1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. امید مستقیمی، جوان ایرانی که "مرسدس بنز" را متحول کرد

امید مستقیمی، جوان ایرانی که "مرسدس بنز" را متحول کرد

17 اردیبهشت 1393
  • 1

"امید مستقیمی" فارغ التحصیل رشته الکترونیک شاخه برق در دانشگاه "نیوکسل" کارشناسی که خودروهای شرکت "مرسدس بنز" در مسابقات فرمول یک را با تحولی اساسی مواجه کرده است.

به گزارش "تدبیر"، نشریه "نورتن اکو" با اشاره به فعالیت موفقیت آمیز این ایرانی مقیم انگلیس می نویسد:"امید مستقیمی" فعالیت موفقیت آمیزی در شرکت "مرسدس بنز" داشته است. می توان گفت تمامی خودروهای شرکت کننده در مسابقات "فرمول یک" در مسابقات جهانی در کشورهای مالزی، استرالیا، بحرین و چین همگی توسط این جوان ایرانی طراحی شده اند. او به عنوان مهندس الکترونیک در شرکت "مرسدس بنز" مشغول به کار است. نوآوری های "مستقیمی" در هشت خودروی شرکت مرسدس بنز که در مسابقات اخیر شرکت کرده اند به کار برده شده اند.

"امید" 29 ساله از کارش بسیار راضی است و در این باره می گوید:"آیا شما می توانید کاری بهتر از طراحی خودروهای "فرمول یک" پیدا کنید. این بهترین چالش برای من در دوره تجربه کاری ام بوده است. احساس می کنم که بسیار خوش شانس هستم که در تیم شگفت انگیزی چون تیم کاری مرسدس بنز حضور دارم. حضور من در دانشگاه "نیوکسل" فرصت بزرگی در زندگی ام بود.

این نشریه انگلیسی در ادامه می افزاید:"کیت رمزی" مدیر اجرایی کارهای "امید" درباره او می گوید:"سطح کاری امید در بالاترین حد ممکن است. دانش "امید" و مهارت او در کارش به ما در پیشبرد پروژه مان کمک زیادی کرده است. او در مدت زمان کوتاهی به یکی از باارزش ترین اعضای تیم مان تبدیل شده است."

این نشریه انگلیسی در ادامه می افزاید:"امید" در سال 2008 میلادی به عنوان دانشجوی رشته مهندسی برق و الکتریک به دانشگاه "نیوکسل" پیوست. او درباره علاقه اش به طراحی خودروهای مسابقات "فرمول یک" می افزاید:"فرمول یک" تاثیر زیادی بر عرصه مهندسی گذاشته است. من از فرصتی که در اختیارم گذاشته شد استفاده کردم تا درباره چگونگی توسعه کاربید های سیلیکون در مبدل های قدرت در خودروهای مرسدس بنز برای شرکت در مسابقات فرمول یک تحقیقاتی را انجام دهم."

نشریه "نورتن اکو" در پایان می نویسد:"دکتر "آلتون هورسفل" استاد دانشگاه "نیوکسل" که سرپرست فعالیت های امید بوده درباره او می گوید:"امید یکی از پژوهشگرانی است که در فاصله مدت زمان کاری اش به عنوان یک دانشجو به خوبی عمل کرده است. برای ما شگفت انگیز است که می بینیم او تا چه حد کارش را خوب انجام می دهد."


 امید مستقیمی



نظرات

  • تروول تروول (18 اردیبهشت 1393 ساعت 19:15)

    آفرین به امید .بازم نام ایران و ایرانی .