1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. همه چیز در مورد تکنولوژی هیبرید + برترین خودروهای هیبریدی بازار (2)

همه چیز در مورد تکنولوژی هیبرید + برترین خودروهای هیبریدی بازار (2)

18 مرداد 1396
  • 0

بی ام و i3

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: بی ام و بخش اتومبیل های الکتریکی شهری را در اختیار می گیرد
رتبه بندی: 4 ستاره
قیمت: 27.830 پوند (حدود 137 میلیون تومان)
نکته مثبت: عملکرد عالی، کابین فوق العاده، ظاهر بی نظیر
نکته منفی: صدای موتور range extender

نظر کلی

بی ام و i3 به همراه i8 یکی از دو مدل جدید برند "i" شرکت باواریایی هستند. i3 اتومبیل جذابی است، مخصوصاً برای کسانی که بیشتر وقت خود را در یک شهر بزرگ می گذرانند اما نمی خواهند به سفرهای درون شهری محدود باشند. با گذشت 3 سال از عرضه، شبیه هیچ اتومبیل دیگری نیست. جادار است و کابین جالبی دارد. به علاوه گشتاور آنی، عملکرد فوق العاده ای به همراه می آورد. اگر ضعف چسبندگی نهایی را در نظر نگیریم، در پیچ ها عالی عمل می کند. تنها نقطه ضعف آن حداکثر مسافت طی شده است که با توجه به بازنگری های اخیر و مدل Range-extender مورد مهمی نیست.

نکته

خیلی عجیب است که یک خریدار i3 دارای تلفن هوشمند نباشد، بنابراین فرض را بر این می گذاریم که شما نیز یکی دارید. ارزش دارد که اپلیکیشن i Remote را نصب کنید، چرا که تجربه شما از این اتومبیل را بی نهایت می سازد. می توانید از راه دور میزان شارژ را چک کنید. همچنین سیستم کنترل دما را برای برگشت به اتومبیل تنظیم کنید. به علاوه اولین سیستم (به گفته بی ام و) Intermodal route planning که شما را در حالت اتومبیل، پیاده یا حمل و نقل عمومی راهنمایی می کند.

اگر می خواهید مسافت بیشتری با i3 طی کنید، بی ام و به شما مدل range extender را پیشنهاد می کند که موتور داخل آن می تواند در هنگام اتمام شارژ، برق تولید کند. عالی به نظر می رسد چرا که مسافت مفید را دو برابر می کند، اما به خاطر باک سوخت کوچک، مسافت واقعی 320 کیلومتر را ارائه می کند. همچنین وزن اضافه از میزان مسافت می کاهد. این مدل، i3 را برای افراد بیشتری قابل استفاده می کند، اما برای آن باید 3150 پوند اضافی پرداخت کنید.

بهترین هیبریدهای بازار

شتاب صفر تا 100 کیلومتر: با این که روی کاغذ کند به نظر می رسد، گشتاور الکتریک آنی، i3 را به یک اتومبیل سریع مبدل می کند. صفر تا 100 کیلومتر را در 7.3 ثانیه یا در مدل range extender در 8.1 ثانیه طی می کند.
موتور و گیربکس: در واقع مدل range-extender دارای یک "موتور" می باشد، هر دو دارای یک موتور الکتریکی با 168 اسب بخار قدرت و یک گیربکس تک سرعته می باشند. باتری مدل های 2017 از نوع lithium-ion kWh33 هستند (50% بزرگتر از قبل). سواری و هندلینگ: خیلی شبیه یک بی ام و سنتی نیست، اما تعادل مناسبی دارد و سواری آن پایدار است.

مصرف سوخت و هزینه نگهداری: شارژ کامل برای طی کردن 120 تا 160 کیلومتر هزینه ناچیزی دارد. مدل range-extender سوخت هم مصرف می کند و مسافت بیشتری طی می کند. قیمت، مشخصات و رقبا: کمک هزینه 4500 پوندی دولت، قیمت آن را به 27.830 پوند می رساند. آپشن ها گران هستند و رقبای شایسته کمی وجود دارند.

کابین و تکنولوژی: یکی از برجسته ترین قسمت های i3 کابین آن است. قسمت داخلی حس یک اتومبیل آینده را به شما القا می کند. آپشن های “World” آن را بهتر نیز می سازد. طراحی: کمی طول می کشد تا ظاهر i3 جا بیفتد، اما در جاده بیش از سوپراتومبیل های دیگر به چشم می آید.

