1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. طراحی ماشین با فتوشاپ

طراحی ماشین با فتوشاپ

23 خرداد 1394
  • 0

این روزها به لطف ابزار قدرتمندِ فتوشاپ می‌توان هر غیر ممکنی را ممکن کرد. این بار به سراغ هنرمندی بریتانیایی آمده‌ایم که با همین روش، ماشین‌های امروزی را به وسایل نقلیه‌ی فیلم‌های علمی تخیلی تبدیل کرده است. با این بخش از شاتر همراه زومیت باشید.

خیزیل سلیم (Khyzyl Saleem)، در مورد این شور و اشتیاق خود نسبت به کار با ماشین‌ها چنین می‌گوید:

حقیقتاً نمی‌دانم چه چیز در مورد ماشین‌ها وجود دارد، اما فکر می‌کنم جنبه‌ای در آنها نمود یافته که می‌توان به شکلی آنها را شخصی کرد، یعنی می‌توان یک ماشین را به گونه‌ای تغییر داد که به نوعی بیانگر نقطه نظر، اعتقاد، احساس و شخصیت مالک آن باشد. چیزی که به نوعی انعکاس دهنده‌‌ی فرد باشد.

یک نگاه کلی به سایت سلیم نشان می‌دهد که این باور تا چه اندازه در کار او نقش داشته است، صفحه‌ای که با تصاویری تماشایی از طرح‌های دیوانه کننده از ماشین‌های پیشرو، پوشیده شده است، ماشین‌هایی که شاید پیش از این تنها در بازی‌های ویدیویی دیده باشید. او در ارائه‌ی کارش اغلب از ماشین‌های مدرن و امروزی بهره برده و با کمک تکنیک‌های ویژه و رنگ‌های درخشان و زنده آنها را چند صباحی جلوتر برده و به نسل جدید ماشین‌های آینده تبدیل نموده است. او حتی گاهی قدمی فراتر نهاده و نسل بعدی سفینه‌های فضایی را نیز به تصویر کشیده است.

نکته‌ی جالب اینکه این هنرمندِ ساکنِ منچستر، کار خود با فتوشاپ را تنها ۴ سال پیش و در سن ۱۷ سالگی آغاز کرده است. وقتی که پدر سلیم یک نسخه‌ی کپی شده از این نرم افزار را به خانه آورد، سلیم تصمیم گرفت که تمامی زیر و بم‌های کار با فتوشاپ را فرا بگیرد. با الهام از آثار هنرمندانی همچون دنی لوویسی (Dannu LuVisi) و آرون بک (Aron Beck)، او شروع به خلق شخصیت‌ها و مناظر دیوانه‌کننده‌ی خود کرد.

او در مورد اینکه چرا ماشین اولین گزینه‌ی انتخابی او بود، چنین توضیح می‌دهد:

در ابتدای کار تصمیم گرفتم چگونه نقاشی کردن را بیاموزم، اما خیلی زود فهمیدم این کار تا حدودی سخت و مشکل بوده و نیازمند تلاش زیادی است. پس تصمیم گرفتم قدمی به عقب گذاشته و این کار را به شکل شخصی‌تری ادامه بدهم، چیزی که نه تنها خسته کننده نباشد، بلکه الهام بخش باشد و اینجا بود که ایده‌ی استفاده از ماشین‌ها به سراغم آمد.

او هم اکنون در حال کار روی پروژه‌ی شخصی خود موسوم به "Evade"، است، پروژه‌ای که بیانگر عشق او به ماشین و البته تکنولوژی است. او معتقد است این پروژه به شکلی نبرد میان ماشین‌های مدل قدیمی با نسل جدید ماشین‌های روبوتیک و پیشرفته است، ماشین‌هایی که می‌توان گفت شاید در رقابتی شبیه به "سریع و خشمگین"، منتها در فاز علمی- تخیلی آن به رقابت خواهند پرداخت. سلیم امیدوار است که روزی این ماشین‌ها جنبه‌ی واقعیت به خود بگیرند.

 طراحی ماشین با فتوشاپ

 طراحی ماشین با فتوشاپ

 طراحی ماشین با فتوشاپ

 طراحی ماشین با فتوشاپ

 طراحی ماشین با فتوشاپ



نظرات