1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

18 آبان 1396
  • 0

تویوتا پریوس و هیوندای یونیک این بار با مدل های هیبرید در مقابل یکدیگر قرار می گیرند. در این مقاله به مقایسه این دو مدل می پردازیم راند دوم مبارزه هیوندای یونیک در برابر تویوتا پریوس آغاز شده است. در مقایسه ای که سال گذشته انجام شد، خودروساز کره ای در برابر ژاپنی ها مغلوب شد.

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

اما اکنون یونیک هیبرید برای رویارویی با قابلیت های پریوس هیبرید بازگشته است. با استفاده از یک باتری که به صورت خارجی و یا با موتور الکتریکی شارژ می شود، هر دو مدل بهره وری فوق العاده ای را به نمایش می گذارند. باید اشاره کنیم که در اندازه، ظاهر و قیمت شبیه یکدیگر هستند.

تفاوت های این دو هاچبک اقتصادی اندک است. بنابراین برنده این نبرد باید بهره وری واقعی را ارائه دهد. همچنین به عنوان یک خودرو خانوادگی، می بایست کارایی زیادی داشته باشد.

تکنولوژی هوشمند به کار رفته باید با اتصالات و سیستم اطلاعات-سرگرمی هماهنگ باشد. البته تمامی این ها باید با قیمت معقولی ارائه شوند. با وجود خودروسازانی که به اهمیت استفاده از سیستم های هیبرید در آینده پی برده اند، این خودروها دو بازیگر اصلی این بخش هستند و در واقع بازار را تعریف می کنند. اما ببینیم کدام یک برتری را به دست می آورد.

هیوندای یونیک پلاگین هیبرید
مدل: هیوندای یونیک پلاگین هیبرید پرمیوم SE

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

قیمت: 26795 پوند (حدود 143 میلیون تومان)
موتور: 1.6 لیتری 4 سیلندر بنزینی/الکتریکی، 139 اسب بخار
شتاب صفر تا 100: 9.1 ثانیه
مصرف سوخت: 3.3 لیتر در 100 کیلومتر
خروجی دی اکسید کربن: 26 گرم در هر کیلومتر

نسخه پلاگین هیوندای یونیک حتی از نسخه هیبرید معمولی آن نیز کارایی بیشتری دارد. به لطف پکیج باتری بزرگتر، می تواند مسافت بیشتری را به صورت تمام الکتریک طی کند. با قیمت حدود 27 هزار پوند برای مدل پرمیوم SE آیا می توانید یک قهرمان باشد ؟

باید در این مورد فکر کنید. چرا که رانندگی با تویوتا خوشایندتر از هیوندای است. سواری خشک است و تکان ها در هنگام عبور از دست اندازها و موانع محسوس است. پریوس در این زمینه، نرم تر عمل می کند.

علاوه بر این، یونیک به راحتی رقیب ژاپنی خود نیست. چرا که تکان ها و لرزش را در شاسی حس می کنید. همچنین باید به صدای جاده بیشتر در یونیک اشاره کرد. البته در آزمایش ما، عملکرد قابل قبولی را به نمایش گذاشت.

هیوندای به کمک گشتاور موتور الکتریکی، صفر تا 100 در کیلومتر را در 9.1 ثانیه می پیماید. شتاب لحظه ای موتور الکتریکی به معنی قدرت مناسب این خودرو است، چرا که 80 تا 110 کیلومتر را با دنده آخر در 13.2 ثانیه طی می کند که نشان دهنده قدرت فوق العاده باتری و ساختار موتور است.

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

این موارد، قابل مقایسه با سیستم CVT پریوس نیستند. در یونیک می توانید دنده را انتخاب کنید یا از حالت دنده معکوس استفاده کنید. در این جا شتاب هیوندای در سرعت های 50 تا 80 کیلومتر و 80 تا 110 کیلومتر در ساعت، به ترتیب 3.6 ثانیه و 5.3 ثانیه است.

گیربکس 6 سرعته به این معنی است که یونیک حس یک خودرو معمولی را دارد و با این که از سیستم دوکلاچه استفاده می کند، به سرعتی که از این سیستم انتظار دارید دنده را تعویض نمی کند. با این که در چند مورد، اختلال گیربکس در حالت الکتریکی را تجربه کردیم، می توان گفت که عملکرد آن به اندازه کافی روان است. حداقل می دانیم که عملکرد قدرتمند در حالت الکتریکی، شتاب لازم را برای شما مهیا می کند.

حالت تمام الکتریک راحت است، اما فرمان به خوبی تویوتا نیست چرا که وزن سنگین تر آن باعث می شود که نسبت به ورودی های فرمان مقاومت بیشتری داشته باشد. سیستم ترمز بازسازی کننده (انرژی جنبشی حاصل از ترمز را به باتری منتقل می کند) نیز به خوبی رقیب نیست و در هنگام توقف کمی اختلال دارد. همچنین به خاطر حس پدال نمی توان گفت که بی نقص است.

یادداشت آزمایش کنندگان: "با قدرت موتور بیشتر، قیمت مناسب تر و قابلیت شارژ در منزل که هزینه ها را کاهش می دهد، یونیک پلاگین گزینه منطقی تری نسبت به مدل هیبرید معمولی است."