پورشه پانامرا توربو S E-Hybrid

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: پانامرا هیبرید قول یک سواری فوق العاده را می دهد
قیمت: 137.140 پوند (حدود 670 میلیون تومان)
نکته مثبت: عملکرد و امنیت باورنکردنی
نکته منفی: وزن، کابین ظاهر بهتری دارد

با وجود تسلا Model S، تصور آن مشکل است که پورشه کنار بنشیند و اجازه دهد که اتومبیل های Elon Musk آینده را در دست بگیرند. پانامرا با موتور 4 لیتری twin-turbo 8 سیلندر با خروجی 550 اسب بخار و 136 اسب بخار برای موتور الکتریک (استفاده شده در 918 اسپایدر) رقیب شایسته ای برای تسلا می باشد. اولین بار است که در تاریخ پورشه، مدل پانامرا توربو S E-Hybrid به عنوان یک هیبرید سطح بالا ارائه می شود. این مدل دارای سیستم چهارچرخ متحرک، 680 اسب بخار قدرت و گشتاور 850 نیوتن متر می باشد. نقطه قوت سیستم هیبرید، مصرف سوخت 3 لیتر در هر 100 کیلومتر و طی مسافت 50 کیلومتر در حالت تمام الکتریک است.

نکات برجسته فنی

طبق اعلام شرکت، صفر تا 100 کیلومتر را در 3.4 ثانیه می پیماید و به حداکثر سرعت 310 کیلومتر در ساعت می رسد. اما این فقط شتاب پانامرا نیست که عملکرد آن را تعریف می کند. بلکه نحوه عملکرد موتور هیبرید و انتقال انرژی به همراه موتور بنزینی برجسته ترین قابلیت پانامرا است. این اتومبیل آزمایش سرعت 100 تا 200 کیلومتر را در 8.5 ثانیه طی می کند.

بهترین هیبریدهای بازار

مانند دیگر پانامراهای نسل دوم، سیستم تعویض دنده PDK به سیستم انطباق پذیر تمام چرخ متحرک متصل است. موتور الکتریکی kWh14.1 دارای باتری lithium-ion است که با شارژر kWh3.6 در عرض 6 ساعت و با شارژر kWh7.2 در عرض 2.5 ساعت شارژ می شود. زمانبندی توسط اپلیکیشن Porsche Connect کنترل می شود و تهویه هوای کمکی می تواند در هنگام شارژ، کابین را سرد یا گرم کند.

سیستم تعلیق Air Suspension به صورت استاندارد موجود است و توربو S E-Hybrid مجهز به ترمزهای سرامیکی، سیستم Dynamic Chassis Control، Torque Vectoring Plus، رینگ های 21 اینچی آلیاژی (مانند 911 توربو) و فرمان پذیری در محور عقب (مانند 918 اسپایدر) می باشد.

سواری

توربو S E-Hybrid فقط برای 4 دور در پیست توسط ما آزمایش شده است و مانند یک اتومبیل محافظه کارانه عمل کرد. هنگامی که در جاده آن را آزمایش کردیم، مانند دیگر نقاط دنیا محدود به سرعت 60 کیلومتر در ساعت بودیم.

بهترین هیبریدهای بازار

هنگامی که باتری های در شارژ کامل هستند، دسترسی کاملی به رانندگی الکتریکی دارید. می توانید با یک سرعت مناسب بدون استفاده از موتور 8 سیلندر twin-turbo شتاب بگیرید و برای طی مسافت های کوتاه، بدون فشار آوردن به اتومبیل، شارژ را نگه دارید (24 کیلومتر). همه این ها بدون سوزاندن یک قطره سوخت انجام می شود. هنگامی هم که تصمیم می گیرید که از موتور 8 سیلندر و توربوها استفاده کنید، پانامرا توانایی های خودش را نشان می دهد.

در پیچ های عملکرد 918 یا GT2 را ندارد، اما این سدان چهاردر قابل تحسین است. وزن اضافی موتور هیبرید تاثیر زیادی بر روی دینامیک یا کیفیت سواری آن ندارد و طی کیلومترها با آن مشکل خاصی به وجود نمی آید.

