1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. پایان دوران کم کردن حجم موتور خودرو ها

پایان دوران کم کردن حجم موتور خودرو ها

28 اسفند 1395
  • 0

مدیر فولکس‌واگن آقای هربرت دایس اذعان کرده که رویه‌ی کوچک کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است.

 پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

در اکتبر سال 2016 خبری به نقل از رویترز منتشر شد که در آن گفته شده بود فولکس‌واگن، جنرال موتورز و رنو به علت آلایندگی بیشتر تولید شده توسط پیشرانه‌های کم‌حجم 3 و 4 سیلندر شروع به افزایش حجم پیشرانه‌های خود کرده‌اند.

 پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

هم‌اکنون دایس در مصاحبه با تلگراف گفته که این خودروساز آلمانی پیشرانه‌های کوچک‌تر از 3 سیلندر و 1 لیتری بنزینی را تولید نخواهد کرد و البته حجم پیشرانه‌های دیزلی نیز کمتر از 1.6 لیتر نخواهد بود.

 پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

او گفت:

پیشرانه‌های دیزلی کوچک اقتصادی نیستند. در حال حاضر 30 درصد مدل‌های پولو از نوع دیزلی هستند اما از آنجایی که مدل‌های دیزلی به منظور برآورده کردن تست‌های آلایندگی واقعی گران‌تر تمام می‌شوند بنابراین محبوب نخواهند بود. روش کم‌حجم کردن پیشرانه‌ها به آخر خط رسیده است. هرچقدر که پیشرانه‌ها کوچک می‌شوند آلایندگی بالاتر می‌رود.

 پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

معمولاً پیشرانه‌های کوچک به گونه‌ای هستند که باعث داغ شدن بیش‌ازحد توربوها می‌شوند. متعاقب این امر خودروسازان پیشرانه‌هایی را برای تزریق سوخت اضافی و به منظور جلوگیری از اینگونه مشکلات توسعه داده‌اند. همین امر منجر به تولید سطوح بالاتری از هیدروکربن‌ها، مونوکسید کربن و دیگر آلاینده‌ها می‌شود.

 پایان دوران کوچک کردن پیشرانه‌ها

منبع:پدال



نظرات