ژنراتور بر ای چرخش آنمنتقل می شود .پس این سیستم پس از جند دور جرخش متو قف خواهد شد .
طرح آبسوز کردن نوتور خودرو نیز شبیه به این است و کار نخواهد کرد . آب برخلاف بنزین فاقد انرژی شیمیایی در پیوند های اتم های خود است .آب خود حاصل سوختن هیدروژن توسط اکسیژن است که پدیده ای گرمازا بوده است . حال برای جدا کردن هیدروژن از آب باید از دستگاهی استفاده کنیمکه نیاز به مصرف انرژی زیادی دارد .
و اما طرح این آقای شارلاطان به این صورت است که یک دستگاه جدا کننده هیدروژن از آب در خودرو گذاشته و با مصرف بنزین در باکمخفی ابتدا موتور را روشن می کند و با استفاده از چرخش موتور یک ژنراتور را به جرخش در آورده و با برق حاصل از ژنراتور هیدروژن را از آب ( که داخل باک اصلی خودرو می ریزد ) بدست آورده و در یک مخزن در خودرو ذخیره می کند . سپس بنزین را قطع کرده و با هیدروژن مخزن موتور را مانند ماشینگاز سوز روشن نگه می دارد . طبیعی است که میزان هیدروژن مخزنمحدود بوده و بزودی تمام خواهد شد و باز نیاز است که بنزین مصرف شود تا هیدروژن بدست آید .
در مجموع اگر خودرو بنزینی معمولی بت اند فاصله ۱۰۰ کیلومتر را با ۸ لیتر بنزین طی کند ، این خودرو آب سوز ب ای طی مسافت ۱۰۰ کیلومتر بیشتر از ۸ لیتر بنزین برای جدا کردن هیدروژن استفاده خواهد کرد .چون طبق قوانین ا مودینامیک مقداری انرژی تلف خواهد شد .
این آقا نشسته همه چیز رو براش خارجیا اختراع کنن، یادش رفته ابن سینا، رازی، همون خواجه نصیری که خودش توش تدریس میکنه مال کجان، آقا اون موقع که توی همون خارج عصر توحش ، بربریت و برده داری بود ایران پر از دانشمند و مخترع و مکتشف بود
باز هم یکی از همون حرفهای غیر قابل باور . بابا اینا این دارن به همه جا میرسن بیچاره مردم ساده ما. ماشین آب سوووز؟!!!! اخه یه جور خالی ببندید حداقال ادم باورش بشه همش توهم و خود بزرگ بینی و خالیبندی . این رشید پور هم تبریزی هست حتما همشهریش بوده !!!! این آقا هم اگر ادعاش به حقیقت نزدیک بود شک نکنین الان حدااقل رفته بود کشور برادرشون ترکیه !!!
تبرک عرض می کنم هر چه نخبه گان ما به چیزهایی برای اسایش ما اختراع می کنند خوبه اگر ادری دارید به من بدهید.مجکر
این آقا موتور هیدروژنی نساخته بلکه سامانه ای طراحی کرده که مثل مبدلهای سی ان جی موتور های بنزینی را به موتور آبسوز تبدیل می کند. تمام شبکه های بزرگ دنیا از قبیل بی بی سی یا فرانس ۲۴ و یورونیوز از اختراع بی نظیر این دانشمند ایرانی گزارش تهیه کردند اونوقت این استاد دانشگاه بدون تحقیق داره میگه کذبه! اینکه شرکت تویوتا 24 میلیارد دلار هزینه کرده تا موتور هیدروژنی بسازه یا شرکت بی ام و ۶ تن از محققانش در راه ساخت موتور هیدروژنی از دست داده دلیل نمیشه که ما نتونیم همچین کاری بکنیم. واقعا باعث تاسف که همیشه مرغ همسایه برامون غاز بوده.
