1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. قابل اطمینان ترین خودروهای بازار بریتانیا در سال 2014

قابل اطمینان ترین خودروهای بازار بریتانیا در سال 2014

20 مهر 1393
  • 3

ممکن است از نظر بسیاری از شما خوانندگان مطلب ذیل چندان ربطی به جامعه ما نداشته باشد. چون هر چه باشد ما ایرانی هستیم و خودروهای مان ونیز جاده‌ها و راننده‌های مان از زمین تا آسمان با جماعت انگلیسی تفاوت دارد! همه این‌ها را قبول دارم، اما نکته اصلی اینجاست که خرابی خودرو موضوعی است که برای همگی ما خواه‌ناخواه اتفاق خواهد افتاد، حال می‌خواهیم در ایران باشیم و یا وسط صحرای آفریقا!

چندی پیش مطلب جالبی را در باب مطمئن‌ترین خودروهای موجود در بازار بریتانیا مطالعه نمودم که شاید تا حدودی رافع نیازهای شما هم باشد، آن‌هم به این دلیل مهم که بعضی از خودروهایی که در این گزارش به آن‌ها اشاره شده در ایران هم قرار است که وارد شوند. خلاصه شده این گزارش را در اینجا تقدیمتان می‌کنم.

وقتی شما قصد خرید خودرویی را دارید، حداقل دنبال چیزی می‌گردید که شما را بدون هیچ خرابی و مشکلی از مقصد A به مقصد B برساند. بازرسی موتوری ما در سال 2014 نشان می‌دهد که هوندا جاز قابل‌اطمینان‌ترین خودرو در بریتانیاست. این نتیجه در پی مصاحبه و گفتگو با 50000 راننده و مالک خودرو در بریتانیا صورت پذیرفته است. نتایج به دست آمده نشان می‌دهد که پنج خودرو از ده خودرو موجود در لیست از مارک‌های ژاپنی هستند. اگرچه قهرمان گروه در سال 2013 تویوتا یاریس نسل سوم بوده ولی این خودرو در حال حاضر به مقام 26 نزول کرده است. (این خودرو در ایران هم موجود است و با قیمتی در حدود 100-105 میلیون خرید و فروش می‌شود)

در سوی انتهایی نمودار، خبر خوشی برای لندروور نیست. پنج خودرو ته جدول از این مارک است. مدیران، وقتی رنجروور نسل سوم را در حال ضعیف شدن بر روی نمودار تابلو ببینند، ناامید خواهند شد.

رتبه اول: هوندا جاز (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 98/89 درصد

هوندا جاز

هوندا جاز قابل‌اطمینان‌ترین خودروی سال 2014 بریتانیاست. بر اساس خوانش نظرات خوانندگان نشریه AUTO EXPRESS و نیز شهرت نیک هوندا در ساخت خودروهای مطمئن، این موضوع نباید خیلی باعث شگفتی شود. این شیک‌ترین خودرو سوپر مینی یا بهترین آن‌ها برای راندن نیست. اما اگر از آن‌هایی هستید که در پی خودرویی ناب و مطمئن می‌گردند، هوندا جاز در رأس گزینش شماست.

رتبه دوم: تویوتا پریوس (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 98/84 درصد

تویوتا پیروس

نتایج به دست آمده از قابل‌اطمینان‌ترین خودروها در امسال به حدی به هم نزدیک بود که ما را مجبور نمود که برای جدا نمودن نتایج دریافتی تویوتا پریوس نسل سوم از هوندا جاز، از دو رقم اعشار استفاده کنیم، دو خودرویی که مالکان برای هر دو امتیاز 98 درصد را قائل شده بودند. موتور الکتریکی آن آشکارا یک ترکیب بسیار مطمئن است و به شما کمک می‌کند پولتان را از بابت مصرف سوخت و صورت‌حساب‌های تعمیراتی صرفه‌جویی نمایید.

رتبه سوم: TOYOTA PRIUS (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/98 درصد

تویوتا پیروس-نسل دوم

این غافلگیرکننده است که دو نسل از یک مدل را در رأس سه خودروی جدول ببینیم. اما تکنولوژی موجود در درپریوس که از حوالی سال 1998 در این خودرو به کار رفته، به طور باورنکردنی مطمئن از آب درآمده است. مدل‌های اولیه این خودرو همچنان مستحکم و استوار هستند. هنوز هم یک گارانتی عالی برای این خودرو وجود دارد که قسمت‌های مکانیکی آن را تا 5 سال یا 100/000 مایل تحت پوشش قرار می‌دهد. موتور آن تا 5 سال، و باطری‌ها هم تا 8 سال تحت پوشش گارانتی هستند.

رتبه چهارم: LEXUS CT

نرخ قابلیت اطمینان: 96/90 درصد

لکسوس CT

گرچه لکسس CT آرم و نشان تویوتا را با خود حمل نمی‌کند ولی تقریباً حاوی همان تکنولوژی‌هایی هست که در TOYOTA PRIUS به کار رفته است. بابت کیفیت ساختی که همچون صخره یکپارچه و محکم احساس می‌شود و نیز موتوری مطمئن و قابل‌اعتماد، قدردان هستیم. لکسس یک خودروی عالی برای مالکان است. این خودرو در ایران هم توسط شرکت ایرتویا عرضه می‌شود.

