1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. همه چیز در مورد تکنولوژی هیبرید + برترین خودروهای هیبریدی بازار (1)

همه چیز در مورد تکنولوژی هیبرید + برترین خودروهای هیبریدی بازار (1)

18 مرداد 1396
  • 4

امروزه اکثر سازندگان اتومبیل به نحوی خود را با تکنولوژی هیبرید درگیر کرده اند. از سوپرمینی های کوچک گرفته تا لیموزین ها، بازار اتومبیل های هیبرید در حال گسترش است. همچنین شاهد ورود این تکنولوژی به بخش اتومبیل های اسپرت هستیم.

بهترین هیبریدهای بازار

تکنولوژی هیبرید دو مورد را انجام می دهد. برق رسانی اضافی می تواند مصرف سوخت و گازهای خروجی را بهبود ببخشد که باعث می شود اتومبیل های قدرتی و اسپرت در دنیای حساس به محیط زیست امروز مقبولیت پیدا کنند. دیگر این که می تواند به عنوان مکمل یک موتور احتراقی استفاده شود که گشتاور و شتاب را افزایش داده و زمانی که به قدرت بیشتر نیاز دارید به کمک شما می آید.

این ها نکات مثبت تکنولوژی هیبرید هستند. اما نکات دیگری هم هستند که باید به آن ها توجه شود. به عنوان مثال وزن: باتری، موتور و متعلقات اتومبیل های هیبرید سنگین هستند. مدل هیبرید فولکس واگن گلف GTE 170 کیلوگرم سنگین تر از برادر موتور بنزینی خود (GTI) می باشد و این وزن اضافی عملکرد و هندلینگ را تحت تاثیر قرار می دهد. با این که بیشتر هیبرید ها دارای تکنولوژی مطمئن و جدید هستند، نگرانی بابت قطعات گران آن ها همچنان وجود دارد.

نکته دیگر، تمایل اتومبیل های هیبرید برای دور کردن راننده از رانندگی به وسیله سیستم های کمک راننده و گیربکس های CVT می باشد. البته این مورد در هیچ یک از اتومبیل های فهرست ما وجود ندارد و ما بهترین اتومبیل های هیبرید موجود در بازار را انتخاب کرده ایم.

توضیح در مورد تکنولوژی هیبرید

قبل از این که به سراغ فهرست برویم خوب است که در مورد تکنولوژی هیبرید کمی توضیح بدهیم. اصطلاح "اتومبیل هیبرید" کمی گسترده است چرا که روش های مختلفی برای اضافه کردن قدرت الکتریکی به یک موتور درون سوز وجود دارد. در مورد این روش ها کمی توضیح می دهیم...

Full Hybrid (تمام هیبرید)

بهترین هیبریدهای بازار

وقتی صحبت از اتومبیل هیبرید می شود، احتمالاً بیشتر افراد به تویوتا پریوس فکر می کنند. به عنوان اولین اتومبیل هیبرید موفق در بازار، رویکرد آن برای بسیاری از هیبریدهای دیگر به عنوان الگو مورد استفاده قرار گرفته است. دو موتور بنزینی و الکتریکی با هم یا به صورت جدا کار می کنند. در سرعت های پایین، موتور بنزینی خاموش می شود و فقط موتور الکتریکی کار می کند. هنگام شتاب گیری یا سرعت های بالا، به منظور دستیابی به قدرت بیشتر هر دو موتور با هم کار می کنند.

Mild Hybrid

این اتومبیل های یک پله پایین تر از اتومبیل های تمام هیبرید قرار می گیرند. در این تکنولوژی نمی توان اتومبیل را تنها با موتور الکتریکی به حرکت در آورد و موتور الکتریکی برای کمک به موتور بنزینی برای شتاب گیری به کار می رود. به هنگام ترمز، این موتور برعکس کار می کند که به توقف اتومبیل کمک می کند و باتری را شارژ می کند. این تکنولوژی می تواند با گیربکس دستی نیز جفت شود و شبیه سیستم KERS (سیستم استفاده از انرژی جنبشی به هنگام ترمز-Kinetic Energy Recovery System) استفاده شده در اتومبیل های فرمول یک است.

