1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. بهترین SUV های 7 نفره

بهترین SUV های 7 نفره

10 آبان 1393
  • 5

شاسی بلندها یا SUVها و کراس آور ها نسبت به سال‌های دهه نود به بعد هر روز محبوب‌تر می‌شوند. در آن سال‌ها تعداد کمی خودروساز بودند که در این کلاس نماینده‌ای داشته باشند. و از آنجایی هم که سود زیاد در بازار شاسی بلندها بر هیچ‌کس پوشیده نیست امروزه هر خودروسازی در این کلاس نماینده دارد.

بهترین شاسی بلندها

اگر شما می‌خواهید ماشین بخرید و نظرتان بیشتر روی شاسی بلندهاست سؤال اینجاست چه نوعش را می‌خواهید؟ اگر به یک شاسی‌بلند اسپرت که سواری‌اش بسیار بهتر از دیگر شاسی بلندها باشد و بتواند چهار نفر را حمل بکند نیاز دارید راه دور نروید پورشه اتومبیل کاین را برای شما ساخته است. اگر فضای بزرگ داخلی مد نظر شماست و در کنارش به بیشتر از 500 اسب بخار نیاز دارید می‌توانید رنج‌روور LWB را انتخاب کنید. ولی اگر هیچ کدام از این شاسی بلندهای آلمانی و انگلیسی نظر شما را جلب نکرد چطور؟ مشکلی نیست کادیلاک اسکالید را انتخاب کنید. در این که هر کدام از این سه تا فوق‌العاده‌اند شکی نیست ولی یک مشکل دارند " قیمتشان سر به فلک می‌کشد " در زیر تعداد 5 دستگاه از بهترین شاسی بلندهای 7 نفره که قیمت زیر 50,000 دلار دارند را به شما معرفی می‌کنیم.

رتبه پنجم: GMC ACADIA DENALI

قیمت: 46,825 دلار

بهترین شاسی بلندها

جی‌ام‌سی آکادیا یک مدعی قوی در میان شاسی بلندهای سایز متوسط است. قدرتمند و بسیار جادار است و می‌شود 8 نفره هم درونش نشست

بهترین شاسی بلندها

تمام این مشخصات کافی است تا این شاسی‌بلند انتخاب اول ما باشد اما نه صبر کنید قیمت پایه این اتومبیل 34,485 دلار است نکته اینجاست در مدل پایه، این شاسی‌بلند چندان لوکس و دوست‌داشتنی نیست. برای لوکس محسوب شدن این ماشین باید نوع DENALI آن را انتخاب کنید که در این صورت قیمتش به 46,825 دلار افزایش می‌یابد. این خودرو، بعد از فیس لیفتی که در سال 2013 داشته، چهره بیرونی‌اش نسبت به قبل جذاب‌تر شده ولی نمای داخلی هم‌چنان ساده است. در داخل و روی داشبورد، از چوب و آلومینیوم استفاده شده و صندلی‌های راننده و سرنشین جلو هر دو مجهز به سردکن و گرم‌کن هستند و سیستم صوتی بسیار قوی دارد که ساخت BOSE است. سرنشینان هر سه ردیف صندلی‌های این اتومبیل می‌توانند به‌دلخواه خودشان سیستم تهویه مطبوع را به کار بگیرند. سرنشینان ردیف دوم هم مستقل از ردیف اول سیستم صوتی مختص خودشان را دارند.

بهترین شاسی بلندها

اما در بخش فنی موتور قدرت بخش به این ماشین به صورت V6 با 3.6 لیتر حجم که 288 اسب بخار و 366 نیوتون متر گشتاور می باشد. با این موتور این ماشین قادر است چیزی نزدیک به 2,300 کیلوگرم را مثل یک تریلر یا قایق کوچک یدک بکشد. سیستم چهار چرخ متحرک هم به‌صورت آپشن قابل سفارش است. تخمین مصرف سوخت هم چیزی حدود 10 لیتر در صد کیلومتر است.

رتبه چهارم: GMC YUKON

قیمت: 46,335 دلار


بهترین شاسی بلندها

با قیمتی مشابه یک GMC ACADIA DENALI می‌توانید مدل بزرگ‌تر پوکان را از همین کمپانی خریداری کنید اما فقط مدل پایه‌اش را. اگر این اتومبیل را در نسخه DENALI خریداری کنید باید 62,000 دلار بپردازید. حتی مدل پایه یوکان هم امکانات بسیار زیادی از جمله دوربین دید عقب، سیستم کمک پارک جلو و عقب، سیستم صوتی پیشرفته BOSE، مانیتور مرکزی 4.2 اینچی، نویگیشن و … دارد.

بهترین شاسی بلندها

خوشبختانه مدل پایه این اتومبیل هم از سه ردیف صندلی بهره می‌برد و اجازه می‌دهد با این اتومبیل حتی 8 نفره به مسافرت بروید. یوکان به‌طور واضحی از آکادیا بهتر است. سیستم کمکی حرکت در سر بالایی‌ها (HSA)، سیستم کنترل پایداری و غیره در این اتومبیل وجود دارند و در ACADIA خیر. اما زیر کاپوت این اتومبیل پیشرانه V8 با گنجایش 5.3 لیتر به همراه سیستم VVT که 355 اسب بخار و 519 نیوتون متر گشتاور را تولید می‌کند وجود دارد. مصرف سوخت ماشین هم 11 لیتر در بزرگراه و 14.5 لیتر در شهر است.