بی ام و 530e iPerformance

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: یک اتومبیل کاربردی و هوشمند، اما نه اسپرت
رتبه بندی: 3 ستاره
قیمت: 41.485 پوند (حدود 200 میلیون تومان)
نکته مثبت: کیفیت کابین، راحتی، کاهش آلایندگی و مصرف سوخت
نکته منفی: اسپرت نیست

530e iPerformance اولین سری 5 هیبرید است. بی ام و قصد دارد که شکاف بین سری 5 معمولی و برند i را پر کند. شرکت قصد دارد که 100 هزار دستگاه اتومبیل الکتریکی و هیبرید را در سال 2017 به فروش برساند و 530e قسمتی از این طرح است.

بی ام و اظهار کرده است که مصرف سوخت آن 1.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است، اما این رقم فقط در مسیرهای کوتاه و شارژ کامل باتری ها است. خروجی دی اکسید کربن هم 33 گرم در هر کیلومتر است.

بهترین هیبریدهای بازار

موتور، گیربکس و شتاب صفر تا 100

مجهز به موتور بنزینی 2 لیتری 4 سیلندر توربو با 182 اسب بخار قدرت و گشتاور 320 نیوتن متر می باشد. موتور الکتریکی 111 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. البته خروجی کلی 530e 249 اسب بخار و گشتاور 420 نیوتن متر است چرا که ارقام ذکر شده در شرایط مختلف به دست می آیند.

دیفرانسیل عقب به گیربکس 8 سرعته اتوماتیک متصل شده است. شتاب تا 100 آن 6.2 ثانیه می باشد و توانایی رسیدن به سرعت 235 کیلومتر در ساعت را دارد.

نکات فنی

با جایگذاری موتور الکتریکی در بالای گیربکس، 8 دنده در حالت الکتریک نیز قابل استفاده هستند که این امر نیاز به تبدیل کننده گشتاور را از بین می برد. از سال 2018 به بعد، بی ام و قابلیت شارژ بی سیم را ارائه خواهد کرد. این سیستم شامل یک پد قابل نصب در پارکینگ یا فضای باز به علاوه یک پد اضافی در زیر اتومبیل می باشد. هنگامی که آن را روی پد اصلی قرار می دهید، باتری ها بدون نیاز به کابل، در عرض 3.5 ساعت به طور کامل شارژ می شوند.

بهترین هیبریدهای بازار

530e در کل قابلیت حرکت تا 640 کیلومتر را دارد و در حالت تمام الکتریک 50 کیلومتر توانایی حرکت دارد. علاوه بر حالت های موجود بی ام و – Eco Pro، Comfort، Sport – 530e دارای حالت های اضافی است. حالت پیش فرض Auto eDrive می باشد که موتور الکتریکی و بنزینی را برای تعادل بین بهره وری و عملکرد همزمان استفاده می کند. Max eDrive حالت تمام الکتریک است که به حداکثر سرعت 140 کیلومتر در ساعت می رسد. با این حال با فشردن پدال گاز، موتور بنزینی برای تامین عملکرد مورد نیاز شروع به کار می کند. Battery Control Mode به راننده امکان تنظیم میزان باتری بین 30 تا 100 درصد را می دهد. این اتومبیل قابلیت ذخیره انرژی ترمز ها را برای استفاده در مواقع لزوم دارد.

سواری

برخلاف برند iPerformance، 530e یک سدان اسپرت نیست. کنترل بدنه خوب و عملکرد بی نقصی دارد، اما دقت، چابکی، ثبات و انطباق پذیری یک اتومبیل اسپرت را ندارد. با این حال، سواری نرم و راحتی را به شما ارائه می کند. کابین نیز با طراحی مدرن، فضای عالی و سیستم اطلاعات-سرگرمی، فوق العاده است.

بهترین هیبریدهای بازار

در حالت معمولی بی صدا است، اما در هنگام شتاب گیری صدای خشنی به گوش می رسد. موتور الکتریک در مواقع لازم قدرت مورد نیاز را تامین می کند که در مسیرهای شهری به کار می آید.

فرمان با دقت لازم شما را در رانندگی جاده یاری می کند، اما حس خاصی را منتقل نمی کند. به این معنی که متوجه نمی شوید چسبندگی اتومبیل چگونه است. ترمزها نیز مطمئن هستند.