Plug-In Hybrid

بهترین هیبریدهای بازار

این نوع اتومبیل ها دارای موتور مشابه اتومبیل های تمام هیبرید به علاوه یک سوکت شارژ هستند. باتری های بزرگتر امکان طی مسافت های بیشتر توسط موتور الکتریکی را فراهم می آورند (در مواردی تا 80 کیلومتر) و پس از آن مثل یک تمام هیبرید عمل می کنند.

Range-extender Hybrid

این اتومبیل ها می توانند به عنوان یک تمام الکتریک به حساب بیایند به این خاطر که موتور بنزینی نقش کمی در مقایسه با موتور الکتریکی نقش کمرنگی دارد. موتور بنزینی به عنوان یک ژنراتور برای شارژ باتری عمل می کند و بدین ترتیب مسافت طی شده با یک بار شارژ را افزایش می دهد. برای کسی که می خواهد یک اتومبیل تمام الکتریک داشته باشد و در عین حال مسافت زیادی را طی کند، این یک سیستم بسیار هوشمندانه است.

بهترین اتومبیل های هیبرید

حالا که اطلاعات مختصری از تکنولوژی هیبرید به دست آوردید، می توانید به فهرست 10 اتومبیل هیبرید برتر نگاهی بیندازید. در نظر داشته باشید که این فهرست رتبه بندی نشده است چرا که نمی توان یک سوپرمینی 15 هزار پوندی را با یک ابراتومبیل یک میلیون پوندی مقایسه کرد!

پورشه 918 اسپایدر

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: نمونه کامل تکنولوژی، در عین حال بسیار سرگرم کننده
رتبه بندی: 5 ستاره
قیمت: 781.155 پوند (حدود 3 میلیارد و هشتصد میلیون تومان)
نکته مثبت: عملکرد بی نظیر، تکنولوژی هیبرید عالی
نکته منفی: وزن اضافی و پیچیدگی

نظر کلی ما

تقریباً غیرممکن است که در مورد پورشه 918 اسپایدر صحبت کنیم و آن را با مک لارن P1 و لافراری مقایسه نکنیم. این ها 3 گانه مقدس ابراتومبیل ها را تشکیل می دهند. پورشه نسبت به دیگر همراهانش دست کم گرفته می شود و ارزان ترین بین آن هاست (اگر بتوانیم به 600 هزار پوند بگوییم ارزان!) اما از جهاتی از رقبای خود تاثیرگذارتر است.

یکی از کارآمدترین سیستم های هیبرید و با موتور تنفس طبیعی 4.6 لیتری هشت سیلندر یکی از بهترین صداها را دارد. از نظر کیفیت بی نظیر است. از نظر قدرت از بقیه ضعیف تر است ولی از نظر گشتاور بالاتر از بقیه قرار می گیرد. مختصر بگوییم، ما 918 را تحسین می کنیم.

بسیاری از خریداران پکیج Weissach را انتخاب می کنند. این پکیج با قیمت 56 هزار پوند (حدود 270 میلیون تومان!) شامل وزن کمتر و ملحقات آیرودینامیک می باشد. وزن اتومبیل با این پکیج 1634 کیلوگرم ( وزن قبلی 1675) می باشد که در عوض نسبت قدرت به وزن را به 544 اسب بخار/تن (نسبت قبلی 531 اسب بخار/تن) می رساند. حداکثر سرعت نیز به 346 کیلومتر در ساعت می رسد.

امکان خرید پورشه 918 اسپایدر نو وجود ندارد، اما مدل های کارکرده آن با قیمتی حدود 1.2 میلیون پوند بین خریداران دست به دست می شود. برای خریداران 918 هیچ وقت پول عنصر مهمی نبوده است، اما جد 918 – پورشه کررا GT – با قیمتی معادل نیم میلیون پوند، پیشنهاد خوبی به شمار می آید. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، رقبای 918 قیمت بالاتری دارند: حداقل 1.5 میلیون پوند برای مک لارن P1 و حداقل 2.5 میلیون پوند برای لافراری.

