1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مازراتی کواتروپورته در مقابل رقبای لوکس دیزلی

مازراتی کواتروپورته در مقابل رقبای لوکس دیزلی

21 اردیبهشت 1393
  • 0

در این پست قصد داریم ببینیم آیا مازراتی کواتروپورته دیزل می تواند در مقابل رقبایی چون پورشه و بی ام و قد علم کرده و گوی سبقت را از آنها برباید.

Maserati vs BMW vs Porsche

Maserati vs BMW vs Porsche

اکنون ششمین نسل از کواتروپورته در اختیار ماست و بهتر از تمامی برادران بزرگتر خود ساخته شده است. این اولین باری است که این خودرو به یک موتور دیزل مجهز می شود. توان موثر کواتروپورته 271 اسب بخار است که آن را مدیون موتور VM Motori V6 بوده که آلایندگی اش 163 گرم در هر کیلومتر است و باعث می شود از نظر قیمت این مازراتی یکی از بهترین انتخاب ها باشد.

با این وجود کواتروپورته تنها خودروی 4 درب با ابهتی نیست که می شناسیم. رقبای دیگر از برندهای مشهور هم هستند که نه تنها خودروهای لوکس به حساب می آیند بلکه مرز بین مدل های کوپه و سالن را کمرنگ تر کرده اند.

هیچ گاه مهندسی که در پشت شاسی پورشه پانامرا و کابین استثنایی آن قرار دارد را فراموش نکنید. حال تصور کنید این مهندسی با یک موتور دیزل 3 لیتری V6 ترکیب شود. توان این خودرو 296 اسب بخار است. تا به نتیجه نرسیده اید بگوییم رقیب بعدی کسی نیست جز بی ام و 640d Gran Coupe به عنوان پرچمدار تریم M Sport که او هم با قدرت 309 اسب بخار در تست ما حاضر است.

تقابل رو در رو

قرار است تعادل بین رانندگی راحت و هندلینگ تند و تیز آنها را بررسی کنیم. مازراتی به طور استاندارد از سیستم میرایی Skyhook بهره می برد ولی پورشه به خریداران خود حق انتخاب داده است تا از بین سیستم PASM هزار و 116 یورویی و یا سیستم تعلیق هوای 2هزار و 525 یورویی یکی را بر گزینند. می توانید سیستم VDC بی ام و را با قیمت هزار و 100 بورو نیز به این رقابت اضافه کنید یا اینکه آن را باید میله ضد پیچش به عنوان قسمتی از بسته Adaptive Drive 3هزار و 400 یورویی ترکیب نمایید.

میراث تجملی

هیچکدام از رقبا از نظر طراحی لوکس و تجملی نمی تواند به گرد پای کواتروپورته برسد. اولین مدل از این خودرو در سال 1963 یا یک موتور 1/4 لیتری V8 و توان موثر 253 اسب بخار تولید شد. پر فروش ترین مدل کواتروپورته نسل پنجم آن بود که از سال 2004 تا 2012 میلادی با کمی فیس لیفت توانست بیشترین حضور را تجربه کند.

نکات موتوری

صدای زیبا و کم از کلیدی ترین آیتم ها در استفاده از چنین خودرهای دیزلی است. صدای بی ام و واقعا دل نشین است ولی صدای پورشه به نظر خشن می آید. اما درباره مازراتی سیستم Active Sound آن باعث می شود صدای خروجی از اگزوز به حالت اسپرت باشد ولی از نظر صدای مکانیکی صدای خوشایندی ندارد.

رای گیری

در نهایت باید بگوییم برنده تست ما پورشه پانامرا و مهندسان آن هستند. موتور جدید این خودرو می تواند توان و گشتاور بیشتری را تولید کند و موتور پانامرا دیزل می تواند در بین رقبا نه تنها حرفی برای گفتن داشته باشد بلکه دیگر تولید کنندگان می توانند از آن الگو برداری کنند. این خودرو امکاناتش از بی ام و کاربردی تر است و فراموش نکنید که ارزانترین خود در بین سه مدلی بود که آنها را بررسی کردیم.

Porsche Panamera

Porsche Panamera

مکان دوم متعلق است بی ام و سری 6 Gran Coupe

طراحی زیبا و جذاب، موتور خارق العاده و کابین دوست داشتنی آن همگی باعث می شود تا 640d یک پیشنهاد خوب باشد. به علاوه، آلایندگی کم آن یک امتیاز مثبت محسوب می شود. با این وجود قیمت بالاتر و مشکلاتی که در صندلی عقب آن وجود دارد شبب شده است تا مدال نقره را به خود اختصاص دهد.

BMW 6

BMW 6

و اما رتبه سوم برای مازراتی کواتروپورته

واقعا شرم آور است که کواتروپورته کار خود را در جایگاه آخر به پایان می رساند اما برتری هایی هم دارد. قابلیت های و امکاناتی باعث می شود که این خودرو مطلوب شما باشد و موتور دیزل آن نیز خوب عمل می کند و لی سیستم کنترل و هدایت و طراحی داخلی نا امید کننده اش از جمله نکاتی است که نمی توان به راحتی از کنارشان عبور کرد. برای مشاهده جزئیات بیشتر می توانید سری به جدول کامل مقایسه این سه خودرو بزنید. نظر فراموش نشود!

Maserati Quattroporte

Maserati Quattroporte



نظرات