رتبه پنجم: AUDI Q3

نرخ قابلیت اطمینان 96/83: درصد

آئودیQ3

آئودی Q3 یک SUV کامپکت است که با ب.ام.و X1 و مرسدس بنز GLK رقابت می‌کند. مواد با کیفیت زیادی در آن استفاده شده و ساختارش محکم و یکپارچه احساس می‌شود. گارانتی آن سه سال یا 60000 مایل است که تمامی خرابی‌ها را به صورت استاندارد تحت پوشش قرار می‌دهد.

رتبه ششم: KIA RIO (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/51 درصد

کیاریو

ممکن است هوندا جاز بالاترین سوپرمینی در این لیست باشد ولی کیا ریو هم چندان از آن دور نیست. این خودرو هنوز یک انتخاب خوب و مناسب است. موتور 1.1 لیتری دیزلی آن هم یک انتخاب عالی است. این موتور در هر کیلومتر 85 گرم گاز CO2 (دی اکسید کربن) را بیرون می‌دهد و مصرف سوخت بسیار خوبی هم دارد. همچنین به نظر می‌رسد که مالکان کیا از بابت قابلیت اطمینان خودروهایشان بسیار راضی و خوشنودند. این مدل قرار است توسط اطلس خودرو در ایران عرضه شود.

رتبه هفتم: PEUGEOT 2008

نرخ قابلیت اطمینان: 96/47 درصد

بژو 2008

پژو 2008 یکی از جدیدترین خودروهای برند پژوست. این یک نشانه مثبت است که آن را در لیست قابل‌اطمینان‌ترین خودروهایی که تحت مالکیت افراد است، می‌بینیم. داخل این مدل احساسی از محکم و ناب بودن به همراه دارد. این را هم می دانیم که این رتبه مربوط به اولین پارتی‌های این خودرو بوده است. خودروهایی که به مدت طولانی بیرون نبوده‌اند. این خودرو هم قرار است در کشورمان توسط ایران‌خودرو مونتاژ شود.

رتبه هشتم: SKODA YETI

نرخ قابلیت اطمینان: 96/45 درصد

اشکودا یتی

اشکودا یتی مقام خوبی را در زمینه قابلیت اطمینان حائز است، اما این تنها بر اساس گزارش مالکان نیست. کراس اوور شیکی که همه قسمت‌ها را به خوبی پایان برده و در ردیف خودروهایی است که رانندگی سهل و آسانی دارند.

رتبه نهم: KIA CEE'D (نسل دوم)

نرخ قابلیت اطمینان: 96/45 درصد

کیا سید

دومین کیا در لیست ده تایی که رقیب فولکس‌واگن گلف هم است، کیا سید می‌باشد. یک گارانتی 7 ساله این نکته را ثابت می‌کند که کیا تا چه حد به خودروهایش اعتماد دارد، امری که کیا سید هم از آن مستثنا نیست. همچنین به نظر می‌رسد که صاحبان این خودرو از مالکیت آن راضی و خوشحال‌اند.

رتبه دهم: MAZDA MX-5 (نسل سوم)

نرخ قابلیت اطمینان :96/25 درصد

مزدا MX

مزدا MX-5 همیشه شهرت نیکی را در باب قابلیت اعتماد خودروهایش حائز بوده است. خیلی از مدل‌های نسل قبل این خودرو، هنوز هم در جاده‌ها در حال رفت و آمدند. در سال 2014 این ماشین ساخته شده تا که به لیست قابل اعتمادترین خودروها برگردد. مزدا MX-5 قول داده است که برایتان رانندگی خیلی لذت بخشی را بدون نگرانی از بابت کیفیتش فراهم کند.

همان‌طور که ملاحظه می‌کنید هنوز هم در باب کیفیت، خودروهای ژاپنی مقام‌های برتر را از آن خود کرده‌اند. در اینجا یک حکایت که مربوط به کیفیت افسانه ای این خودروهاست را برایتان نقل می‌کنم.

طبق خبری که 26 اکتبر سال 2011 میلادی منتشر شد، شخصی موفق شد با هوندا آکورد مدل 1990 خود، یک میلیون و شش‌صد و نه هزار کیلومتر راه را طی کند! جالب اینجاست که خودروی او به غیر از سرویس‌های روتین و دو سه بار تعویض فن و رادیاتور، هزینه دیگری روی دست وی نگذاشته بود. کمپانی هوندا، طی مراسمی، یک دستگاه آکورد 2012 را به ایشان هدیه داد!

نوشته و گردآوری: سام کاویانی ـ کارشناس مکانیک

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (23 مهر 1393 ساعت 19:49)

    انگلیسی ها و ایتالیایی ها و کلا اروپایی ها به ماشین های جمع و جور علاقه دارند امریکایی ها ماشین های بزرگ و جادار عرب ها ماشین های شاسی بلند ماشین های امریکایی و پت پهن ولی خب ما بناچار البته بیشتر منتظر ببینند ایران خودرو و سایپا چه تولید می کنند

  • یوونتوس یوونتوس (20 مهر 1393 ساعت 23:53)

    آفرین به خودروسازی ژاپن. فقط ای کاش مثل کره ای ها الخصوص کیا که در قیافه ماشیناش تجدید نظر کرد یه تحولی روی ظاهر ماشیناش بده.

  • دیستور دیستور (20 مهر 1393 ساعت 23:44)

    بریتانیا هم فقط تو کار کم مصرفه صرفه جویی داره بیداد میکنه جای فور خالی بود این وسط