بهترین هیبریدهای بازار

شتاب صفر تا 100 کیلومتر: در حالی که روی کاغذ مک لارن P1 سریع تر است، در دنیای واقعی واکنش گاز و عملکرد موتور، پورشه را متمایز می کند.

موتور و گیربکس: با ترکیب گیربکس فوق سریع و موتور قدرتمند، پورشه حس یک اتومبیل مسابقه ای را به شما می دهد.

سواری و هندلینگ: 918 سنگین ترین اتومبیل 3 گانه است، اما کشش قوی و تعادل شاسی این ضعف را پوشش می دهند.

قیمت، مشخصات و رقبا: اتومبیل های این بخش گران هستند، اما در مقایسه با P1 ولا فراری، 918 بیشترین ارزش در برابر پول را دارد.

کابین و تکنولوژی: کابین فوق العاده و سقف جمع شونده، 918 را به یک اتومبیل راحت و هیجان انگیز تبدیل می کند. سقف را جمع کنید و از صدای موتور 8 سیلندر آن لذت ببرید.

طراحی: 918 شکل خود را از کررا GT قرض گرفته است. در برابر دو رقیب دیگر، کمتر تهاجمی به نظر می آید اما مسلماً از آن ها زیباتر است.

مک لارن P1

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: مک لارن یک اتومبیل فوق سریع دیگر ارائه کرده است
رتبه بندی: 5 ستاره
قیمت: 866 هزار پوند (حدود 4 میلیارد و دویست میلیون تومان)
نکته مثبت: عملکرد عالی، تکنولوژی و توانایی زیاد
نکته منفی: تاخیر توربو
در هیچ دورانی همانند اکنون، شاهد سوپراتومبیل های فوق العاده نبوده ایم. شرکت هایی مانند مک لارن، با مدل قدرتمند P1، تکنولوژی هیبرید را برای خلق اتومبیل هایی فراتر از تصور ما به کار گرفته اند.

P1 در برابر مدل قبلی F1 یک هیولا به شمار می آید. در حالی که F1 با تمرکز بر روی خلوص رانندگی، از تکنولوژی چشم پوشی کرده است، P1 از تکنولوژی به عنوان یک مزیت استفاده می کند. قدرت هیبرید، توربوشارژ، سیستم تعلیق active و آیرودینامیک های قابل تغییر آن را به یک اتومبیل فوق العاده در جاده و پیست تبدیل کرده است. در آخر باید بگوییم با این که F1 یک نبوغ غیرقابل انکار است، اما P1 یک اتومبیل قابل توجه در دوران ماست.
P1 GTR به طور اختصاصی برای مسابقه ساخته شده است و برجسته تر از مدل معمولی آن است. موتور خوش صدای P1 حس زنده بودن و عملکرد فوق العاده ای دارد و رقبای کلاس GT3 را از میدان به در می کند. با این حال، تعادل و چالاکی آن در جاده نیز تحسین برانگیز است. شتاب صفر تا 100 کیلومتر: در یک کلام می توان گفت افسارگسیخته است. P1 در بین 3 گانه ها سریع ترین است. یک فشار بر روی پدال گاز کافی است تا سرعت محض را تجربه کنید.

موتور و گیربکس: احتمالاً یک سری قطعات را از مدل 650S قرض گرفته است، اما عملکرد موتور الکتریک و موتور twin-turbocharged 3.8 لیتری 8 سیلندر P1 قدرت فوق العاده 903 اسب بخار را به ارمغان می آورد.

سواری و هندلینگ: مک لارن سعی کرده که P1 پاسخ های سریعی داشته باشد، بدون این که به کیفیت سواری آسیب برسد. نتیجه آن چیزی غیر از اطمینان نیست. کابین و تکنولوژی: استفاده از فیبرکربن و آلکانتارا ظاهر زیبایی به فضای داخلی داده است. فرمان الهام گرفته شده از اتومبیل های فرمول یک دارای دکمه های فعال کننده IPAS (سیستم کمکی قدرت با استفاده از موتور الکتریکی)، KERS (سیستم بازیابی انرژی جنبشی) و DRS (سیستم کنترل کننده بال عقبی) می باشد.

