1. خانه
  2. اخبار خودرو
  3. فن آوری، تکنولوژی و مقایسه
  4. در آستانه ورود به ایران، ب ام و سری 2 جدید چه تفاوتی با مدل اولیه دارد؟

در آستانه ورود به ایران، ب ام و سری 2 جدید چه تفاوتی با مدل اولیه دارد؟

3 مرداد 1396
  • 0

بی ام و سری 2 در میانه عمر خود به روزرسانی شده و خواهیم دید که چه تغییراتی داشته است.

بررسی بی ام و سری 2 کانورتیبل

نظر کلی

بی ام و سری 2 تغییراتی در ظاهر داشته است. مهندسان الزامی به تغییر در سواری نداشته اند و این امر به آن ها امکان داده است که بر روی تکنولوژی و ظاهر اتومبیل تمرکز کنند. صفحه نمایش زیبا و کاربردی iDrive مشتاقان این برند را راضی خواهد کرد. باید اشاره کرد که این بازنگری ها هشداری برای آئودی به حساب می آیند. در سال 2013، بی ام و تصمیم گرفت با ارائه مدل های جدید، کوپه ها و کانورتیبل های خود را از مدل های هاچبک و سدان متمایز کند. در ابتدا سری 4 به بازار آمد و سپس در سال بعد سری 2 متولد شد.

ساختار ساده سری 2 Active Tourer مورد بحث بوده، با این حال هسته اصلی اتومبیل باقی مانده و شاهد تغییراتی در میانه عمر خود بوده است. بی ام و موفقیت بزرگی با سری 2 کوپه و کانورتیبل کسب کرده است. بیش از 180 هزار دستگاه از زمان عرضه فروخته شده است که بریتانیا در صدر 3 بازار برتر این برند بوده است. تمرکز به روزرسانی ها بر روی قسمت داخلی بوده است. البته با دقت بیشتر می بینیم که در قسمت بیرونی هم چراغ های LED جلو و عقب، دریچه های هوا و جلوپنجره تغییر کرده اند. 3 رنگ جدید به همراه 4 طراحی برای رینگ ها نیز اضافه شده اند.

بررسی بی ام و سری 2 کانورتیبل

در داخل، سری 2 مجهز به یک صفحه نمایش جدید شده است. نمی توان گفت که مانند Virtual Cockpit آئودی خارق العاده است، اما زیبا است و بُعد دیگری از لوکس بودن بی ام و را به نمایش می گذارد. در قسمت های دیگر نیز تزئینات بیشتری به چشم می خورند و کروم بیشتری بر روی دکمه های بالابر شیشه ها و کنسول وسط به کار رفته است. سیستم اتصال هم پیشرفت زیادی داشته است که بیشتر تکنولوژی را از آخرین مدل سری 5 به ارث برده است. سیستم ConnectedDrive بی ام و اطلاعات ترافیکی هم زمان، امکان پخش موسیقی آنلاین و هات اسپات وای فای را برای 10 دستگاه فراهم می کند. این سیستم شما را به یک اپراتور 24 ساعته وصل می کند، همچنین سیستم BMW Emergency Call (تماس اضطراری) نیز می تواند در هنگام تصادف با اورژانس تماس بگیرد. صفحه نمایش لمسی است و با سیستم اپل کارپلی نیز سازگار است.

ما نسخه کانورتیبل را بررسی کردیم. امکان انتخاب بین 4 موتور توربو بنزینی و 3 موتور دیزل وجود دارد و ما نسخه متوسط 220d با کیت محبوب M Sport را در اختیار داریم.

مانند قبل، سری 2 اتومبیلی برای افراد مشتاق رانندگی است. حتی به عنوان یک اتومبیل کانورتیبل، بی ام و پایداری و چسبندگی فوق العاده ای در جاده دارد. نسخه ما دارای سیستم تعلیق انطباق پذیر Adaptive M Sport (آپشن 515 پوندی- حدود 2.5 میلیون تومان) می باشد که در حالت Comfort سواری خوشایند و در حالت Sport کنترل بیشتری دارد. این سیستم، قابلیت تنظیم را نیز دارد که به شما امکان می دهد سیستم انتقال قدرت را در مسابقه ای ترین حالت ممکن قرار دهید در حالی که از یک رانندگی نرم لذت می برید که در بریتانیا واقعاً کاربردی است.

در حالت سقف بسته، سری 2 کانورتیبل مثل همیشه آرام و بی صدا است. موتورهای بنزینی صدای کمتری دارند اما موتور 2 لیتری دیزل در 220d واقعاً قدرتمند و سریع است. 400 نیوتن گشتاور به راحتی به دست می آید و سری 2 را در 7.4 ثانیه از سرعت صفر به 100 کیلومتر در ساعت می رساند.

تمامی نسخه ها به صورت استاندارد دارای گیربکس 6 سرعته دستی هستند، در حالی که سیستم تعویض دنده 8 سرعته اتوماتیک به عنوان آپشن (1600 پوند-حدود 8 میلیون تومان) وجود دارد. با وجود استفاده از یک کلاچ، دنده ها را به سرعت تعویض می کند و کار کردن با دنده های پشت فرمان بسیار راحت است.

با وجود قدرت بیشتر، 220d اقتصادی تر از مدل 218d است، چرا که با گیربکس اتوماتیک در هر 100 کیلومتر 3.6 لیتر سوخت مصرف می کند. خروجی کربن دی اکسید 117 گرم در هر کیلومتر است و نسبت به آئودی2.0 TDI 150 S A3 انتخاب معقولی است.

با این حال آئودی فضای بیشتری برای سرنشینان دارد. صندلی های عقب بی ام و تنگ است و جای پای کمی دارد و سر سرنشینان به سقف برخورد می کند.

بررسی بی ام و سری 2 کانورتیبل

مشخصات کلی

مدل: BMW 220d M Sport Convertible
قیمت: 35.470 پوند (حدود 168 میلیون تومان)
موتور: 2 لیتر 4 سیلندر دیزل
قدرت/گشتاور: 187 اسب بخار/400 نیوتن متر
سیستم تعویض دنده: 8 سرعته اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
صفر تا 100/حداکثر سرعت: 7.4 ثانیه
مصرف سوخت/خروجی کربن دی اکسید: 3.6 لیتر در 100 کیلومتر/ 117 گرم در هر کیلومتر
زمان فروش: در حال فروش

بررسی بی ام و سری 2 کانورتیبل



نظرات