530e یک اتومبیل عالی است و قابلیت های هیبرید، آن را برای خریداران جذاب می کند، اما همانطور که گفتیم یک سدان اسپرت به شمار نمی آید.

سوزوکی سوئیفت

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: این سوپرمینی رقیب فورد فیستا است
رتبه بندی: 4 ستاره
قیمت: 10.999 پوند (حدود 54 میلیون تومان)
نکته مثبت: سبک، چابک، قدرتمند
نکته منفی: طراحی کابین خیلی جالب نیست

سوزوکی سوئیفت همیشه یک گوهر پنهان بوده است. حتی اگر مدل سوئیفت اسپرت را در نظر نگیرید، مدل معمولی دارای موتورهای قدرتمند و شاسی محکم می باشد. حالا با عرضه نسل ششم، سوئیفت جایگزین ارزشمندی برای فورد، واکسهال، رنو و دیگران به حساب می آید. اما آیا هنوز سرگرم کننده است؟

موتور، عملکرد و شتاب صفر تا 100

سوئیفت دارای موتور 1 لیتری 3 سیلندر توربوشارژ تحت نام Boosterjet می باشد که 109 اسب بخار قدرت را در 5500 دور در دقیقه و 170 نیوتن متر گشتاور را در دورهای 2000 تا 3500 تولید می کند. طبق اعلام سوزوکی، صفر تا 100 کیلومتر را در 10.6 ثانیه طی می کند و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت می رسد. مصرف سوخت آن نیز 3.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است.

بهترین هیبریدهای بازار

با سیستم هیبرید سوزوکی (SHVS) شما یک گیربکس 5 سرعته دستی با موتور خاص و دیفرانسیل جلو در اختیار خواهید داشت و سیستم چهارچرخ متحرک و گیربکس اتوماتیک نیز موجود هستند.

نکات فنی

در مدل فول آپشن SZ5 موتور Boosterjet با سیستم هیبرید سوزوکی هماهنگ شده است. این سیستم از یک ژنراتور استارتر برای انتقال انرژی به یک باتری کوچک (در زیر صندلی سرنشین) استفاده می کند که می تواند در مواقع لازم به کمک موتور بنزینی بیاید. این سیستم مزیت های متعددی دارد. قیمت مناسبی دارد و شکاف های گشتاور را در موتورهای کوچک پوشش می دهد. همچنین وزن کمی دارد و می تواند به سرعت موتور را روشن و خاموش کند.

بهترین هیبریدهای بازار

سواری

جای تعجب نیست که مهندسان سوئیفت از سواری آن لذت می برند و این مدل نیز مانند مدل های پیشین، سواری جذابی دارد. می توان گفت که سوپرمینی های دیگر دارای کابین های زیباتر و تزئینات و طراحی داشبورد بهتری دارند. به لطف طراحی مینی، دید جلو بسیار مناسب است. عملکرد هماهنگ کلاچ و گیربکس، پدال گازی که به کوچک ترین فشارها واکنش نشان می دهد و فرمانی که به صورت طبیعی و دقیق عمل می کند شما را تحت تاثیر قرار می دهد.

بهترین هیبریدهای بازار

ترکیب موتور توربوشارژ سوزوکی با سیستم هیبرید کاملاً متقاعدکننده است. این موتور 3 سیلندر در هنگام نیاز و در میزان گشتاور زیر 2000 دور در دقیقه، عملکرد قابل توجهی دارد. شاسی سوئیفت نیز با وزن کمی که دارد کاملاً با موتور هماهنگ است.

در سوئیفت کنترل بدنه به خوبی انجام می شود و چسبندگی و تعادل مناسبی دارد و نیازی به جدال با سیستم کنترل پایداری نیست. شاید برای بعضی افراد سواری سوپرمینی ها کمی سخت باشد، اما نمی توان گفت که راحت نیست و در جاده های ناهموار، خوب عمل نمی کند.

بهترین هیبریدهای بازار

قیمت سوئیفت با موتور 1.2 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی در مدل SZ3 از 10.999 پوند شروع می شود. مدل غیر هیبرید قیمتی معادل 12.999 پوند دارد و برای مدل هیبرید و فول آپشن SZ5 باید مبلغ 14.999 پوند بپردازید. تجهیزات استاندارد SZ5 شامل سیستم اطلاعات-سرگرمی مجهز به اپل کارپلی، رینگ های 16 اینچی آلیاژی، کروزکنترل انطباق پذیر، ورود بدون کلید، تهویه هوای اتوماتیک و غیره می باشد.