طراحی: ظاهر آن با توجه به حالت رانندگی متفاوت است. در جاده و در حالت رانندگی معمولی، ساده و نرم به نظر می آید. در حالت مسابقه ای ارتفاع آن 50 میلی متر کمتر می شود و حالت تهاجمی به خود می گیرد.

بهترین هیبریدهای بازار

قیمت، مشخصات و رقبا

قیمت P1 866 هزار پوند است و مک لارن همه مدل های تولیدشده را فروخته است. تولید آن به منظور سفارشی بودن، به 375 دستگاه محدود شده است مدل دیگر مک لارن P1 GTR ساخته خواهد شد، اما اگر یک P1 در اختیار ندارید، نمی توانید این مدل جدید را نیز در اختیار داشته باشید، چرا که فقط به دارندگان P1 فروخته خواهد شد.

موتور 3799 سی سی 8 سیلندر دارای گشتاور 900 نیوتن متر و خروجی 903 اسب بخار به همراه دو توربوشارژر می باشد. همچنین باید به موتور الکتریکی kW 131 و گیربکس 7 سرعته دو کلاچه نیز اشاره کرد. شاسی آن از جنس فیبرکربن MonoCage با وزن 90 کیلوگرم می باشد. ترمزها از جنس کربن سرامیک هستند و P1 در پیچ ها توسط کمک فنرهای Race Chassis Control کنترل می شود.

رقیب بسیار سرسختی برای بقیه – پورشه 918 اسپایدر و فراری لافراری - به شمار می آید. همگی به روشی متفاوت از تکنولوژی هیبرید استفاده می کنند و انتخاب برنده از میان آن ها کار بسیار مشکلی است.

فراری لافراری

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: یک ابراتومبیل از فراری
رتبه بندی: 5 ستاره
قیمت: 1 میلیون پوند (حدود 5 میلیارد تومان)
نکته مثبت: می تواند بهترین فراری تا به حال باشد
نکته منفی: همه فروخته شده اند!

لافراری چیست؟

لافراری در ادامه مدل های افسانه ای 288 GTO، F40، F50 و انزو قرار گرفته است. موتور 12 سیلندر بنزینی به همراه یک موتور الکتریکی برای مبارزه با مک لارن P1 و پورشه 918 اسپایدر آماده است. قیمت آن بیش از یک میلیون پوند است و تمام مدل های تولید شده از آن فروخته شده اند.

نکات فنی

موتور 6.3 لیتری 12 سیلندری آن به حداکثر دور موتور 9250 و قدرت 789 اسب بخار در 9000 دور در دقیقه می رسد (128 اسب بخار به ازای هر لیتر). حداکثر گشتاور آن 700 نیوتن متر در 6750 دور در دقیقه است. یک موتور الکتریکی که مستقیماً در دیفرانسیل (برخلاف P1 که در گیربکس عمل می کند) و در دور موتور 16500 عمل می کند 161 اسب بخار قدرت و 270 نیوتن متر گشتاور ارائه می کند. به همراه باتری ها، وزن سیستم هیبرید آن 146 کیلوگرم است (تقریباً نصف 918 اسپایدر). این وزن پایین باعث بهبود شتاب به میزان 20 درصد و کاهش خروجی دی اکسید کربن به میزان 50 درصد می شود.

صفر تا 100 را در کمتر از 3 ثانیه و صفر تا 200 کیلومتر را در کمتر از 7 ثانیه طی می کند. با رکورد 1 دقیقه و 20 ثانیه، رکورد لافراری در پیست Fiorano 5 ثانیه سریع تر از انزو و 3 ثانیه سریع تر از F12 برلینتا است که آن را به سریع ترین فراری موجود تا به حال می کند. حداکثر سرعت آن به 350 کیلومتر در ساعت می رسد و خروجی دی اکسید کربن آن 220 گرم در هر کیلومتر است که کمتر از لوتوس Exige می باشد.

