1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. معرفی ابرخودرو آمریکایی با 1250 اسب بخار قدرت!

معرفی ابرخودرو آمریکایی با 1250 اسب بخار قدرت!

1 آذر 1396
  • 1

یک استارت آپ واقع در کالیفرنیا به نام RAESR از ابرخودرو Tachyon Speed رونمایی کرده است که توانایی رسیدن به سرعت 386 کیلومتر در ساعت را دارد. یک استارت آپ کالیفرنیایی به نام RAESR (Rice Advanced Engineering Systems and Research) ابرخودرو تمام الکتریکی خود یعنی Tachyon Speed را معرفی کرده است. موتور الکتریکی این خودرو دارای خروجی قدرت 1250 اسب بخار و گشتاور 4949 نیوتن متر است.

ابرخودرو الکتریکی RAESR 1250 اسب بخار قدرت دارد

نامگذاری این خودرو بر پایه ذره ای که سریع تر از نور حرکت می کند انجام شده است و طبق اعلام شرکت، Tachyon Speed توانایی رسیدن به سرعت 386 کیلومتر در ساعت را دارد. همچنین صفر تا 100 کیلومتر در ساعت را تنها در 3 ثانیه طی می کند. قدرت این خودرو از شش موتور الکتریکی مستقیم تامین می شود که خروجی فوق العاده 1250 اسب بخار و گشتاور 4949 نیوتن متر را فراهم می کنند.

RAESR در وضعیت رانندگی شهری می تواند مسافت 240 کیلومتر را طی کند. این استارت آپ در حال ثبت نام محدود برای مشتریان بالقوه است.
کابین Tachyon Speed مانند یک جت جنگنده طراحی شده است؛ بدین صورت که راننده در مرکز خودرو قرار می گیرد. با طراحی مشابه Caparo T1 (ابرخودرو بریتانیایی)، Tachyon Speed دارای سسیستم های آیرودینامیک منحصربه فرد است. این ابرخودرو دارای چهار بال ثابت در قسمت جلو و یک بال قابل تنظیم در قسمت عقب است که می تواند 454 کیلوگرم downforce (نیرویی که با استفاده از فشار هوا باعث چسبیدن خودرو به زمین می شود) را (در حالت high downforce) در اختیار راننده قرار بدهد. بدنه از جنس فیبرکربن و کابین از جنس Kevlar (نوعی الیاف مستحکم) است. به همین دلیل وزن خالص آن از 1338 کیلوگرم فراتر نمی رود.

RAESR (که مانند کلمه racer تلفظ می شود) در سال 2012 با هدف "تبدیل نسل بعدی ابرخودرو الکتریکی به واقعیت" شروع به طراحی Tachyon Speed کرد. آیا خودرویی با این گشتاور می شناسید؟ لطفاً نظرات خود را با ما در میان بگذارید.



نظرات

  • مهدی مهدی (2 آذر 1396 ساعت 18:15)

    سلام، خب این خودرو خیلی عالیه ولی اخیرا شرکت تسلا از خودرو سوپر اسپرت جدید تمام الکتریکیش رونمایی کرد که شتابش 1.9 ثانیه است و حدود 500 کیلومتر پیمایش داره و حداکثر سرعت حدود 400 تا.