تویوتا پریوس پلاگین هیبرید

مدل: تویوتا پریوس پلاگین هیبرید Business Edition پلاس

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

قیمت: 29195 پوند (حدود 153 میلیون تومان)
موتور: 1.8 لیتری 4 سیلندر بنزینی/الکتریکی، 120 اسب بخار
شتاب صفر تا 100: 10.5 ثانیه
مصرف سوخت: 3.4 لیتر در 100 کیلومتر
خروجی دی اکسید کربن: 22 گرم در هر کیلومتر

در حالی که تویوتا پریوس هیبرید یکی از خودروهای دوستدار محیط زیست مورد علاقه ماست، برخی نکات در مورد پریوس پلاگین قابل تامل است. با قیمت حدود 29 هزار پوند، از یونیک گران تر است. اما آیا بیشتر از هیوندای ارزش دارد؟

پریوس به خاطر یکپارچگی موتور بنزینی، موتورهای الکتریکی و گیربکس حس یک خودرو هیبرید را دارد. تویوتا از سیستم تعویض دنده اتوماتیک CVT استفاده می کند که در واقع دنده ندارد، به جای آن دور موتور را با توجه به حالت رانندگی شما در حالت بهینه نگه می دارد.

برخی سیستم های CVT در هنگام بالا رفتن دور موتور عملکرد خوبی دارند. نمی توان گفت که این سیستم در پریوس خوب نیست، همچنین از موتور صدادار یونیک بدتر نیست، اما هنگامی که پایتان را روی پدال می فشارید صدای آن به گوش می رسد.

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

عملکرد این خودرو قابل توجه است؛ حتی اگر شتاب صفر تا 100 آن 10.5 ثانیه باشد (1.4 ثانیه کندتر از هیوندای) . در عین حال شتاب آن در حالت معکوس، یونیک را پشت سر می گذارد.

CVT در حالت تمام الکتریک عملکرد روان تری نسبت به رقیب دارد، اما هر دو مدل، با شتاب آرام در حالت تمام الکتریک از تقاطع ها به خوبی عبور می کنند.

ترمز های پریوس کمی آسان تر عمل می کنند، اما همچنان در هنگام توقف کمی اختلال دارند. غیر از این مورد، می توان گفت که این خودرو راحت تر، روان تر و چابک تر از رقیب کره ای است. فرمان پذیری بهتر است و شاسی به خاطر وزن سبک تر، کمی چرخش دارد. چسبندگی بیشتری ارائه می کند و به خوبی از مسیرهای ناهموار عبور می کند.

یادداشت آزمایش کنندگان: "پریوس دارای نمایشگر هدآپ است، به این معنی که نیازی نیست با سرگردانی به داشبورد نگاه کنید. در عوض یونیک مجهز به صفحه نمایش 7 اینچی دیجیتال است."

نتیجه گیری
مقام اول: هیوندای یونیک پلاگین

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

مدل پلاگین هیبرید کارایی بیشتر و هزینه نگهداری به صرفه تری دارد و در این زمینه یونیک از پریوس برتر است. راحتی و سواری به اندازه پریوس نیست، اما سریع تر است و فضای بار و سرنشین بیشتری ارائه می کند. سیستم اطلاعات-سرگرمی پیشرفته تر است و کاربرد ساده تری دارد. البته باید از چند مورد چشم پوشی کنید، اما در کل یک پلاگین هیبرید اقتصادی به شمار می آید.

مقام دوم: تویوتا پریوس پلاگین هیبرید

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

پریوس پلاگین به لطف کیفیت، سواری عالی و راحتی، یک هاچبک اقتصادی خانوادگی است. اما از نظر عملکرد و هزینه های نگهداری از یونیک عقب تر است. البته از نظر کارایی فاصله زیادی با رقیب خود دارد. در مجموع این موارد باعث می شوند که تویوتا در جایگاه دوم قرار بگیرد.

گزینه های دیگر با قیمت مشابه

جدید: مینی کانتری من کوپر S E ALL4

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

قیمت: 31575 پوند (حدود 170 میلیون تومان)
موتور: 1.5 لیتری هیبرید، 221 اسب بخار

قیمت این خودرو کمی بیشتر از یونیک است، اما مینی کانتری من پلاگین هیبرد به لطف فضای بار 405 لیتری، عملکرد بهتر، بهره وری بالاتر و کارایی بیشتری به نمایش می گذارد. علاوه بر این، ظاهر SUV مانند آن برای بسیاری از افراد جذاب تر است.

کارکرده: بی ام و i3 Re x

مقایسه تویوتا پریوس در برابر هیوندای یونیک

قیمت: 27495 پوند (حدود 143 میلیون تومان)
موتور: 647 سی سی هیبرید، 168 اسب بخار

i3 یکی از بهترین ها در کلاس پلاگین هیبرید است. با این قیمت می توانید یک مدل کم کارکرد 2017 را خریداری کنید و به لطف باتری بزرگتر، شتاب بیشتری در اختیار داشته باشید. همچنین مسافت بیشتری را با موتور 647 لیتری آن طی کنید.



نظرات