آیرودینامیک های active شامل خروجی های هوا در قسمت جلو و عقب، تیغه هوا در زیر بدنه و اسپویلر عقب می شود که همگی به صورت اتوماتیک عمل می کنند. سیستم هیبرید و آیرودینامیک active به همراه دیگر سیستم های الکترونیکی لافراری عمل می کنند که شامل F1-trac (سیستم بهبود کشش) و E-diff (دیفرانسیل الکترونیکی) می باشند. همچنین لنت ترمزهای کربن سرامیکی Brembo به همراه رینگ های آلیاژی 19 اینچی در جلو و 20 اینچی در عقب و تایرهای پیرلی زیرو در لافراری استفاده شده اند.

سواری آن چگونه است؟

تجهیزات آن کاملاً مدرن هستند اما قلب تپنده لافراری همچنان یک موتور 12 سیلندر تنفس طبیعی می باشد. بیشتر شبیه نیروی طبیعت است تا این که ساخته دست انسان باشد و غرش آن را در ساختار اتومبیل حس می کنید.

نقطه عطف عملکرد زمانی است که موتور الکتریک شروع به کار می کند و عملکرد، پاسخ و خروجی موتور 12 سیلندر را تقویت می کند. اثر آن مانند P1 نیست، بلکه قدرت ثابت و یکدستی را ارائه می کند.

در جاده های گرم و خشک ایتالیا شاهد سواری بی نظیری هستیم. تعادل چسبندگی و کشش به خوبی برقرار شده است و همیشه می دانید که انتهای اتومبیل کجا قرار دارد. با فرمان دقیق، همیشه از کنترل آن اطمینان دارید و سیستم کنترل پایداری نیز بی نقص عمل می کند.

در پیست نیز عملکرد بی نظیری دارد. تاکنون پیست Fiorano این قدر کوچک به نظر نیامده است چرا که لافراری آن را می بلعد. همه چیز سریع و هیجان انگیز است. فرمان نرم آن در پیست هم عملکردی عالی دارد.

گیربکس هم مانند دیگر قسمت ها فوق العاده است. دنده های بالا و پایین به سرعت تعویض می شوند و مکث ندارند. در عین حال مراحل توقف و شروع، شما را در روند تعویض دنده درگیر می کنند. در زمینه ترمز، فراری با استفاده از انرژی بازدارنده حتی در هنگام درگیری ABS، یک مرحله جلوتر از پورشه قرار می گیرد. از نظر دقت می توان گفت که P1 در مراحل آخر ترمز از فراری بهتر است. البته باید توجه داشت که مک لارن سیستم استفاده از انرژی جنبشی ترمز را ندارد.

اطلاعات اضافی

فضای سر 60 میلی متر افزایش پیدا کرده و ارتفاع سقف در مقایسه با فراری انزو 30 میلی متر کاهش پیدا کرده است. این امر با زاویه دادن صندلی راننده انجام شده است. بالشتک ها به صندلی چسبیده اند و تغییرات در پدال ها و فرمان اعمال شده است. این تغییر به مهندسان لافراری امکان داده که مرکز جاذبه آن را 35 میلی متر پایین تر بیاورند که از چرخش بدنه جلوگیری می کند. طبق اظهارات شرکت فراری، هر 10 میلی متر کاهش مرکز جاذبه در لافراری، رکورد آن را 0.3 ثانیه در پیست Fiorano، 0.4 ثانیه در Monza و 2.2 ثانیه در Nurburgring کاهش می دهد.

مشخصات

موتور: 12 سیلندر 6262 سی سی + موتور الکتریکی 160 اسب بخاری
حداکثر قدرت: 950 اسب بخار
حداکثر گشتاور: 900 نیوتن متر
صفر تا 100 کیلومتر: تقریباً 3 ثانیه
حداکثر سرعت: 350 کیلومتر در ساعت
فروش: تمام شده است!

