1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پورشه 911 GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه

پورشه 911 GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه

23 خرداد 1396
  • 0

از زمانی که پورشه ساخت 911 GT2 جدید را اعلام کرده است، بی صبرانه منتظر حضور آن هستیم. آخرین GT2 RS یک اتومبیل خشمگین 612 اسب بخاری و دیفرانسیل عقب بود که صفر تا 160 کیلومتر را در 6.8 ثانیه طی می کرد و با نهایت قدرت هر مسیری را پشت سر می گذاشت.

وب سایت Evo بریتانیا موفق شده است که یک نمونه از GT2 RS را به همراه Andreas Preuninger (رئیس قسمت GT پورشه) آزمایش کند که اطلاعات زیادی را در مورد این 911 سطح بالا به ما می دهد.

پورشه 911GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه

با موتور قدرتمند آن شروع می کنیم. طبق اظهارات وب سایت Evo،GT2 RS از موتور 3.8 لیتری تخت 6 سیلندر موجود در مدل 911 Turbo S بهره می برد که اجزای داخلی آن ارتقا پیدا کرده است و همچنین از توربوشارژر های بزرگ تر، بوست بیشتر و سیستم اگزوز تیتانیوم بهره می برد.

علاوه بر این در GT2 از سیستم Water Injection استفاده می شود که هوای ورودی را خنک می کند؛ مانند سیستم به کار رفته در BMW M4 GTS. خروجی موتور "بیش از 641 اسب بخار قدرت و 750 نیوتن متر گشتاور می باشد" (طبق استاندارد آلمان، خروجی آن 650 اسب بخار می باشد). در حال حاضر، پورشه ادعا می کند که مدل جدید صفر تا 100 کیلومتر را "زیر 3 ثانیه" طی می کند.

پورشه در ماه مارس گذشته اعلام کرد که GT2 جدید از سیستم PDK اختصاصی (سیستم گیربکس مخصوص پورشه که عملکرد فوق العاده ای دارد) استفاده می کند که نشان می دهد مدل های RS بر روی سرعت محض تمرکز دارند. مانند مدل قبلی GT2 RS، این مدل هم فقط از دیفرانسیل عقب استفاده می کند.

(سیستم Water Injection یا تزریق آب: در موتورهای احتراق داخلی، سیستم تزریق آب یا ADI آب را به هوای ورودی یا مخلوط هوا و سوخت تزریق می کند و یا به صورت مستقیم به سیلندر وارد می کند تا اجزای داخلی موتور را خنک کند و از تاثیر قطعات بیش از حد داغ شده در احتراق ناقص جلوگیری شود)

پورشه 911GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه

به لطف استفاده از مواد سبک مانند Gorilla Glass (نوعی شیشه مقاوم و سبک که در صفحه نمایش تلفن های همراه و تلویزیون استفاده می شود)، آقای Preuninger می گوید که وزن GT2 جدید زیر 1500 کیلوگرم خواهد بود. مشتریان می توانند با انتخاب "پکیج Weissach (نام شهری در آلمان) " 30 کیلوگرم دیگر هم از وزن اتومبیل خود کم کنند که شامل رینگ های منیزیوم فوق سبک، ستون بندی تیتانیوم و سقف فیبرکربن می باشد.

پورشه 911GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه

سیستم طراحی NACA به GT2 امکان می دهد که هوای سرد را مستقیم به سمت ترمزهای سرامیکی هدایت کند. تجهیزات موتور active (برای جلوگیری از لرزش)، تایرهای میشلن Pilot Sport Cup 2 و دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی از دیگر امکانات GT2 می باشند.

طبق گزارش Evo، تولید GT2 در چند هفته آینده به مراحل نهایی می رسد، به این معنی که چند ماه بیشتر به عرضه رسمی آن باقی نمانده است. ما که نمی توانیم صبر کنیم، شما چطور ؟

پورشه 911GT2 RS، غول جدید 650 اسب بخاری پورشه



نظرات