1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

18 اسفند 1395
  • 0

سدان‌های فوق لوکس یا اشرافی با اینکه درصد بسیار اندکی از تولید سالانه کل خودروها در جهان را به خود اختصاص می‌دهند اما ویژگی‌های آن‌ها آن‌قدر چشمگیر است که می‌توانند همواره مورد توجه واقع شوند. مشتریان چنین خودروهایی معمولاً تجار بسیار ثروتمند یا اشراف هستند و در گاراژ خود، علاوه بر این ماشین‌ها، مدل‌های سوپر اسپرت و شاسی‌بلند لوکس و نسخه‌هایی منحصر به فرد را نیز نگاه می‌دارند. با این وجود، چنین خودروهایی باید به خوبی نمایش دهنده وضعیت ثروت و مکنت مالکان خود باشند زیرا کسی که به دنبال خودنمایی و تفاخر نیست، قطعاً چنین خودروهایی را نیز انتخاب نخواهد کرد.

در اینجا نگاهی داریم به سدان‌های لوکس رده بالای جهان که عمدتاً از کشور انگلستان نیز می‌باشند.

آستون مارتین راپید اس

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 208825 دلار

با اینکه استون مارتین را بیشتر با کوپه‌های فوق لوکس آن می‌شناسیم اما چند نسخه محدود سدان نیز توسط این شرکت تولید می‌شوند. یکی از آن‌ها مدل لاگوندا و دیگری راپید اس می‌باشد. طراحی راپید اس تقریباً با سایر مدل‌ها یکسان است و مخصوصاً چراغ‌ها و جلوپنجره آن تفاوتی با انواع کوپه ندارد. در زیر کاپوت این مدل، یک موتور 12 سیلندر 5.9 لیتری نهفته که 550 اسب بخار قدرت و 457 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند. چنین پیشرانه‌ای با کمک یک گیربکس شش سرعته اتوماتیک، راپید S را قادر می‌سازد تا در 4.7 ثانیه از سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و نهایتاً سرعت 306 کیلومتر بر ساعت را تجربه نماید. راپید S ویژگی‌های اسپرتی را بر رفاهی ترجیح داده است. هرچند در کابین آن از گران قیمت‌ترین مواد استفاده شده اما آن فراخی و فضای راحت یک لیموزین را ندارد. شاید انتخاب ارزان قیمت‌تری به جای این خودرو، پورشه پانامرا توربو اس باشد که با وجود قیمتی نصفان، عملکردی مشابه را به نمایش می‌گذارد.

بنتلی فلائینگ اسپور

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 191725 دلار

هرچند بنتلی این روزها با شاسی‌بلند بنتایگا به خوبی دلبری می‌کند و بیشتر اخبار متوجه این محصول محبوب آن‌هاست، اما پیش از این بنتلی همانند رولز رویس به سدان‌ها و لیموزین‌های اشرافی‌شان شهره بوده‌اند. فلائینگ اسپور یکی از ارزان‌ترین مدل‌های بنتلی محسوب می‌شود و راه را برای کسانی که به دنبال مالکیت اولین بنتلی عمرشان هستند، باز می‌کند. با این وجود، این خودرو بسیار غنی است. دو نوع پیشرانه 8 سیلندر خورجینی توربوشارژر 500 اسبی و 12 سیلندر W شکل 616 اسبی برای این مدل مهیاست. هر دو مدل با یک نوع گیربکس هشت سرعته خودکار جفت می‌شوند و هر چهار چرخ را به حرکت در می‌آورند. با وجود طراحی بدنه فانتزی و نسبتاً اسپرت که البته کاملاً منحصر به فرد و مختص بنتلی بوده و با هیچ خودروی دیگری اشتباه گرفته نمی‌شود، فضای کابین، اشرافی و بسیار جادار و راحت است.

شتاب صفر تا 96 این سدان به 4.2 ثانیه می‌رسد و نهایت سرعت آن 295 کیلومتر بر ساعت است.

بنتلی مولسان

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 306425 دلار

تفاوت مولسان با فلائینگ اسپور مانند تفاوت یک خودروی لوکس با خودرویی عادی است. در مولسان، سطح تشریفات به حد اعلای خود رسیده است. طراحی خودرو مشابه برادر کوچکتر است اما چراغ‌های میانی بزرگتر و چینش آن‌ها متفاوت است. کابین خودرو نیز بیشتر بر جنبه‌های لوکس تمرکز داشته و به طرز شگفت‌انگیزی گران قیمت و منحصر به فرد است.