هوندا NSX

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: آیا این سوپراتومبیل هیبرید می تواند در جاده های بریتانیا دوام بیاورد؟
رتبه بندی: 4.5 ستاره
قیمت: 132.715 پوند (حدود 640 میلیون تومان)
نکته مثبت: حس فوق العاده هنگام گاز دادن، ترمز قوی، تعادل شاسی
نکته منفی: صدای موتور، حالت اسپرت بی استفاده است

هوندا NSX 130 هزار پوندی مانند یک پورشه 918 اسپایدر با ترکیب موتور بنزینی، الکتریکی و سیستم چهارچرخ متحرک است. به جای موتور 4.5 لیتری 8 سیلندر تنفس طبیعی پورشه، NSX دارای موتور 3.4 لیتری 6 سیلندر twin-turbocharged می باشد.
با این که در حالت ثابت به نظر نامرتب می آید، در حالت حرکت باشکوه است و قسمت عقب پهن و زاویه دار آن بی نظیر است که در شب به وسیله چراغ ها ظاهر جالب تری نیز به خود می گیرد.

نکات فنی

موتور 6 سیلندر آن قدرت 500 اسب بخار بین دورهای 6500 و 7500 و همچنین گشتاور 550 نیوتن متر را بین دورهای 2000 و 6000 تولید می کند. علاوه بر این ها یک موتور الکتریکی بین موتور و سیستم تعویض دنده 9 سرعته دو کلاچه وجود دارد.

موتور الکتریکی 47 اسب بخار قدرت اضافه در دور موتور 3000 و 150 نیوتن متر گشتاور بین دورهای 500 و 2000 تولید می کند. در آخر باید به یک واحد موتور دوگانه در محور جلو اشاره کرد که هر یک از آن ها خروجی 36 اسب بخار قدرت در 4000 دور در دقیقه و 73 نیوتن متر گشتاور بین دورهای صفر و 2000 دارند. خروجی نهایی 573 اسب بخار و گشتاور 645 نیوتن متر می باشد.

بهترین هیبریدهای بازار

علاوه بر کمک فنرهای مگنتیک، سیستم تمام چرخ متحرک Sport Hybrid Handling به هندلینگ NSX کمک می کند. نکته کلیدی آن هدایت گشتاور موجود به وسیله موتورهای دوگانه به قسمت جلو می باشد. دیفرانسیل limited-slip (سیستم دیفرانسیل برای تقسیم قدرت بین چرخ ها) در محور عقب چیزی به نام سیستم Direct Yaw Control را خلق می کند که باعث می شود یک اتومبیل سنگین (1725 کیلوگرم) حس سبکی و چالاکی داشته باشد.
به آیرودینامیک NSX نیز بسیار توجه شده است و دریچه های هوا در پشت چرخ های جلو نصب شده است. هدف از این کار هدایت بهتر جریان هوا به سمت ستون ها می باشد بدین ترتیب که جریان هوا تقسیم شده و به سمت رادیاتور و قسمت بالای اتومبیل هدایت می شود.

در نگاه اول، ساختار اتومبیل پیشرفته به نظر نمی آید و فیبرکربن در آن مشاهده نمی شود بلکه در NSX از آلومینیوم استفاده شده است.

عملکرد

یک کنترل در حالت حرکت بر روی NSX انجام شد و نتیجه قابل توجه بود. حالت Track را انتخاب کرده، پدال ترمز را فشار داده و همزمان پدال گاز را می فشاریم که با رسیدن دور موتور به 2200 پدال ترمز را رها می کنیم.

موتورهای الکتریکی شتاب اولیه خوبی به اتومبیل می دهند و بعد موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر شروع به کار کرده و قدرت ترکیبی، شما را به سرعت 310 کیلومتر در ساعت می رساند. هوندا در مورد شتاب اطلاعاتی ارائه نکرده است اما در عین حال زمان 2.9 برای صفر تا 100 را نیز انکار نکرده است.

بهترین هیبریدهای بازار

سواری

شاید بهترین روش برای آزمایش سواری، انتخاب حالت های مختلف رانندگی باشد. با حالت Quiet شروع می کنیم که شاید برای یک سوپراتومبیل خسته کننده باشد. اما می توان به آن به عنوان یک نینجای مخفی خونسرد که با سکوت عمل می کند نگاه کرد. فرمان در نرم ترین حالت می باشد، کمک فنرها راحت هستند و رانندگی با NSX بسیار ساده است.

