1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. خودروهای ده برند به طور استاندارد به ترمز اضطراری خودکار مجهز شدند

خودروهای ده برند به طور استاندارد به ترمز اضطراری خودکار مجهز شدند

26 شهریور 1394
  • 0

خودروساز اعلام کرده‌‌اند که از این پس سیستم ترمزگیری اضطراری اتوماتیک (AEB) را به صورت استاندارد در محصولاتشان استفاده خواهند کرد. این خبر توسط اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه‌های امریکا (NHTSA) و مؤسسه بیمه ایمنی بزرگراه‌ها (IIHS) منتشر شده است.

و امّا لیست این خودروسازها: آئودی، ب‌ام‌و، فورد، جنرال‌موتورز، مزدا، مرسدس‌بنز، تسلا، تویوتا، فولکس‌واگن و ولوو. ضمن اینکه تویوتا و نیسان از چند ماه قبل ملزم به استفاده از تجهیزات جلوگیری از تصادف به صورت استاندارد در ژاپن شدند. آنتونی فاکس (Anthony Foxx)، وزیر ترابری امریکا در این زمینه می‌گوید:

ما وارد دوره‌ای جدید از ایمنی وسایل نقلیه خواهیم شد که نه‌تنها بر محافظت از سرنشینان در هنگام تصادفات، بر جلوگیری از وقوع هر گونه تصادفی متمرکز خواهد بود. با این حال، اگر تکنولوژی‌هایی مانند ترمز اتوماتیک اضطراری فقط به صورت آپشن و یا در مدل‌های گران‌قیمت در دسترس باشند، تعداد اندکی از مردم از مزیت‌های این دوره جدید بهره‌مند خواهد شد. این ۱۰ کمپانی تعهد می‌کنند که سیستم AEB را در اختیار تمام مشتریان بازار خودرو قرار دهند.

NTHSA و IIHS در یک بازه زمانی مشخص با این ۱۰ خودروساز همکاری می‌کنند تا سیستم AEB به صورت استاندارد در تمام محصولاتشان استفاده شود. در همین حال، دیگر خودروسازان نیز برای دنبال این فرآیند تشویق می‌شوند.

سیستم‌های AEB نشان داده‌اند که می‌توانند مانع بروز تعداد زیادی از تصادفات، مخصوصاُ برخوردها به عقب خودروها شوند. این سیستم‌ها با استفاده از حسگرهای داخلی، دوربین‌ها و یا لیزر، خطرات پیش‌رو را تشخیص می‌دهند و در صورتی که راننده نتواند به خوبی شرایط را مدیریت کند، خودشان وارد عمل می‌شوند و ترمز می‌گیرند. آدریان لاند (Adrian Lund)، رئیس IIHS در این زمینه توضیح می‌دهد:

شواهد نشان از مفید بودن استفاده از AEB دارد. در بسیاری از تصادفات، اشتباهات راننده تأثیرگذارند. این تکنولوژی می‌تواند اشتباهاتی را که هر راننده‌ای می‌تواند مرتکب شود، جبران کند؛ چرا که همیشه در وضعیت آماده‌باش قرار دارد و مسیر روبرو را پایش می‌کند. ضمناً هرگز دچار خستگی یا حواس‌پرتی نمی‌شود.

مطابق گفته IIHS، سیستم‌های AEB می‌توانند هزینه‌های بیمه را تا ۳۵ درصد کاهش دهند. با توجه به اینکه این ۱۰ خودروساز در سال گذشته ۵۷ درصد از فروش کل وسایل نقلیه را به خود اختصاص داده‌اند، می‌توان گفت که این کار، تأثیر قابل‌توجهی را را به دنبال خواهد داشت.

اوایل سال جاری میلادی، سیستم‌ AEB به لیست پیشنهادی NHTSA برای ویژگی‌های ایمنی هوشمند در «برنامه ارزیابی خودروهای جدید» اضافه شده بود. علاوه بر این، سال گذشته، این سازمان اعلام کرد که دوربین‌های نمای عقب تا سال ۲۰۱۸ الزامی خواهند شد. با توجه به اقدام داوطلبانه ۱۰ خودروزساز برای استاندارد کردن خط تولید خود، انتظار می‌رود که AEB و دیگر تجهیزات ایمنی هوشمند به زودی تبدیل به ویژگی‌های استاندارد هر خودرویی شوند.

 خودروهای ده برند به طور استاندارد به ترمز اضطراری خودکار مجهز شدند

 خودروهای ده برند به طور استاندارد به ترمز اضطراری خودکار مجهز شدند

 خودروهای ده برند به طور استاندارد به ترمز اضطراری خودکار مجهز شدند

منبع پدال


نظرات