مگه همه اختراعات از کشورهای دیگه و با هزینه های میلیاردی بدست اومده؟
بطور مطلق استفاده از اب امکانپذیره اما یکم گران و خطرناکه ولی میشه کاری ترکیبی کرد ...با برق آب تجزیه کرد به دو بخش هیدروژن و اکسیژن ....هیدروژن وارد ورودی گاز بنزین میشه و اکسیژن وارد ورودی فیلتر هوا ...با اینکار مصرف بنزین حدود 2 لیتر در 1000 کیلومتر میشه ...فقط مشکل اینکار اینه که باید موتور را برای گرما و شرایط جدید با باز طراحی یا افزایش سطح خنک کنندگی و همچنین تجدید سیستم کنترل سوخت اماده کرد
خاک بر سر اون دانشگاه که هیات علمیش منطقش دو ریال نمی ارزه- تا این افراد توی این مملکت هستند هیچ امیدی به پیشرفت نیست
تاسف میخورم برای چنین دانشگاهی با چنین عضو هئیت علمی ، بهتر بود برای اثبات ادعای خود از فرد مذکور دعوت میکردید و حقانیت ادعای ایشان یا عدم آن را اول برای خود اثبات میکردید سپس چنین اظهار نطری میکردید ، یکی از علتهای پس رفت مملکت ما امثال شماهاست که ایده دیگران راه حتی بدون صحبت و دلایل طرف در صورتی که مطابق علم بسیار ناچیز شما باشد را رد می کنید شما فکر نکنید عالم به تمام معنا هستید شاید کاری را که یک بچه کوچک انجام دهد از نظر شما و علم قابل اجرا نباشد ولی او می تواند ، پس بجای اظهار نظر در صورتی که ایده با دلایل قانع کننده بود باید حمایتش کنید نه ... سفر به کره ماه از نظر علمی یک زمان قابل انجام نبود یادتان نرود خیلی از کارها در زمانهای خاصی برای علم قابل حل نیستند
قوانین ترمودینامیک هم کشک!
آقای دکتر لطفا به فکر و خلاقیت جوان ایرانی ایمان بیاورید!اگر خوب به اختراع ارزشمند این جوان ایرانی دقت کنید متوجه میشوید که انرژی لازم برای پیشران خودرو از هیدروژن تامین شده و طی چندجا گذاری هوشمندانه ،این هیدروژن از آب بدست آمده است .گاهی اوقات یک ایده که در نظر شما هزارتومانی است جهانی را متحول میکند و میلیاردها سود دهی برای بشریت دارد.بجای منکوب کردن این جوان بروید تحقیق کنید و این ایده خارقالعاده را گسترش دهید!
ایشون کارمند شرکت سایپا هستند که میگویند اختراع کذب است. تحقیق کنید متوجه میشوید. به فکر منافع سایپا هستند.
باید به سواد این آقای هیئت علمی دانشگاه شک کرد. امکان تولید ماشین آب سوز وجود داره. اما موتور از آب به عنوان سوخت استفاده نمیکنه بلکه با الکترولیز کردن آب هیدروژن آن را جدا میکنه و این هیدروژن است که میسوزه. اما دلیل این که چرا خارجی ها انجام ندادن تا به حال این است که این فرآیند صرفه اقتصادی ندارد. زیرا باید کلی برق مصرف شود تا آب الکترولیز بشه. از طرف موتور با میزان هیدروژن تولید شده هیچ وقت بازده کافی را نداره. پس غیر ممکن نیست ، بلکه صرفه اقتصادی ندارد.
مشکل شماها اینه هرچیزی رو که علم شو ندارید میگید نمیشه، یکی از دوستان من روی پژو اردی ۱۰ سال پیش یه سیستم طراحی کرد، که یه محفظه اب داشت مصرف سوخت رو رسونده بود به صدی ۳ لیتر در ساعت، فقط مشکلش این بود که به خاطر قدرت تولیدی بالا می بایست تمام الیاژ محفظه موتور رو تغییر می داد
اگه مدرک علمی دارید نه اینکه خارجی ها با فلان امکانات نتونستن بیاید حرف بزنید غیر از این این مطلب شما هیچ ارزش و اعتباری نداره
گربه دستش به گوشت نمی رسه میگه بو میده!!!