بعدی حالت اسپرت است که کمی بی استفاده به نظر می آید. مانند رانندگی روزمره است اما با موتوری که صدای ناهنجاری دارد. بلند نیست، فقط دلنشین نیست. بهتر است که به حالت اسپرت پلاس برویم. فرمان پذیری به طور قابل توجهی سنگین می شود و کمک فنرها کمی سخت می شوند.

در این حالت نمی توان ESP را خاموش کرد و موتور صدای بهتری دارد. در دور موتور بالای 4000 صدای گوشنواز یک سوپراسپرت را خواهید شنید.

NSX در جاده توانمند و در عین حال آرام است. سرعت و عملکرد در پیچ ها به خاطر هدایت گشتاور و موتورهای الکتریکی قابل توجه است. فرمان آن مانند فراری 458 است و البته نباید دست را از موقعیت یک چهارم فرمان جا به جا کرد.

بهترین هیبریدهای بازار

شاید مهم ترین قسمت در NSX عملکرد ترمزهای آن باشد. با استفاده از انرژی جنبشی ترمز و نیروی معمول لنت ها و دیسک های کربنی، اتومبیل را متوقف می کند. NSX در فهرست اتومبیل سال وب سایت Evo قرار گرفته و در کنار آئودی R8 V10 Plus مقام چهارم را کسب کرد. باعث تعجب است که اتومبیلی با این تمرکز بر روی تکنولوژی تا این سطح سرگرم کننده باشد.

بهترین هیبریدهای بازار

تمامی آمارها و نمودارها NSX را در برابر فراری 458 و آئودی R8 V10 Plus قرار می دهد. با قیمت 132.715 پوند، از نظر قیمت نیز در کنار رقبایش قرار می گیرد. با قیمت و سرعت مشابه، مدل فیس لیفت پورشه 911 توربو گزینه کاربردی تر است. اما بی ام و i8 هم یک رقیب واقعی برای NSX به شمار نمی رود. شاید از نظر کیفیت حرفی برای گفتن داشته باشد، اما برای NSX نگران کننده نیست.

اطلاعات اضافی

نکات زیادی در مورد ارگونومی NSX وجود دارد. برای مثال، ستون های جلویی باریک تر از دیگر اتومبیل های مدرن طراحی شده است. با استفاده از یک لوله استیل به نام 3DQ، عرض ستون ها فقط 89 میلی متر است(عرض استاندارد 124 میلی متر می باشد) و سطوح داخلی کابین در قسمت های بیرونی زانو برای پوشش بیشتر طراحی شده اند.

بی ام و i8

بهترین هیبریدهای بازار

نظر کلی: آیا اسپرت هیبرید بی ام و انتظارها را برآورده می کند؟
رتبه بندی: 4.5 ستاره
قیمت: 104.660 پوند (حدود 500 میلیون تومان)
نکته مثبت: عملکرد خوب، سواری سرگرم کننده
نکته منفی: هیجان اتومبیل های 100 هزار پوندی را ندارد

i8 یک اتومبیل اسپرت مدرن است، اما ثابت می کند که هندلینگ، عملکرد قدرتمند و ظاهر منحصربه فرد ارکان اساسی یک اتومبیل اسپرت هستند.
با موتور هیبرید هوشمند خود، i8 شتابی همانند پورشه 911 کررا دارد. همچنین در حالت تمام الکتریک 32 کیلومتر مسافت را طی می کند. موتور این اتومبیل یک شاهکار تکنولوژی است و در زمینه یکپارچگی بی نظیر است، اما جذابیت یک موتور قدرتمند سنتی را ندارد.