فولگس واگن گلف GTE

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: نظر رانندگان GTI به مصرف سوخت 1.2 لیتر در هر 100 کیلومتر جلب می شود
رتبه بندی: 3.5 ستاره
قیمت: 33.035 پوند (حدود 160 میلیون تومان)
نکته مثبت: جذاب ترین هیبرید در این بازه قیمتی
نکته منفی: مصرف سوخت اعلام شده به سختی به دست می آید. مدل GTI سریع تر و سرگرم کننده تر است.

فولکس واگن گلف GTE یک هاچبک هیبرید است. البته همان گونه که از آرم آن مشخص است، رقیب اتومبیل هایی مانند تویوتا پریوس به حساب نمی آید. فولکس واگن، GTE را به عنوان سومین عضو خانواده گلف GT به همراه مدل بنزینی GTI و مدل دیزل GTD معرفی می کند. انتظار می رود که GTE یک هاچبک با عملکرد عالی و سرگرم کننده باشد.

نکات فنی

دارای موتور درون سوز 1.4 لیتری 4 سیلندر توربو با قدرت 148 اسب بخار و گیربکس 6 سرعته DSG می باشد. موتور الکتریکی kWh75 (101 اسب بخار) بین این دو قرار می گیرد و به وسیله گیربکس هدایت می شود. موتور هیبرید، که قدرت را فقط به چرخ های جلو منتقل می کند، خروجی 201 اسب بخار دارد.

سواری

طبق اظهارات فولکس واگن، گلف GTE 173 کیلوگرم سنگین تر از GT است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر آن 7.6 ثانیه است و به حداکثر سرعت 220 کیلومتر در ساعت می رسد. در حالت تمام الکتریک و شارژ کامل، توانایی حرکت تا 50 کیلومتر را دارد.

باید بگوییم که سیستم هیبرید عملکرد خیلی خوبی دارد. رانندگی شهری و موتورهای الکتریکی بی صدا به همراه گشتاور آنی به خوبی با یکدیگر هماهنگ شده اند. همچنین موتور یک حالت قابل تغییر دارد که انرژی را ذخیره کرده و راننده تقریباً در شهر نیاز به ترمز نخواهد داشت. سواری GTE در شهر، اسپرت و همراه با راحتی است. از نظر چسبندگی و کنترل بدنه هم عملکرد مناسبی دارد.

اگر به عنوان یک هاچبک سنتی به آن نگاه کنیم، GTE خسته کننده است و شما را راضی نمی کند. تقریباً تمام قطعات موتور در امتداد محور جلو قرار گرفته اند. بر روی کاغذ بسیار متقاعدکننده به نظر می رسد، اما در واقعیت رسیدن به مصرف سوخت ذکر شده تنها در موقعیت های خاص امکان پذیر است و از نظر عملکرد با برادران خود (GTI و GTD) در یک رده قرار نمی گیرد. با این حال، می توان گفت در این بازه قیمتی، تنها اتومبیل هیبرید است که رانندگی با آن لذت بخش است.

اطلاعات اضافی

تیتر مصرف سوخت 1.2 لیتر در 100 کیلومتر در آزمایش New European Driving Cycle به ثبات رسید. در این آزمایش، اتومبیل دو سوم زمان را در حالت تمام الکتریک و بقیه را در حالت هیبرید به انجام رساند.

به این معنی که موتور بنزینی GTE فقط برای یک سوم زمان تعیین شده کار کرد. بنابراین برای رسیدن به این مصرف سوخت، راننده باید دو سوم مسافت طی شده خود را به صورت تمام الکتریک طی کند و همچنین مسافت های کوتاهی را با اتومبیل خود طی کند.

موتور: 4 سیلندر 1395 سی سی توربو به علاوه یک موتور kW75
قدرت: 201 اسب بخار
گشتاور: 350 نیوتن متر
شتاب صفر تا 100: 7.6 ثانیه
حداکثر سرعت: 220 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت (ترکیبی): 1.2 لیتر در 100 کیلومتر
فروش: در حال عرضه

بخش اول این مطلب را می توانید در قسمت اخبار مرتبط مشاهده نمایید



نظرات