1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

31 فروردین 1395
  • 0

برای سالیان طولانی، به نظر می‌رسید که BMW حاکم بلامنازع سدان های سریع است.M3 می‌توانست در استایل های متفاوتی سفارش داده شود و به‌صورت تحسین‌برانگیزی به خاطر لذت رانندگی خود در مرکز توجهات بود. این خودرو حالا رقبای سرسختی دارد که از مشهورترین آن‌ها می‌توان به آئودی S4 جدید اشاره کرد.

آئودی در دو نسخه‌ی سدان و آوانت قابل سفارش است و مخلوطی از استایل ظریف و کارایی بالا را نشان می‌دهد که همین امر چالشی قوی برای BMW M3 است. حتی نسخه‌ی وحشی‌تر RS4 هم در پایان همین سال عرضه خواهد شد که اگر نگران گواهینامه‌ی رانندگی‌تان نیستید (!) انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود.

برخی آزمایش‌ها در زمان رونمایی آئودی A4 بر این نکته تأکید داشتند که این خودرو کمی لطیف است و اگرچه اندکی از نمایی تهاجمی بهره می‌برد اما هنوز هم می‌توان آن را با دیگر محصولات این خودروساز اشتباه گرفت. نیازی به گفتن نیست که این خودرو خوش‌تیپ و متناسب است و رینگ‌های آلیاژی بزرگ، اگزوزهای چهارگوش و LED های روز روشن نمایی دلپذیر را به این خودرو بخشیده‌اند.

اما در مورد پرچم‌دار سری 3،BMW M3 در معرض زیباسازی‌های ویژه‌ای قرارگرفته است. رکاب‌های جانبی، خطوط کاپوت برجسته و جلوپنجره‌ی بااحساس، همه و همه پرفورمنس بالا را متذکر می‌شوند. نمای خودرو خجل یا بازنشسته نیست، مخصوصاً وقتی با رنگ‌های درخشان سفارش داده شود، بنابراین بسیار مناسب کسانی خواهد بود که کارایی بالا را با نمایی جذاب می‌خواهند.

مطمئناً گفتن اینکه طراحی‌های داخلی محصولات آئودی قابل‌ستایش است کمی کلیشه‌ای می‌باشد اما S4 جدید واقعاً در مباحثی همچون تکنولوژی داخلی و طراحی کابین پیشرو و تحسین‌برانگیز است. مواد با کیفیت بالا هر سطحی را پوشانده‌اند و شما هیچ صدای ناهنجاری را از پانل‌های نامتجانس نخواهید شنید. ستاره‌ی داخل کابین سیستم اطلاعات و سرگرمی MMI و کاکپیت مجازی است. سیستم کاکپیت مجازی با صفحه‌ی نمایش بزرگ و موارد قابل انتخاب، بجای نمایشگرهای مرسوم بکار رفته است.

M3 هم نمای داخلی خوبی دارد و سیستم iDrive یکی از بهترین‌های بازار است. بااینکه نزدیک چهار سال از طراحی این خودرو می‌گذرد اما گرد پیری بر چهره‌ی آن ننشسته اما بازهم به‌پای طراحی داخلی آئودی نمی‌رسد. بااین‌وجود، کابین M3 مکان مناسبی است و تعداد زیادی از جزئیات اسپورت در آن وجود دارد که دائماً به شما یادآوری می‌کند که در یک خودروی پرفورمنس نشسته‌اید.

ازنظر عملی و کاربردی بودن هر دو خودرو کاملاً برابر هستند. هر دو خودرو از صندوق‌عقب 480 لیتری برخوردارند و صندلی‌های عقب می‌تواند تا شود و فضای بیشتری را فراهم سازد. فضای سرنشینان باوجود اتاقی بزرگ برای 4 سرنشین مناسب است.