به غیر از Remote Steering (یک نوع تکنولوژی کمکی موتور) و کمبود چسبندگی در محور جلو در پیچ های تند (به خاطر تایرهای باریک)، i8 یک اتومبیل سرگرم کننده است و از نظر کنترل بدنه و تعادل نیز فوق العاده است.

i8 مانند دیگر اتومبیل های اسپرت 100 هزار پوندی جلب توجه می کند، شاید به این خاطر که اتومبیل مدرنی است. طراحی کابین بسیار زیبا است، اما جای تعجب است که کنترلرها و رابط کاربری سیستم اطلاعات-سرگرمی را مستقیماً از مدل های دیگر بی ام و قرض گرفته است.

بهترین هیبریدهای بازار

شتاب صفر تا 100 کیلومتر: عملکرد i8 با یک موتور 3 سیلندر بی نظیر است. موتور بنزینی با 227 اسب بخار و موتور الکتریکی با 129 اسب بخار قدرت، i8 را در عرض 4.4 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

موتور و گیربکس: i8 از یک موتور بازطراحی شده مدل پایه مینی کوپر استفاده می کند که با یک موتور الکتریکی در محور جلو هماهنگ شده است. این موتورها به یک گیربکس 7 سرعته هوشمنده متصل شده اند.

سواری و هندلینگ: برای استفاده روزمره، i8 اتومبیل راحتی است. کنترل بدنه آن در مسیرهای سخت، از هر مدل دیگر بی ام و M بهتر است و در پیچ ها حس چابکی و ثبات مناسبی دارد. مصرف سوخت و هزینه نگهداری: همانطور که انتظار می رود، i8 بیشتر روی خروجی گازهای آلاینده تمرکز دارد. در حالت تمام الکتریک، می توان تا حدود 35 کیلومتر را طی کرد. در حالت ترکیبی تا 530 کیلومتر کار می کند. مصرف سوخت واقعی آن بین 5.8 تا 7.8 است و به ندرت پایین تر می آید؛ مخصوصاً اگر با سرعت رانندگی کنید. قیمت، مشخصات و رقبا: i8 بر خلاف پورشه911، اتومبیلی ورای استاندارد است. قیمت آن از 104.540 پوند شروع می شود که دارای سیستم iDrive، بلوتوث و سیستم صوتی کیفیت بالا می باشد. کابین و تکنولوژی: از لحظه ای که از درهای خفاشی وارد آن می شوید، متوجه می شوید که i8 یک اتومبیل خاص است. استفاده هوشمندانه از مواد بازیافت شده، طراحی غیرمعمول و اتصال با آیفون، آن را به یک بی ام و هیجان انگیز تبدیل می کند. طراحی: بی ام و در زمینه طراحی i8 کار برجسته ای انجام داده است. شاید یکی از معدود اتومبیل هایی وجود داشته باشد که با مدل مفهومی آن متفاوت نباشد.

ادامه مطلب را می توانید در قسمت اخبار مرتبط مشاهده نمایید



نظرات

  • رضا رضا (25 مرداد 1396 ساعت 09:50)

    پراید هم این قابلیتها رو داره ....
    پراید سوارشو حالشو ببر

  • رضا رضا (22 مرداد 1396 ساعت 14:20)

    اگر باقیمت جهانى در ایران عرضه میشد یا مدلهاى چندسال کارکرد وارد میشد دیگه به اتومبیلها به چشم یه محصول دست نیافتنى نگاه نمیشد و فروش پورش و فرارى و لامبو و مزراتى از کشورهاى عربی پیشی میگرفت اقتصاد بسته ایران محکوم به شکستِ

  • ج ج (19 مرداد 1396 ساعت 11:37)

    این ماشین ها را کی میتونه بخره؟؟؟شاید توی ایران 10 نفر یا 50 نفر باشند که پول همچین ماشینهایی را داشته باشند اکثر مردم حتی پراید نمیتونن بخرند - شما برای آن 50 نفر سایت زدین یا برای مردم ایران؟؟؟ در مورد ماشین های ارزان زیر 30 یا 40 میلیون بحث کنید نه این ماشین های چند میلیاردی

  • امیری امیری (18 مرداد 1396 ساعت 10:49)

    خیلی جالبه که همه کازخانه ها دارند هیبریدی می سازنند . ولی تو ایران هنوز دنبال پراید و 405 هستند