1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. دستکش های هوشمند اشکودا برای افزایش بهره وری خط تولید

دستکش های هوشمند اشکودا برای افزایش بهره وری خط تولید

5 شهریور 1395
  • 0

تکنولوژی پوشیدنی یکی از چالش‌های عمده در برهه کنونی است. این دگرگونی و تکامل، همین الان نیز با ساعت‌مچی‌های هوشمند و کت‌هایی که در یقه‌شان اسپیکر دارند، آغاز شده است. ولی شاید مهمترین زمینه تکنولوژی پوشیدنی، یک سری دستکش‌های ساده و موقر باشند. در حال حاضر، دستکش‌هایی با بلوتوث داخلی در دسترس قرار دارند که امکان تماس تلفنی را فراهم می‌کنند و همین‌طور، قابلیت استفاده به عنوان یک دستگاه کنترل از راه دور را دارند.

 دستکش های هوشمند اشکودا

در یک فرم کاربردی‌تر، اشکودا، تولید کننده عضو گروه فولکس‌واگن، دستکش‌هایی با عنوان “ProGlove” توسعه داده که در حال حاضر در کارخانه‌های تولیدی این خودروساز در جمهوری چک در دسترس قرار گرفته است.. البته این دستکش‌ها قدرت‌هایی همانند ابرقهرمان‌ها به شخصی که آنها را پوشیده نمی‌‌دهند، ولی از ویژگی‌هایی چون اسکنر در پشت دست برخوردارند.

 دستکش های هوشمند اشکودا

کارمندان لجستیک اشکودا اولین کسانی هستند که از این دستکش‌های برای اسکن قطعاتی که از انبار به خط تولید آمده‌اند، استفاده می‌کنند. این در حالی است که تاکنون از یک اسکنر دستی برای این منظور استفاده شده است. به گفته اشکودا، این دستکش می‌تواند سرعت این پروسه را افزایش داده و شرایط ساده‌تری را برای برای استفاده نیروی کار فراهم کند.

یک علامت صوتی یا لرزشی به شخص اطلاع می‌دهد که آیا آنها قطعه درست را اسکن کرده‌اند یا خیر؛ عملی که هم در بخش لجستیک و هم در هنگام استفاده از این دستکش در خط تولید انجام می‌گیرد. همچنین این دستکش‌ها می‌توانند کارگران را از درستی روند کار مطلع سازند. یری سی (Jiri Cee)، رئیس بخش لجستیک اشکودا در این زمینه می‌گوید:

ما همواره تکنولوژی‌های به‌روز را برای بهبود روند کار کارمندان‌مان آزمایش می‌کنیم. دستکش‌های هوشمند ProGlove به تیم ما کمک می‌کنند که با سرعت بیشتر، با راندمان بالاتر و با خطای کمتری کمتر کار را انجام دهند.

منبع:پدال



نظرات