برخلاف انتظاری که از یک خودروی اشرافی اصیل می‌رود، این مدل با یک موتور 12 سیلندر ارائه نمی‌شود و باید به یک موتور 8 سیلندر 6.7 لیتری با توربوشارژر دوقلو اکتفا نمود. این موتور آن‌قدر منسوخ به نظر می‌رسد که تنها 16 سوپاپ دارد! طبیعی است که چنین موتوری، نرمی و خوش صدایی یک موتور V12 را به همراه ندارد. با این حال قدرت 505 اسب بخاری این پیشرانه از طریق یک گیربکس هشت سرعته خودکار به محور عقب منتقل می‌شود تا دریابیم که این یک خودرو برای مانورهای تند و تیز نیست و نمی‌تواند جوان‌ترها را ارضا نماید.

بنتلی مولسان اسپید

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 338325 دلار

حال که به عنوان یک مشتری جوان، از مولسان دل بریده‌اید، می‌توانید نسخه اسپید آن را نیز مشاهده کنید. این مدل از همان موتور، قدرتی 530 اسبی به دست می‌آورد تا شتاب صفر تا 96 را در 4.7 ثانیه ثبت کند. بیشینه سرعت این مدل هم به 3305 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. مولسان اسپید برای نشان دادن ویژگی‌های اسپرتی بیشتر خود به رینگ‌های مخصوص، تزئینات و قطعات فیبر کربنی و سیستم تعلیق سفت‌تر مجهز شده است.

مرسدس-مایباخ S550 یا S600

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 192225 دلار

برای کسانی که خودروهای لوکس انگلیسی را نمی‌پسندند، یک پیشنهاد ویژه و بسیار لوکس و در عین حال مدرن وجود دارد. مایباخ که اخیراً توسط مرسدس دوباره احیا شده، مدل‌های کلاس اس را تبدیل به لیموزین‌هایی فوق لوکس می‌کند. در اینجا خبری از آن اشرافیت زائد خودروهای انگلیسی نیست و در عوض ترکیب امکانات رفاهی و تجهیزات آن، مسحور کننده‌اند. طراحی مایباخ کلاس اس تفاوت بسیار اندکی با مدل‌های اس کلاس عادی دارد. با این حال در کابین شاهد چرم اعلا و بسیار نرم، ماساژور صندلی‌ها، سیستم صوتی فوق پیشرفته برمستر، تصفیه هوای کابین همراه با سیستم پاشش عطر و ایزوله سازی کامل اتاق هستیم. برای پیشرانه دو گزینه 8 سیلندر 4.7 لیتری با توربوشارژر دوقلو و قدرت 449 اسب بخار در مدل S550 و 12 سیلندر 6.0 لیتری به توربو با قدرت 523 اسب بخار هستیم. شتاب مدل 8 سیلندر تنها 5.0 ثانیه است. فاصله بین دو محور این خودرو به 3.36 متر می‌رسد که از همه رقبای آن بیشتر است و بنابراین فضای پای سرنشینان عقب آن در حد هواپیماهای فرست کلاس است.

رولز رویس گوست سری II

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 298350 دلار

بعد از فروش رولز رویس به BMW این شرکت توانست جان تازه‌ای بگیرد. هرچند شریک سابق آن‌ها یعنی بنتلی که زیر پرچم فولکس واگن رفت، تبدیل به بزرگترین رقیب و دشمن آن‌ها شد. رولز رویس نیز همانند بنتلی به خودروهای سدان اشرافی خود مشهور است. در این میان گوست سری II یکی از اشرافی‌ترین خودروهای بازار است. این خودروی فوق گران، مجهز به موتوری 12 سیلندر 6.6 لیتری با توربوشارژر دوقلو است که 563 اسب بخار نیروی خروجی آن است. شتاب این مدل به 4.7 ثانیه می‌رسد و بیشینه سرعت آن نیز 248 کیلومتر بر ساعت است. گوست بیش از توانایی‌های سرعت و شتاب به کابینی سرشار از چرم گران قیمت و چوب طبیعی خود می‌بالد.

رولز رویس فانتوم

برترین سدان‌های لوکس رده بالا در سال 2017

قیمت پایه: 420325 دلار

نسل هفتم رولز رویس فانتوم، خودرویی اشرافی‌تر و گران‌ترین نسبت به گوست محسوب می‌شود. این مدل با فاصله بین دو محور کشیده‌تر، فضای جادارتر و لوکس‌تری را در کابین به نمایش می‌گذارد. این خودروی دست‌ساز، مجهز به موتور 12 سیلندر 6.8 لیتری با تنفس طبیعی است که 453 اسب بخار نیرو تولید می‌کند. این چنین پیشرانه‌ای تنها می‌توان شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت را در زمان 6 ثانیه حاصل نماید. درب‌های این مدل رولز رویس هم به صورت مخالف یکدیگر باز می‌شود و با وجود سبک عجیب باز شدن، جلوه‌ای اشرافی دارد.

منبع:
caranddriver



نظرات