1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017 معرفی شدند

کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017 معرفی شدند

13 فروردین 1396
  • 0

برنده‌های جایزه‌ی 10 خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در طول 5 سال از سوی Kelley Blue Book اعلام شدند. زمانی که بحث خرید و نگهداری یک خودرو پیش می‌آید، پرداخت بهای خودرو تنها آغاز قضیه است. هزینه‌های ادامه‌داری چون سوخت، اقساط، بیمه و تنزل بها و استهلاک نیز وجود دارند که هزینه‌های مالکیت آن خودرو را تحت تأثیر قرار می‌دهند؛ بنابراین شاید دو خودرو برچسب قیمتی یکسانی داشته باشند اما هزینه‌های نگهداری 5 ساله‌ی آن‌ها می‌تواند بسیار متفاوت باشد.

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

به منظور ایجاد تصویری بهتر، Kelley Blue Book هزینه‌های قابل‌انتظار یک خودرو در طی 5 سال را با استفاده از آمار فروش واقعی خودروی جدید محاسبه می‌کند. این شرکت محبوب‌ترین تریم های یک خودرو را برای ارائه‌ی آمار صحیح‌تر بررسی می‌کند. در این لیست شاهد 10 خودروی سال 2017 هستیم که طبق گفته‌های Kelley Blue Book کمترین هزینه‌های مالکیت در طی یک دوره‌ی 5 ساله را دارند.

جیپ پاتریوت

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

جیپ پاتریوت که در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور کامپکت رتبه‌ی دوم را به دست آورده در رده‌بندی کلی با هزینه‌ی 35727 دلاری لقب دهمین خودرو با کمترین هزینه مالکیت در 5 سال را به دست آورده است. بهای آغازین این خودرو زیر 19 هزار دلار بوده و همه‌ی تطبیق‌پذیری و انعطافی را که از یک جیپ انتظار داریم پیشنهاد می‌کند.

فورد فیستا

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

فورد فیستا ST هاچبکی جذاب با تجربه‌ی رانندگی هیجان‌انگیز در بسته ای جمع‌وجور است. فیستا همچنین ارزان‌ترین خودروی اسپورت کامپکت برای نگهداری است. هزینه‌ی 5 ساله‌ی مالکیت این خودرو 35433 دلار اعلام شده است. بهای آغازین فیستا ST حدود 22 هزار دلار بوده و حتی مدل کاملاً مجهز آن تنها اندکی گران‌تر از 25 هزار دلار است.

سوبارو Crosstrek

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

با هزینه مالکیت تخمینی 34957 دلاری در طی 5 سال، سوبارو Crosstrek ارزان‌ترین هزینه‌ها را در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور دارد. این یک جایگزین مناسب واگن‌ها بوده و فضای داخلی زیادی دارد. بهای آغازین این خودرو زیر 23 هزار دلار بوده و در بزرگراه مصرف سوخت قابل‌احترام 7.1 لیتری دارد.

هوندا HR-V

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

این خودرو تنها یکی از هزاران ماهی شناور در اقیانوس کراس اوورها است اما یکی از ارزان‌ترین خودروها برای نگهداری نیز به شمار می‌رود. این خودرو که در بخش شاسی‌بلند/کراس اوور ساب کامپکت رتبه اول را به دست آورده هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 33722 دلاری دارد. بهای آغازی مدل پایه‌ی HR-V حدود 20500 دلار است.

فولکس‌واگن جتا

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

خرید فولکس‌واگن جتا یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای قرار گرفتن پشت فرمان یک خودروی آلمانی با یکی از کم‌ترین هزینه‌های مالکیت 5 ساله (32741 دلار) است. این خودرو در بخش مدل‌های کامپکت رتبه‌ی سوم را به دست آورده است.

هیوندای الانترا

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

هیوندای الانترا در بخش خودروهای کامپکت رتبه‌ی دوم را به دست آورده و هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 32400 دلاری دارد. این سدان برای سال 2017 اصلاحاتی داشته و استایل ظاهری جدید و جذابی دارد.

تویوتا کرولا

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

دلیل بسیار خوبی برای فروش بسیار خوب تویوتا کرولا در آمریکا وجود دارد. Kelley Blue Book تخمین می‌زند این خودرو در طی 5 سال هزینه‌ی نگهداری و مالکیت 32251 دلاری داشته و برای چهارمین سال پیاپی کرولا توانسته به مقام اول در بخش خودروهای کامپکت دست پیدا کند. بهای تویوتا کرولا 2017 تنها کمی بیشتر از 19 هزار دلار بوده و مصرف سوخت کم و تجهیزات زیاد از جمله سیستم اطلاعات سرگرمی با صفحه‌نمایش 7 اینچی و بسته‌ی ایمنی تویوتا را ارائه می‌کند.

تویوتا یاریس iA

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

این خودرو که نسخه تغییر شکل یافته مزدا 2 سدان است و در ابتدا با نام سایون iA معرفی شده بود پس از مرگ زیربرند تویوتا با نام خود شرکت عرضه می‌شود. این خودرو یکی از کم‌هزینه‌ترین خودروها برای مالکیت در طی 5 سال بوده و هزینه‌های مالکیت آن 30033 دلار تخمین زده شده است.

نیسان ورسا

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

با هزینه‌ی مالکیت 5 ساله‌ی 29466 دلاری، نیسان ورسا یک گزینه‌ی جذاب برای افرادی است که خواهان فضای کابین زیاد و خودرویی قابل‌اعتماد هستند. بهای آغازین این خودرو کمتر از 13 هزار دلار بوده و آن را به خودروی جذاب قشر زیادی از جامعه تبدیل کرده است.

شورولت اسپارک

 کم‌هزینه‌ترین خودروهای سال 2017

برای بار سوم در چهار سال اخیر، شورولت اسپارک تاج قهرمانی اولین خودرو با کمترین هزینه مالکیت و نگهداری در دوره‌ی 5 ساله را بخش خودروهای ساب کامپکت به دست آورده است. هزینه‌های تخمینی این خودرو 28216 دلار بوده و در کل خودروی کم‌هزینه‌ای است. با توجه به اینکه اسپارک یکی از ارزان‌ترین خودروهای بازار است (بهای آغازین زیر 14 هزار دلار) اول شدن آن جای شگفتی زیادی ندارد.

منبع:پدال



نظرات