بهترین شاسی بلندها

رتبه سوم: لینکلن MKT

قیمت: 43,050 دلار

بهترین شاسی بلندها

این اتومبیل، از نظر ظاهری بسیار ظریف به نظر می‌رسد در سال 2013 تغییراتی را در قسمت جلو و هم چنین در داخل کابین داشته است. این اتومبیل لیست بلند بالایی از امکانات را در مدل پایه دارد، تکنولوژی‌های متعدد، کابین آرام و بی‌صدا و هم‌چنین امکان انتخاب از بین دو نوع پیشرانه قدرتمند مختلف. مدل استاندارد این خودرو با قیمت 43,050 دلار امکاناتی نظیر چراغ‌های زنون جلو با قابلیت تطبیق با اتومبیل روبرویی، سقف پانورامیک، تودوزی تمام چرمی، صندلی‌های جلویی با قابلیت تنظیم 8 حالته و سردکن و گرم‌کن را در اختیار شما می‌گذارد.

بهترین شاسی بلندها

برخلاف بسیاری از رقبا در این اتومبیل صندلی‌های ردیف دوم هم گرم‌کن دارند.

بهترین شاسی بلندها

واما بخش فنی این اتومبیل را دو نوع موتور تشکیل می‌دهند اولی 3.7 لیتری V6 و دومی و 3.5 لیتری ECOBOOST ساخت فورد که اولی 303 اسب بخار و 376 نیوتن متر و دومی 365 اسب بخار و 474 نیوتن متر را تولید می‌کند. مصرف سوخت هم برای مدل دیفرانسیل جلو 9.5 لیتر در بزرگراه و برای مدل چهار چرخ متحرک 10.5 لیتر در بزرگراه است.

رتبه دوم: آکورا MDX

قیمت: 42,565 دلار


بهترین شاسی بلندها

این اتومبیل یکی از شایسته‌ترین و لایق‌ترین مدل‌های در این مقایسه است. کابین این اتومبیل فوق‌العاده طراحی شده و صندلی‌ها بی‌نهایت راحت هستند. امکانات این اتومبیل شامل سانروف، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های جلو گرم شونده و برقی قابل تنظیم در 8 جهت، فرمان تلسکوپی، سیستم تهویه مطبوع سه ناحیه ای، 2 نمایشگر در کنسول، و سیستم صوتی با 8 عدد اسپیکر می‌شود. می‌توان برای سرنشینان عقب هم سیستم سرگرمی و DVD سفارش داد اما باید پول بیشتر بپردازید.

بهترین شاسی بلندها

برای این ماشین تنها یک نوع پیشرانه قابل سفارش است 3.5 لیتری V6 که 290 اسب بخار قدرت و 360 نیوتن متر گشتاور خرجی آن است. در حالت چهار چرخ متحرک این ماشین در عرض 7 ثانیه از صفر به 96 کیلومتر در ساعت می‌رسد. مصرف سوخت هم عبارت است از 8.7 لیتر به ازای صد کیلومتر در بزرگراه و 13 لیتر در شهر می باشد.

بهترین شاسی بلندها

رتبه اول: اینفینیتی QX60

قیمت: 42,100 دلار


بهترین شاسی بلندها

ارزان‌ترین شاسی‌بلند در این مقایسه به‌عنوان بهترین انتخاب شد ولی نه فقط به خاطر قیمت رقابتی‌اش، بلکه به دلایل دیگر که شرح آن را می‌خوانید.

بهترین شاسی بلندها

این شاسی‌بلند دارای فضای گسترده‌ای برای سرنشینان هر سه ردیف است و رانندگی بسیار نرمی دارد. صندلی راننده این اتومبیل در مدل استاندارد در 8 وضعیت و صندلی سرنشین جلو در 6 وضعیت قابل تنظیم شدن هستند. صندلی‌های ردیف سوم به نسب 50/50 و ردیف دوم هم به نسبت 40/60 قابل تا شدن هستند. در مدل پایه این اتومبیل هم سیستم صوتی حرفه‌ای با 6 اسپیکر وجود دارد.

بهترین شاسی بلندها

موتور این اتومبیل دارای بلوک آلومینیومی است و با آرایش 6 سیلندر خورجینی و به گنجایش 3.5 لیتر، توان ارائه قدرتی برابر 265 اسب بخار و 336 نیوتون متر را دارد که به‌وسیله ی گیربکس CVT به دیفرانسیل و چرخهای جلوی آن انتقال می‌یابد. البته مدل چهار چرخ متحرک این اتومبیل هم قابل سفارش است. مصرف سوخت این ماشین در مدل دیفرانسیل جلو 11.8 لیتر در شهر و 9 لیتر در بزرگراه و هم‌چنین برای مدل چهارچرخ متحرک 12.5 لیتر در شهر و 9.5 لیتر در بزرگراه است.

نکته: اینفینیتی QX60 همان مدل JX می‌باشد.

مترجم: فرید حنیفه زاده

منبع پدال


نظرات

  • آفرین آفرین (15 آبان 1393 ساعت 22:46)

    شاید بتوان گفت جز ایمن ترین خودروها باشند و البته بسیار راحت

  • یوونتوس یوونتوس (10 آبان 1393 ساعت 21:54)

    لینکلن ماشیناش خیلی زشته. من موندم چطوری بین این همه رقیب با زرق و برق میروشه.

  • ادزیو ادزیو (10 آبان 1393 ساعت 14:28)

    4 آمریکایی آخه اینا که هیچ کدوم نیستن تو بازار

  • محمدماجد محمدماجد (10 آبان 1393 ساعت 09:26)

    به اینا میگن suvن برگ جغندر بزن لایکو به افتخارشون

  • میلادحسنی میلادحسنی (10 آبان 1393 ساعت 08:47)

    آکورا بی نظیره