1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. صاحبان بنز و بی ام و بیشتر سرطان می گیرند !

صاحبان بنز و بی ام و بیشتر سرطان می گیرند !

30 شهریور 1395
  • 3

نتایج حاصل از یک مطالعه جدید نشان داد رانندگان اتومبیل‌های BMW و مرسدس بنز به دلیل قرار گرفتن در معرض اشعه‌های مضر ماورای بنفش (UV) دو برابر بیشتر از دیگر افراد در معرض ابتلا به سرطان قرار می‌گیرند.
پنجره‌های کناری در برخی مدل‌های بنز و BMW تنها می‌توانند کمتر از ۶۰ درصد اشعه‌های مضر ماورای بنفش را فیلتر کنند و همین مسئله موجب می‌شود آنها بیش از دیگر افراد در معرض ابتلا به سرطان چشم قرار بگیرند.
این تحقیق را موسسه چشم‌پزشکی واچلر در شهر لس‌آنجلس انجام داد و بر اساس آن ۲۹ دستگاه اتومبیل ساخت ۱۵ شرکت خودروسازی مختلف مورد تحیل قرار گرفتند. در پایان مشخص شد در حالی که شیشه بزرگ جلوی اتومبیل‌ها تا ۹۸ درصد از اشعه‌های مضر ماورای بنفش را فیلتر می‌کند، ولی پنجره‌های کناری معمولا چنین توانایی را ندارند و به همین خاطر سرنشینان معمولا در معرض این اشعه‌ها قرار می‌گیرند.
در این بررسی مشخص شد خودروهای لکسوس بهترین شیشه‌های کناری را برای جلوگیری از انتشار اشعه‌های ماورای بنفش به داخل شامل می‌شوند و میزان مقاومت پنجره‌های کناری این خودروها در مقابل اشعه‌های مضر بین ۹۲ تا ۹۶ درصد است.
با این وجود کارشناسان دریافتند مدل ۲۰۰۹ سری خودروهای E550 مرسدس بنز کمترین توان در مقابل اشعه‌های مضر ماورای بنفش را دارد و فقط می‌تواند جلوی انتشار ۴۴ درصد آنها را بگیرد.
منبع : فارس

صاحبان بنز و بس ام و بیشتر سرطان می گیرند !!!



نظرات

  • poya poya (31 شهریور 1395 ساعت 13:11)

    خودرو وطنی نمی زاره سرطان بگیری و عذاب بکشی ....چون مستقیم یا آتیش میگیره یا چپ میکنه یا مثل پراید ارابه مرگه. حالا میبینی خودرو وطنی بهتره؟؟؟ناشکرنباشید لطفا!!!

  • محمود محمود (31 شهریور 1395 ساعت 07:37)

    خودروی وطنی بخرید تا سرطان نگیرید چون خودروهای وطنی 100 درصد از شما محافظت می کنند.

  • سعید سعید (30 شهریور 1395 ساعت 15:20)

    خدا رو شکر باز لااقل خودروهای وطنی شیشه های ضد UV دارند !!