1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. آئودی با عرضه‌ی R8 LMX، اولین خودروی مجهز به چراغ‌های لیزری را روانه‌ی بازار کرد

آئودی با عرضه‌ی R8 LMX، اولین خودروی مجهز به چراغ‌های لیزری را روانه‌ی بازار کرد

23 اردیبهشت 1393
  • 0

این روزها خودروسازان سعی دارند تا خودروهای تولیدی خود را با فناوری‌های روز در هم آمیخته و روانه‌ی بازار سازند؛ چراکه عدم استفاده از این فناوری‌ها در خودروها موجبات دلزدگی و در نتیجه عدم استقبال از محصولات را در بر خواهد داشت. پس از انتشار اخباری در مورد خودروهای هوشمند و تولید تراشه‌های مخصوص خودروها، حال رقابت در ساخت چراغ‌های لیزری در حال رسیدن به اوج است ؛ چرا که پس از معرفی بی‌ام‌دبلیو i8 با چراغ‌های لیرزی، آئودی، R8 LMX را با بهره‌گیری از چراغ‌هایی با فناوری لیزر بصورت تجاری روانه بازار کرده است.

آئودی در R8 LMX که یک نمونه‌ از R8 با تولید محدود است، از فناوری چراغ‌های لیزری در جلوی خودرو بهره گرفته است. یقیناً با عرضه‌ی این محصول به بازار، آئودی اولین خودروسازی خواهد بود که بصورت تجاری از این فناوری در خودروها استفاده خواهد کرد.

Audio R8 LMX 2015

بی‌ام‌دبلیو بهمن ماه سال گذشته با معرفی خودروی الکتریکی i8، استفاده از فناوری چراغ‌های لیزری را در این خودرو پیشنهاد داد که بزرگ‌ترین ویژگی آن بهینه‌گی در مصرف انرژی و بهره‌وری بالا است.

Audio R8 LMX 2015

براساس ادعای آئودی، استفاده از چراغ‌های لیزری در بی‌ام‌دبلیو i8 به‌عنوان یک گزینه‌ی اضافی در اختیار کاربران خواهد بود و روی نمونه‌های استاندارد این خودرو شاهد تعبیه چراغ‌های لیزری نخواهیم بود؛ حال آنکه R8 LMX بصورت پیش‌فرض به این فناوری مجهز خواهد شد.

Audio R8 LMX 2015

آئودی مدعی شده است که چراغ‌های لیزری تعبیه شده در جلوی این خودرو قادرند تا روشنایی دو برابر مدل‌های پیشین R8 را در اختیار راننده قرار دهند. هر ماژول چراغ لیزری دربردارنده‌ی ۴ دیود لیزری است. اشعه‌های ساطع شده، از یک مبدل فسفر عبور داده می‌شوند تا نوری سفید رنگ از چراغ‌ها، راهی محیط بیرون چراغ شود.

Audio R8 LMX 2015

با توجه به روشنایی بالای این چراغ‌ها و احتمال ایجاد مزاحمت برای سایرین در اثر تابش شدید نور، آئودی سیستم هوشمندی در نظر گرفته است که بصورت خودکار شدت نور تابیده شده را سنجیده و اعمال می‌کند تا مزاحمتی برای عابرین پیاده و سایر رانندگان ایجاد نشود.

Audio R8 LMX 2015

آئودی R8 LMX از یک موتور 5.2 لیتری V شکل 10 سیلندر بهره می‌برد که قادر است در عرض ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر در ثانیه برساند. قدرت 570 اسب‌بخاری این موتور ۱۰ سیلندر از طریق یک گیربکس S ترونیک 7 دنده و با بهره‌گیری از سیستم‌هوشمند چهارچرخ متحرک کواتروی آئودی بین تمامی چرخ‌ها تقسیم می‌شود.

Audio R8 LMX 2015

یقیناً چنین خودرویی ارزان نخواهد بود. این خودرو در کشور آلمان با قیمتی برابر 288,916 دلار در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.

Audio R8 LMX 2015

منبع paultan.org


نظرات