آئودی A4 استاندارد بهترین نسخه برای رانندگی است و هندلینگ چالاکی داشته و سواری حد واسطی بین راحتی و در دست بودن ارائه می‌دهد. ما هنوز با S4 رانندگی نکرده‌ایم اما تصورش سخت نیست که آئودی از این فرمول دور نشده و حتی آن را بهتر از قبل کرده است. سیستم کواتروی استاندارد حس بیشتری از امنیت را به وجود می‌آورد.

در گذشته برخی M3 را در میان بهترین خودروهای تمام دوران‌ها برای رانندگی قرار می دادند. خودروی حاضر مسلماً برخی از زوایای تیز خود را از دست داده است اما مطمئناً توازن بهتری را میان هندلینگ و انطباق ارائه می‌دهد. شاسی دوچرخ متحرک عقب و تقسیم وزن عالی ازجمله فاکتورهای عمده در این میان هستند و بر خلاف اینکه فرمان با کمک الکتریکی واکنش و بازخورد کمی دارد، اما M3 همیشه خنده را بر لبان شما می‌نشاند. کنترل کشش را روشن کنید و به هرجایی که می‌خواهید برسید.

هر دوی آئودی و BMW از پیشرانه‌ی 8 سیلندر بنزینی به پیشرانه‌های 6 شش سیلندر توربوشارژدار سوئیچ کرده‌اند، البته BMW 6 سیلندر خطی را انتخاب کرده و آئودی 6 سیلندر V شکل را.

هر دو خودرو مقدار زیادی قدرت تولید می‌کنند. آئودی 345 اسب بخار خروجی دارد که اجازه می‌دهد S4 در 4.7 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد. این پیشرانه به گیربکسی 8 سرعته و اتوماتیک متصل بوده و نیرو را به هر چهارچرخ منتقل می‌کند.

BMW فرزند خود را به دو توربوشارژ مجهز کرده و پیشرانه‌ی M3 با 431 اسب بخار قدرت پا به میدان نهاده است. شتاب صفرتا صد این خودرو برخلاف دوچرخ عقب متحرک بودنش تنها 4.1 ثانیه می‌باشد. اینجا یک گیربکس شش سرعته ی دستی یا 7 سرعته ی اتوماتیک دوکلاچه وجود دارد که عملکردی تحسین‌برانگیز دارند.

برخلاف عملکرد هیولا گونه‌ای که این دو خودرو دارند، به‌طور قابل‌توجهی کارا هستند.S4 مصرف سوخت اعلامی 38 مایل بر گالنی دارد و M3 هم مصرف سوختی برابر با 34 مایل بر گالن برجای می‌گذارد.

هیچ‌یک از دو خودرو برای سواری خود بهای زیادی طلب نمی‌کنند اما سرویس‌دهی و قطعات این خودروها به‌طور قابل‌توجهی از نسخه‌های استاندارد بالاتر و گران‌تر است. وقتی پای قیمت در میان باشد، مشاهده می‌شود که فاصله‌ی شگفت‌آوری در قیمت دو خودرو وجود دارد.M3 بهایی برابر با 79426 دلار دارد درحالی‌که قیمت آئودی بسیار پایین‌تر بوده و برابر با 57130 دلار است. البته وقتی‌که RS4 از راه برسد، کارایی بالاتری را نشان خواهد داد و انتظار می‌رود که قیمتی برابر با M3 داشته باشد.

کمی سخت است که برنده را مشخص کنیم اما فکر می‌کنیم که آئودی S4 جدید برخلاف پیشرانه‌ی ضعیف‌تر و سواری نرم‌تر اندکی بالاتر از BMW M3 قرار می‌گیرد. نمای داخلی S4 حس ممتازی دارد و درحالی‌که M3 سریع است،S4 با هزینه‌ی کمتری، تقریباً مشابه BMW عمل می‌کند.

M3 قطعاً جذاب است و در محدوده‌ی کم، سریع‌تر از S4 خواهد بود. جای سؤال است که آیا کارایی بالاتر ارزش 21 هزار دلار بیشتر را دارد؟

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

 مقایسه بی ام و M3 و آئودی S4

منبع پدال


نظرات