1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. رونمایی اپل از CarPlay

رونمایی اپل از CarPlay

13 اسفند 1392
  • 0

همان‌طور که پیش از این نیز شایعه شده بود، امروز بالاخره اپل از سیستم جدید اطلاعاتی- سرگرمی خود برای خودروها رونمایی کرد. این سیستم که تطابق کامل با گوشی هوشمند آیفون شما دارد بنابر ادعای اپل به نحوی طراحی شده تا تجربه‌ای جدید و باورنکردنی برای راننده به ارمغان بیاورد. CarPlay برپایه استفاده از سیستم فرمان صوتی اپل، یعنی Siri بنانهاده شده و هیچ نیازی به نگاه کردن کاربر به صفحات مربوط به این برنامه ندارد. در عین حال راننده می‌تواند تماس‌های ورودی را پاسخ دهد، پیامک‌های متنی را دیکته کند و یا از محتوای صوتی موجود استفاده کند. این سیستم به نوعی قابلیت پیشگویی نیز دارد و با استفاده از آدرس‌های موجود در ایمیل، پیامک‌ها، مخاطبین و تقویم، می‌تواند با استفاده از اپل مپس به پیش‌بینی مسیر احتمالی راننده بپردازد.

اولین خودروهایی که به این سیستم مجهز خواهند شد در نمایشگاه هفته جاری جنوا موتور در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. در ابتدا فراری، مرسدس بنز و ولوو این سیستم را به کار خواهند گرفت و سپس شرکت‌های معتبر دیگری مانند نیسان، پژو، جگوار، لندرور، بی‌ام‌دابلیو و جنرال موتورز نیز در خودروهای آتی خود از این سیستم بهره خواهند برد. شرکت فورد نیز که پیش از این انصراف خود را از همکاری با مایکروسافت برای سیستم‌فرامین صوتی داخل خودرو اعلام کرده بود، در مجموعه پشتیبانی کنندگان از سیستم CarPlay اپل قرار دارد.

CarPlay به عنوان بخشی از به روز رسانی Ios7عرضه خواهد شد و درحال حاضر تنها گوشی‌های آیفون ۵، ۵S، ۵C در زمره پشتیبانی شوندگان قرار دارند. در کنار رادیو آیتونز اپل، کاربران می‌توانند از برنامه‌های دیگر پخش موزیک نظیر Spotify,Beats Radio,iHeratRadio و یا Stitcher نیز استفاده کنند. یک کلید اختصاصی جهت صدور فرامین صوتی نیز در قسمت فرمان خودروهای مجهز به این سیستم افزوده خواهد شد تا رابط بین راننده و سیستم الکترونیکی روی داشبورد خودرو باشد. با استفاده از این دکمه می توانید با روش‌های متعدد نظیر لمس، فرامین صوتی و یا دسته‌های فیزیکی، رابطه بین این سیستم و آیفون خود را حفظ کنید.


منبع فارنت


نظرات