1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. سانتافه 2017، از امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

سانتافه 2017، از امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

16 اردیبهشت 1396
  • 2

در سال جاری سانتافه هیوندای بالاترین امتیاز امنیتی در تست برخورد هم‌پوشانی کوتاه (جلو) در این رده به دست آورد.

 سانتافه 2017 جزو یکی از امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

این روزها شاسی‌بلندهای سه ردیفه در بازار سهم می‌گیرند و عرصه رقابت خود با یکدیگر را گسترش می‌دهند، با این وجود فروش جهانی هیوندایی سانتافه رقت‌بار و تا حدی ملال‌انگیز است. تست تصادف سیستماتیک این خودرو در تست برخورد همپوشانی کوتاه از جلو و عقب در چهار سال اخیر میخکوبتان می‌کند.

این تست برای نمایش قدرت خودرو هنگام تصادف از یک گوشه مانند چراغ‌ها یا زوایای سپر با خودروی دیگر، درخت یا موانع طراحی شده و معمولا در این ارزیابی آسیب چندانی به خودرو وارد نمی‌شود.

یکی از وجوه اعتباری هیوندایی، کار گروهی مهندسان شرکت هیوندایی در به رسمیت شناختن این مشکل در خودروها و رفع آن است. در سال جاری سانتافه هیوندایی بالاترین امتیاز امنیتی در تست برخورد هم‌پوشانی کوتاه (جلو) در این رده به دست آورد.

 سانتافه 2017 جزو یکی از امن‌ترین شاسی‌بلندهای بازار

به علاوه ویژگی‌های ایمنی پیش‌رفته در هیوندایی 2017 احیاء و بازسازی شده است. در نسخه‌های 2017 شاهد تغییر شکل ظاهری سپرهای عقب و جلو و چراغ‌های LED هستیم. فضای داخلی نیز کاملا احیاء شده است.

نباید یک مدل سایز کامل سانتافه را با همزادان اسپورت آن اشتباه گرفت، چرا که مدل‌های اسبق سانتافه فول سایز دارای طول محور بیشتری بوده‌ و شاسی‌ پهن دارد. در مجموع این خودروها 9 اینچ حدود (22 سانتی‌متر) بزگتر از اسپورت‌ها هستند.

این فضای بیشتر جایگاهی برای صندلی‌های ردیف سوم فراهم می کند. البته این فضا برای بچه‌های کوچک مناسب‌تر است و سخاوتمندانه می‌تواند فضای سر و پای خوبی را مانند ردیف دوم صندلی‌ها در اختیار آنها قرار دهد.

صندلی‌های جلو در این خودرو قابل انعطاف بوده و می‌توان آنها را در موقعیت پائین‌تر، حمایت ناحیه کمری و حفاظت‌های تقویتی تنظیم کرد.

سانتافه‌های جدید در چهار تریم ارائه می‌شوند. مدل‌های Se، لیمیتدد، SE آلتیمیت و لیمیتدد آلتیمت از جمله تریم‌های این خودرو هستند.

در حالیکه رقبای این خودرو مانند فورد اکسپلورر، هوندا پایلوت، مزدا CX9 و نیسان پث‌فایندر فضای بیشتری را ارائه می‌دهند، سانتافه شامل مجموعه‌ای از گزینه‌های مورد علاقه مصرف‌کنندگان در زمینه‌های امنیتی و اطلاعات و سرگرمی است.

در تریم لیمیتدد آلتیمت تجهیزات امنیتی پیشرفته مانند کنترل کروز هوشمند، مانیتور نقاط کور، هشدار دهنده بین خطوط، شناسایی عابران پیاده، کاهش‌دهنده‌های سرعت در برخورد با موانع و سامانه روشنایی خودکار را می‌توان دید.

این مدل‌های جدید سواری نرم و راحتی را ارائه می‌دهند و با توجه به نرم‌های امنیتی یک اتومبیل ضمانت شده در بازار SUV های سه ردیفه به شمار می‌آیند.

منبع : ایران جیب



نظرات

  • ناشناس ناشناس (17 اردیبهشت 1396 ساعت 09:57)

    دختر وزیر فقط میخره این ماشین را

  • Alya Alya (16 اردیبهشت 1396 ساعت 11:22)

    قیمتش چقدره؟
    آیا قسطی هم داره؟
    تشکر